
Η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Zéphyr & Borée έλαβε Έγκριση επί της Αρχής από τον γαλλικό νηογνώμονα Bureau Veritas για την εγκατάσταση συστήματος πρόωσης σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, υποβοηθούμενο από ειδικό μηχανισμό, εξοπλισμένο με ιστία σε σχήμα φτερού. Το σύστημα περιλαμβάνει οκτώ ιστία, που μπορούν να περιστρέφονται ανάλογα, έτσι ώστε να εκμεταλλεύονται την κατεύθυνση του ανέμου με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Το πλοίο, χωρητικότητας 1.800 TEUs, πάνω στο οποίο εγκαταστάθηκε ο εν λόγω μηχανισμός, είναι επίσης εξοπλισμένο με γεννήτριες άξονα και σύστημα ανάκτησης θερμότητας, που μειώνουν περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου. O Laurent Leblanc, γενικός διευθυντής του νηογνώμονα, δήλωσε ότι ο άνεμος είναι σύμμαχος στην προσπάθεια για εναλλακτικές μορφές πρόωσης των πλοίων και απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Με τη συγκεκριμένη Έγκριση επί της Αρχής ανοίγει ο δρόμος να εφαρμοστεί αντίστοιχη τεχνολογία πρόωσης στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που αποτελούν το 17,5% του παγκόσμιου στόλου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Zéphyr & Borée, Nils Joyeux, στο ίδιο μήκος κύματος, ανέφερε ότι η αιολική ενέργεια θα διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στην προσπάθεια για μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε καινοτόμες και βιώσιμες λύσεις για την πρόωση των πλοίων με αιολική ενέργεια, κάτι που θα αλλάξει ριζικά τη ναυτιλία.
Η αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας θα αυξήσει την ενεργειακή απόδοση των πλοίων και τη μείωση των ρύπων στο περιβάλλον, με παράλληλη χρήση φιλικότερων καυσίμων, όπως υδρογόνο και μεθανόλη. Στελέχη του κλάδου όμως αναφέρουν ότι, για την επίτευξη του κοινού στόχου της απανθρακοποίησης έως το 2050, επενδύσεις και ξεκάθαρες στρατηγικές και από τις εκάστοτε κυβερνήσεις είναι ζωτικής σημασίας.
Φωτό: zephyretboree.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ