
Τις απόψεις της για τις προοπτικές της ναυλαγοράς των bulk carriers εξέφρασε η κ. Μιλένα Παππά, Commercial Director της Star Bulk Carriers, σε πρόσφατο συνέδριο που διοργάνωσε το ICS Greek Branch με τίτλο: «The World Wakes Up to The Importance of Shipping. Now What?». Συγκεκριμένα, η κ. Παππά δήλωσε αισιόδοξη για τη ναυλαγορά αναφέροντας τους σημαντικότερους εκ των λόγων που θα συνεχίσουν να την ευνοούν.
Ειδικότερα, η κ. Παππά δήλωσε “bullish” για την αγορά έως το 2024, βασιζόμενη στις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης. Ωστόσο αναμένει μια κάποια διόρθωση τους επόμενους τέσσερις με πέντε μήνες από τα υψηλά επίπεδα ναύλων που καταγράφονται επί του παρόντος. Στην αρχική της τοποθέτηση εξέφρασε την άποψη ότι τα fundamentals της τωρινής αγοράς των bulkers στηρίζονται κυρίως στην προσφορά. Πιο συγκεκριμένα, οι παραγγελίες για bulk carriers έχουν παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα εντός του 2021, εξέλιξη που αποδίδεται κυρίως στην αβεβαιότητα που επικρατεί σε ό,τι αφορά επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και στο γεγονός ότι τα ναυπηγεία έλαβαν σωρεία παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακόμη, οι αυξημένες τιμές χάλυβα λειτουργούν αποτρεπτικά για νέες παραγγελίες, καθώς ο χάλυβας επηρεάζει τις τιμές ναυπήγησης των πλοίων.
Παράλληλα, στο μέτωπο της ζήτησης, η Commercial Director της Star Bulk υπενθύμισε πως στις αρχές του 2021, οι τιμές των βασικών εμπορευμάτων για τη dry αγορά αυξήθηκαν σημαντικά, καθώς υπήρξε ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης λόγω της επανεκκίνησης των οικονομιών από την πανδημία. Αυτό οδήγησε την Κίνα να βάλει «φρένο» στις εισαγωγές της, προσπαθώντας να ωθήσει τις τιμές των προϊόντων προς τα κάτω. Η κ. Παππά πρόσθεσε στο σημείο αυτό ότι, το γεγονός πως οι εισαγωγές χύδην ξηρών φορτίων της Κίνας μειώθηκαν μέσα στο έτος αλλά παρόλα αυτά οι ναύλοι των bulkers διατηρήθηκαν αλλά και αυξήθηκαν το 2021, αποτελεί ιδιαίτερα θετικό σημάδι σε ό,τι αφορά την «εξάρτηση» της αγοράς από την ασιατική χώρα. Επιπλέον, η κ. Παππά υπογράμμισε πως η «απουσία» της Κίνας από τη ζήτηση είναι παροδική και πως με το πέρας των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων στα τέλη Φεβρουαρίου, η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη θα επιστρέψει δυναμικά στην αγορά χύδην ξηρών φορτίων, προσφέροντας περαιτέρω στήριξη στην ήδη πολύ καλή ναυλαγορά των bulkers.
Οι απόψεις της κ. Παππά έρχονται να προστεθούν σε αυτές πολλών αναλυτών και κύκλων της αγοράς που αναμένουν καλή ναυλαγορά τουλάχιστον για το 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα…

Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε χθες Κυριακή ότι ρεπουμπλικάνοι κοινοβουλευτικοί καταρτίζουν σχέδιο νόμου δυνάμει του οποίου θα επιβάλλονται κυρώσεις σε οποιαδήποτε χώρα συνδιαλλάσσεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ