
Η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Zéphyr & Borée έλαβε Έγκριση επί της Αρχής από τον γαλλικό νηογνώμονα Bureau Veritas για την εγκατάσταση συστήματος πρόωσης σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, υποβοηθούμενο από ειδικό μηχανισμό, εξοπλισμένο με ιστία σε σχήμα φτερού. Το σύστημα περιλαμβάνει οκτώ ιστία, που μπορούν να περιστρέφονται ανάλογα, έτσι ώστε να εκμεταλλεύονται την κατεύθυνση του ανέμου με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Το πλοίο, χωρητικότητας 1.800 TEUs, πάνω στο οποίο εγκαταστάθηκε ο εν λόγω μηχανισμός, είναι επίσης εξοπλισμένο με γεννήτριες άξονα και σύστημα ανάκτησης θερμότητας, που μειώνουν περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου. O Laurent Leblanc, γενικός διευθυντής του νηογνώμονα, δήλωσε ότι ο άνεμος είναι σύμμαχος στην προσπάθεια για εναλλακτικές μορφές πρόωσης των πλοίων και απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Με τη συγκεκριμένη Έγκριση επί της Αρχής ανοίγει ο δρόμος να εφαρμοστεί αντίστοιχη τεχνολογία πρόωσης στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που αποτελούν το 17,5% του παγκόσμιου στόλου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Zéphyr & Borée, Nils Joyeux, στο ίδιο μήκος κύματος, ανέφερε ότι η αιολική ενέργεια θα διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στην προσπάθεια για μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε καινοτόμες και βιώσιμες λύσεις για την πρόωση των πλοίων με αιολική ενέργεια, κάτι που θα αλλάξει ριζικά τη ναυτιλία.
Η αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας θα αυξήσει την ενεργειακή απόδοση των πλοίων και τη μείωση των ρύπων στο περιβάλλον, με παράλληλη χρήση φιλικότερων καυσίμων, όπως υδρογόνο και μεθανόλη. Στελέχη του κλάδου όμως αναφέρουν ότι, για την επίτευξη του κοινού στόχου της απανθρακοποίησης έως το 2050, επενδύσεις και ξεκάθαρες στρατηγικές και από τις εκάστοτε κυβερνήσεις είναι ζωτικής σημασίας.
Φωτό: zephyretboree.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ