
Στη ναυτιλιακή κίνηση μεταξύ της Ευρώπης με την Κίνα και τις ΗΠΑ, εν μέσω της πανδημίας Covid-19, εστιάζει μεταξύ άλλων η πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA).
Ειδικότερα, όσον αφορά τη ναυτιλιακή κίνηση μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, η EMSA εξετάζει τον αριθμό των πλοίων που αναχώρησαν από την Κίνα (Ευρώπη) και έκαναν call σε ευρωπαϊκούς (κινεζικούς) λιμένες μετά από περίπου ένα μήνα.
Η επίδραση της πανδημίας στην κίνηση των πλοίων κατέστη σαφής από τον Μάρτιο του 2020 κι έπειτα. Η συνολική μείωση στα port calls στους ευρωπαϊκούς λιμένες με αφετηρία την Κίνα της περιόδου Ιανουαρίου-Νοεμβρίου του 2020 σε σύγκριση με την αντίστοιχη το 2019 ήταν ίση με 27,1% (5.583). Αντίστοιχα, οι προσεγγίσεις πλοίων σε λιμάνια της Κίνας με αφετηρία ευρωπαϊκά λιμάνια διαμορφώθηκε στις 3.836, σημειώνοντας πτώση 45,3% σε ετήσια βάση.
Ο αντίκτυπος γίνεται ακόμη πιο εμφανής όταν η σύγκριση πραγματοποιείται μεταξύ 2019 και 2021, καθώς τα port calls μειώθηκαν περαιτέρω. Συγκεκριμένα, τα port calls σε ευρωπαϊκούς λιμένες πλοίων που είχαν αναχωρήσει από την Κίνα ανήλθαν σε 4.540 μειωμένα κατά 40,7% σε σύγκριση με το 2019. Η αντίστοιχη μείωση στους κινεζικούς λιμένες ήταν ίση με 54,5%.
Αντιθέτως, σε ό,τι αφορά τον αριθμό των πλοίων που κινήθηκαν μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ και αντιστρόφως, η εικόνα μοιάζει καλύτερη. Παρότι κατεγράφησαν σημαντικές μειώσεις μεταξύ 2019 και 2020, το 2021 αποτέλεσε έτος ανάκαμψης. Μάλιστα, τα port calls πλοίων που αναχώρησαν από την Ευρώπη προς αμερικανικούς λιμένες, την περίοδο Ιανουαρίου-Oκτωβρίου 2021 ανήλθαν σε 2.447, αυξημένα κατά 112% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020 και κατά 61,2%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ