
Στo πλαίσιo της υποστήριξης των προσπαθειών των πελατών της να πετύχουν τους στόχους που έχουν θέσει σχετικά με την απανθρακοποίηση του τομέα των μεταφορών των προϊόντων τους, η Maersk πρόσφατα παρουσίασε το σχεδιασμό οκτώ καινοτόμων containerships χωρητικότητας 16.000 TEU, τα οποία θα καταναλώνουν ανθρακικά ουδέτερη μεθανόλη για τη λειτουργία τους.
Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός που παρουσιάστηκε προσφέρει βελτιωμένη κατά 20% ενεργειακή απόδοση ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο σε σχέση με τον μέσο όρο του κλάδου που αφορά πλοία παρόμοιου μεγέθους. Επιπλέον, η νέα σειρά αναμένεται να εξοικονομεί περίπου ένα εκατομμύριο τόνους εκπομπών CO2 ετησίως, προσφέροντας στους πελάτες της Maersk τη δυνατότητα να μεταφέρουν τα προϊόντα τους με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.
Τα μήκους 350 μέτρων πλοία θα διαφέρουν σημαντικά από τα μεγάλα containerships που βλέπουμε σήμερα. Οι χώροι ενδιαίτησης του πληρώματος και η γέφυρα θα βρίσκονται στην πλώρη του πλοίου για μεγαλύτερη χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η καπνοδόχος θα βρίσκεται στην πρύμνη και μάλιστα μόνο στη μία πλευρά του πλοίου, ελευθερώνοντας έτσι περισσότερο χώρο για επιπλέον φορτίο. Τα πλοία θα διαθέτουν σύστημα πρόωσης με κινητήρες διπλού καυσίμου, οι οποίοι θα μπορούν να καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη και πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Η διαδικασία ανάπτυξης του εν λόγω σχεδιασμού διήρκεσε σχεδόν πέντε χρόνια, καθώς έπρεπε να αντιμετωπιστούν αρκετές προκλήσεις που σχετίζονται με την τοποθέτηση της υπερκατασκευής σε μια πιο εκτεθειμένη θέση, την εύρεση νέων θέσεων για τις σωσίβιες λέμβους και τα φώτα πλοήγησης, καθώς και την τοποθέτηση καμερών ως βοηθητικό σύστημα πλοήγησης.
Την ναυπήγηση των καινοτόμων containerships έχει αναλάβει Hyundai Heavy Industries, με το πρώτο πλοίο της σειράς να είναι προγραμματισμένο για παράδοση στις αρχές του 2024.
Φωτό: www.maersk.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ