
Καθώς οι ναύλοι στις τακτικές γραμμές καταρρίπτουν το ένα ιστορικό υψηλό ρεκόρ μετά το άλλο, η κερδοφορία των εταιρειών του κλάδου ακολουθεί την ίδια ξέφρενη πορεία.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Sea Intelligence, όλες οι εταιρείες των τακτικών γραμμών είδαν τα έσοδά τους να αυξάνονται το Q3 και σε ετήσια βάση: από τη Maersk, της οποίας τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 83,9%, έως τη Wan Hai, που αύξησε τα έσοδά της κατά 274,1%.
Σε όρους EBIT, οι συγκεκριμένες εταιρείες κατέγραψαν μόνο το γ’ τρίμηνο αθροιστικά λειτουργικά κέρδη $37,24 δισ. Εάν σε αυτά προστεθούν τα κέρδη ύψους $42,1 δισ. το α’ εξάμηνο του 2021, η συνολική λειτουργική κερδοφορία των εταιρειών διαχείρισης containerships ξεπερνά τα $80 δισ. το α’ εννιάμηνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στους αριθμούς αυτούς η Sea Intelligence δεν έχει συμπεριλάβει την MSC, τη δεύτερη κορυφαία εταιρεία διαχείρισης containerships, η οποία δεν δημοσιοποιεί τα οικονομικά της αποτελέσματα, όντας ιδιωτική.
Για να κατανοήσει κανείς την «έκρηξη» κερδών, αρκεί να σκεφτεί ότι, την περίοδο 2010-2020, τα αθροιστικά λειτουργικά κέρδη όλα τα τρίμηνα κυμάνθηκαν στα $37,86 δισ. Συνεπώς, οι εταιρείες του κλάδου υπερδιπλασίασαν τα λειτουργικά τους κέρδη μέσα σε τρία τρίμηνα σε σύγκριση με την περίοδο 2010-2020.
Oι ευνοϊκές συνθήκες προσφοράς και ζήτησης αντανακλώνται και στον παρακάτω πίνακα, ο οποίος δείχνει την αναλογία EBIT/TEU για τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου.
Φωτό: Timelab Pro/ Unspalsh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ