
Οι εταιρείες Equinor, Shell, TotalEnergies, Gassco και ο νηογνώμονας DNV ανακοίνωσαν την έναρξη υλοποίησης ενός κοινού προγράμματος (JIP), το οποίο αφορά την ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων για τη μεταφορά του CO2 σε χαμηλή πίεση με ειδικά πλοία.
Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα CETO (CO2 Efficient Transport via Ocean) θα ασχοληθεί με την αξιολόγηση του σχεδιασμού ενός πλοίου μεταφοράς CO2 σε χαμηλή πίεση, καθώς και με την εύρεση λύσεων για την αύξηση του όγκου του μεταφερόμενου CO2, περιορίζοντας παράλληλα τους σχετικούς κινδύνους και υποστηρίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις αναδυόμενες ευκαιρίες στον τομέα των τεχνολογιών δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
Οι τεχνολογίες CCS αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στις προσπάθειες επίτευξης των στόχων των συμφωνιών του Παρισιού και της Γλασκώβης για το κλίμα. Παρόλο όμως που οι εν λόγω τεχνολογίες αναπτύσσονται συνεχώς, μια πιθανή πρόκληση είναι η διασύνδεση των σημείων δέσμευσης του άνθρακα με τους σταθμούς αποθήκευσης αυτού, ιδίως στην περίπτωση που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν δίκτυα αγωγών. Τότε απαιτείται η θαλάσσια μεταφορά του CO2 με πλοία, σε μεγάλες ποσότητες και με εμπορικά βιώσιμα κόστη μεταφοράς.
Μέχρι σήμερα, η θαλάσσια μεταφορά του CO2 γίνεται με μικρού μεγέθους πλοία και σε μεσαία πίεση (15 bar στους -28°C), περιορίζοντας την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των τεχνολογιών CCS. Μια πιθανή λύση θα αποτελούσε η ανάπτυξη πλοίων μεγάλου μεγέθους, εξοπλισμένων με συστήματα για την αποθήκευση του μεταφερόμενου CO2 σε χαμηλή πίεση (περίπου 7 bar στους -49°C) για τη μείωση των μεταφορικού κόστους, όμως η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει έως τώρα μικρή πρακτική εμπειρία στο κομμάτι της μεταφοράς του CO2 υπό τέτοιες συνθήκες.
Η νέα κοινοπραξία έχει ως στόχο την απόκτηση εμπειρίας στον τομέα αυτόν, εξετάζοντας τα βασικά στοιχεία μιας αλυσίδας μεταφοράς CO2 σε χαμηλή πίεση, τα οποία περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τον σχεδιασμό του LCO2 πλοίου και του σχετικού συστήματος διαχείρισης φορτίου, την επιλογή και τη δοκιμή των κατάλληλων υλικών και την πραγματοποίηση προσομοιώσεων και δοκιμών που θα αφορούν τη διαχείριση του φορτίου, την υγροποίησή του και τη μελέτη της συμπεριφοράς του LCO2 σε χαμηλές πιέσεις.
Εκτός από τις εταιρείες που συμμετέχουν στο CETO, το έργο χρηματοδοτεί και η νορβηγική κρατική εταιρεία GASSNOVA μέσω του προγράμματος CLIMIT, ενώ η ολοκλήρωση αυτού είναι προγραμματισμένη για το 2023.
Φωτό: DNV
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ