
Στo πλαίσιo της υποστήριξης των προσπαθειών των πελατών της να πετύχουν τους στόχους που έχουν θέσει σχετικά με την απανθρακοποίηση του τομέα των μεταφορών των προϊόντων τους, η Maersk πρόσφατα παρουσίασε το σχεδιασμό οκτώ καινοτόμων containerships χωρητικότητας 16.000 TEU, τα οποία θα καταναλώνουν ανθρακικά ουδέτερη μεθανόλη για τη λειτουργία τους.
Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός που παρουσιάστηκε προσφέρει βελτιωμένη κατά 20% ενεργειακή απόδοση ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο σε σχέση με τον μέσο όρο του κλάδου που αφορά πλοία παρόμοιου μεγέθους. Επιπλέον, η νέα σειρά αναμένεται να εξοικονομεί περίπου ένα εκατομμύριο τόνους εκπομπών CO2 ετησίως, προσφέροντας στους πελάτες της Maersk τη δυνατότητα να μεταφέρουν τα προϊόντα τους με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.
Τα μήκους 350 μέτρων πλοία θα διαφέρουν σημαντικά από τα μεγάλα containerships που βλέπουμε σήμερα. Οι χώροι ενδιαίτησης του πληρώματος και η γέφυρα θα βρίσκονται στην πλώρη του πλοίου για μεγαλύτερη χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η καπνοδόχος θα βρίσκεται στην πρύμνη και μάλιστα μόνο στη μία πλευρά του πλοίου, ελευθερώνοντας έτσι περισσότερο χώρο για επιπλέον φορτίο. Τα πλοία θα διαθέτουν σύστημα πρόωσης με κινητήρες διπλού καυσίμου, οι οποίοι θα μπορούν να καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη και πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Η διαδικασία ανάπτυξης του εν λόγω σχεδιασμού διήρκεσε σχεδόν πέντε χρόνια, καθώς έπρεπε να αντιμετωπιστούν αρκετές προκλήσεις που σχετίζονται με την τοποθέτηση της υπερκατασκευής σε μια πιο εκτεθειμένη θέση, την εύρεση νέων θέσεων για τις σωσίβιες λέμβους και τα φώτα πλοήγησης, καθώς και την τοποθέτηση καμερών ως βοηθητικό σύστημα πλοήγησης.
Την ναυπήγηση των καινοτόμων containerships έχει αναλάβει Hyundai Heavy Industries, με το πρώτο πλοίο της σειράς να είναι προγραμματισμένο για παράδοση στις αρχές του 2024.
Φωτό: www.maersk.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ