
Στo πλαίσιo της υποστήριξης των προσπαθειών των πελατών της να πετύχουν τους στόχους που έχουν θέσει σχετικά με την απανθρακοποίηση του τομέα των μεταφορών των προϊόντων τους, η Maersk πρόσφατα παρουσίασε το σχεδιασμό οκτώ καινοτόμων containerships χωρητικότητας 16.000 TEU, τα οποία θα καταναλώνουν ανθρακικά ουδέτερη μεθανόλη για τη λειτουργία τους.
Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός που παρουσιάστηκε προσφέρει βελτιωμένη κατά 20% ενεργειακή απόδοση ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο σε σχέση με τον μέσο όρο του κλάδου που αφορά πλοία παρόμοιου μεγέθους. Επιπλέον, η νέα σειρά αναμένεται να εξοικονομεί περίπου ένα εκατομμύριο τόνους εκπομπών CO2 ετησίως, προσφέροντας στους πελάτες της Maersk τη δυνατότητα να μεταφέρουν τα προϊόντα τους με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.
Τα μήκους 350 μέτρων πλοία θα διαφέρουν σημαντικά από τα μεγάλα containerships που βλέπουμε σήμερα. Οι χώροι ενδιαίτησης του πληρώματος και η γέφυρα θα βρίσκονται στην πλώρη του πλοίου για μεγαλύτερη χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η καπνοδόχος θα βρίσκεται στην πρύμνη και μάλιστα μόνο στη μία πλευρά του πλοίου, ελευθερώνοντας έτσι περισσότερο χώρο για επιπλέον φορτίο. Τα πλοία θα διαθέτουν σύστημα πρόωσης με κινητήρες διπλού καυσίμου, οι οποίοι θα μπορούν να καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη και πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Η διαδικασία ανάπτυξης του εν λόγω σχεδιασμού διήρκεσε σχεδόν πέντε χρόνια, καθώς έπρεπε να αντιμετωπιστούν αρκετές προκλήσεις που σχετίζονται με την τοποθέτηση της υπερκατασκευής σε μια πιο εκτεθειμένη θέση, την εύρεση νέων θέσεων για τις σωσίβιες λέμβους και τα φώτα πλοήγησης, καθώς και την τοποθέτηση καμερών ως βοηθητικό σύστημα πλοήγησης.
Την ναυπήγηση των καινοτόμων containerships έχει αναλάβει Hyundai Heavy Industries, με το πρώτο πλοίο της σειράς να είναι προγραμματισμένο για παράδοση στις αρχές του 2024.
Φωτό: www.maersk.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ