
Τις απόψεις της για τις προοπτικές της ναυλαγοράς των bulk carriers εξέφρασε η κ. Μιλένα Παππά, Commercial Director της Star Bulk Carriers, σε πρόσφατο συνέδριο που διοργάνωσε το ICS Greek Branch με τίτλο: «The World Wakes Up to The Importance of Shipping. Now What?». Συγκεκριμένα, η κ. Παππά δήλωσε αισιόδοξη για τη ναυλαγορά αναφέροντας τους σημαντικότερους εκ των λόγων που θα συνεχίσουν να την ευνοούν.
Ειδικότερα, η κ. Παππά δήλωσε “bullish” για την αγορά έως το 2024, βασιζόμενη στις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης. Ωστόσο αναμένει μια κάποια διόρθωση τους επόμενους τέσσερις με πέντε μήνες από τα υψηλά επίπεδα ναύλων που καταγράφονται επί του παρόντος. Στην αρχική της τοποθέτηση εξέφρασε την άποψη ότι τα fundamentals της τωρινής αγοράς των bulkers στηρίζονται κυρίως στην προσφορά. Πιο συγκεκριμένα, οι παραγγελίες για bulk carriers έχουν παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα εντός του 2021, εξέλιξη που αποδίδεται κυρίως στην αβεβαιότητα που επικρατεί σε ό,τι αφορά επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και στο γεγονός ότι τα ναυπηγεία έλαβαν σωρεία παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακόμη, οι αυξημένες τιμές χάλυβα λειτουργούν αποτρεπτικά για νέες παραγγελίες, καθώς ο χάλυβας επηρεάζει τις τιμές ναυπήγησης των πλοίων.
Παράλληλα, στο μέτωπο της ζήτησης, η Commercial Director της Star Bulk υπενθύμισε πως στις αρχές του 2021, οι τιμές των βασικών εμπορευμάτων για τη dry αγορά αυξήθηκαν σημαντικά, καθώς υπήρξε ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης λόγω της επανεκκίνησης των οικονομιών από την πανδημία. Αυτό οδήγησε την Κίνα να βάλει «φρένο» στις εισαγωγές της, προσπαθώντας να ωθήσει τις τιμές των προϊόντων προς τα κάτω. Η κ. Παππά πρόσθεσε στο σημείο αυτό ότι, το γεγονός πως οι εισαγωγές χύδην ξηρών φορτίων της Κίνας μειώθηκαν μέσα στο έτος αλλά παρόλα αυτά οι ναύλοι των bulkers διατηρήθηκαν αλλά και αυξήθηκαν το 2021, αποτελεί ιδιαίτερα θετικό σημάδι σε ό,τι αφορά την «εξάρτηση» της αγοράς από την ασιατική χώρα. Επιπλέον, η κ. Παππά υπογράμμισε πως η «απουσία» της Κίνας από τη ζήτηση είναι παροδική και πως με το πέρας των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων στα τέλη Φεβρουαρίου, η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη θα επιστρέψει δυναμικά στην αγορά χύδην ξηρών φορτίων, προσφέροντας περαιτέρω στήριξη στην ήδη πολύ καλή ναυλαγορά των bulkers.
Οι απόψεις της κ. Παππά έρχονται να προστεθούν σε αυτές πολλών αναλυτών και κύκλων της αγοράς που αναμένουν καλή ναυλαγορά τουλάχιστον για το 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ