
Η Περιφερειακή Ολοκληρωμένη Οικονομική Εταιρική Σχέση (Regional Comprehensive Economic Partnership ‒ RCEP), η μεγαλύτερη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου στον κόσμο μεταξύ δεκαπέντε κρατών της Ανατολικής Ασίας και του Ειρηνικού, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2022. Σημειώνεται πως η εν λόγω συμφωνία θα δημιουργήσει το ισχυρότερο εμπορικό «μπλοκ» σε όρους ΑΕΠ παγκοσμίως, βάσει μελέτης της UNCTAD, η οποία δημοσιεύτηκε την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου, καθώς οι χώρες που συμμετέχουν αντιπροσωπεύουν το 30,5% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Σύμφωνα με το report της UNCTAD, η επίδραση της συμφωνίας στο διεθνές εμπόριο θα είναι σημαντική, δημιουργώντας έναν νέο πόλο έλξης.
Στην RCEP συμμετέχουν τα εξής δεκαπέντε κράτη: Αυστραλία, Μπρουνέι, Καμπότζη, Κίνα, Ινδονησία, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Λάος, Μαλαισία, Νέα Ζηλανδία, Μιανμάρ, Φιλιππίνες, Σιγκαπούρη, Ταϊλάνδη και Βιετνάμ.
Η συμφωνία περιλαμβάνει τη συνεργασία σε διάφορους τομείς και, μεταξύ άλλων, θα εξαλείψει το 90% των δασμών μεταξύ των χωρών του «μπλοκ». Κάποιες εξ αυτών θα εξαλειφθούν άμεσα, ενώ άλλες σε ορίζοντα είκοσι ετών. Το εμπόριο μεταξύ των δεκαπέντε χωρών είχε συνολική αξία $2,3 τρισ. το 2019 και η άρση των δασμών αναμένεται να το ενισχύσει κατά περίπου 2% ή $42 δισ.
Ωστόσο, τα οφέλη δεν θα διαμοιραστούν ίσα ανάμεσα στα μέλη της συμφωνίας, κατά τη μελέτη της UNCTAD. Συγκεκριμένα, τα περισσότερα οφέλη φαίνεται πως θα αποκομίσουν η Ιαπωνία ($20,2 δισ.), η Κίνα ($11,2 δισ.), η Νότια Κορέα ($6,7 δισ.) και η Αυστραλία ($4,1 δισ.). Μάλιστα υπάρχουν χώρες που θα ζημιωθούν από τη συμφωνία, όπως το Βιετνάμ (κατά $1,5 δισ.).
Από την άλλη, αυτό δεν συνεπάγεται πως το Βιετνάμ και οι υπόλοιπες χώρες που θα απολέσουν μερίδιο του εμπορίου τους στην ευρύτερη περιοχή θα ήταν προτιμότερο να μη συμμετάσχουν στη συμφωνία. Στην πραγματικότητα, η συμμετοχή τους συνιστά τον μοναδικό τρόπο να περιορίσουν την απώλεια του μεριδίου τους, βάσει της UNCTAD.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…

Εξηγήσεις αναφορικά με την απαγόρευση εισόδου Φιλιππινέζων ναυτικών σε λιμάνια των ΗΠΑ ζητά με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία των Φιλιππίνων από την Ουάσιγκτον. «Η…

Η βραζιλιάνικη δημόσια πετρελαϊκή επιχείρηση Petrobras ανακοίνωσε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου ότι έλαβε άδεια εξερευνητικής γεώτρησης για κοιτάσματα πετρελαίου σε θαλάσσια περιοχή ανοικτά του…

Οι μέχρι στιγμής θαλάσσιες μεταφορές στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω Supramaxes, έχουν μειωθεί σημαντικά, με τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα Ultramaxes και Panamaxes να έχουν πλέον…

Υπεγράφησαν σήμερα από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, τέσσερις Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες αφορούν στην επιλογή αιτούντων του διεθνούς διαγωνισμού για…

Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ