
Στη ναυτιλιακή κίνηση μεταξύ της Ευρώπης με την Κίνα και τις ΗΠΑ, εν μέσω της πανδημίας Covid-19, εστιάζει μεταξύ άλλων η πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA).
Ειδικότερα, όσον αφορά τη ναυτιλιακή κίνηση μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, η EMSA εξετάζει τον αριθμό των πλοίων που αναχώρησαν από την Κίνα (Ευρώπη) και έκαναν call σε ευρωπαϊκούς (κινεζικούς) λιμένες μετά από περίπου ένα μήνα.
Η επίδραση της πανδημίας στην κίνηση των πλοίων κατέστη σαφής από τον Μάρτιο του 2020 κι έπειτα. Η συνολική μείωση στα port calls στους ευρωπαϊκούς λιμένες με αφετηρία την Κίνα της περιόδου Ιανουαρίου-Νοεμβρίου του 2020 σε σύγκριση με την αντίστοιχη το 2019 ήταν ίση με 27,1% (5.583). Αντίστοιχα, οι προσεγγίσεις πλοίων σε λιμάνια της Κίνας με αφετηρία ευρωπαϊκά λιμάνια διαμορφώθηκε στις 3.836, σημειώνοντας πτώση 45,3% σε ετήσια βάση.
Ο αντίκτυπος γίνεται ακόμη πιο εμφανής όταν η σύγκριση πραγματοποιείται μεταξύ 2019 και 2021, καθώς τα port calls μειώθηκαν περαιτέρω. Συγκεκριμένα, τα port calls σε ευρωπαϊκούς λιμένες πλοίων που είχαν αναχωρήσει από την Κίνα ανήλθαν σε 4.540 μειωμένα κατά 40,7% σε σύγκριση με το 2019. Η αντίστοιχη μείωση στους κινεζικούς λιμένες ήταν ίση με 54,5%.
Αντιθέτως, σε ό,τι αφορά τον αριθμό των πλοίων που κινήθηκαν μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ και αντιστρόφως, η εικόνα μοιάζει καλύτερη. Παρότι κατεγράφησαν σημαντικές μειώσεις μεταξύ 2019 και 2020, το 2021 αποτέλεσε έτος ανάκαμψης. Μάλιστα, τα port calls πλοίων που αναχώρησαν από την Ευρώπη προς αμερικανικούς λιμένες, την περίοδο Ιανουαρίου-Oκτωβρίου 2021 ανήλθαν σε 2.447, αυξημένα κατά 112% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020 και κατά 61,2%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ