
Θετικές εμφανίζονται οι εξελίξεις στο μέτωπο των αλλαγών πληρωμάτων, σύμφωνα με το Neptune Indicator του Global Maritime Forum.
Συγκεκριμένα, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονταν στα πλοία πέραν των συμβάσεών τους μειώθηκε σημαντικά, από το 7,1% στο 4,7%, τον Νοέμβριο. Αισιοδοξία προκαλεί και η μείωση που κατεγράφη στο ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία πάνω από 11 μήνες (στο 0,7% από το 1%). Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για τα μικρότερα ποσοστά που έχουν σημειωθεί από όταν δημιουργήθηκε ο δείκτης Neptune Declaration Crew Change Indicator (NDCCI), τον Μάιο του 2021.
Την ίδια ώρα, ο δείκτης παρουσιάζει ακόμα μία θετική εξέλιξη, καθώς, εντός Νοεμβρίου, αυξήθηκε το ποσοστό εμβολιασμού των ναυτικών, από το 41% στο 49,5%. Η αύξηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι οι ναυτικοί αποκτούν πρόσβαση σε εμβόλια. Πάντως, υπάρχει διστακτικότητα σε ό,τι αφορά την επιλογή εμβολιασμού, ενώ ταυτόχρονα οι προκλήσεις σε επίπεδο προσφοράς εμβολίων δεν έχουν αντιμετωπιστεί πλήρως σε κάποιες περιοχές.
Επιπλέον, σημαντική πρόκληση για τους ναυτικούς αποτελεί το γεγονός ότι ορισμένες χώρες δεν αναγνωρίζουν την εγκυρότητα των πιστοποιητικών εμβολιασμού, με αποτέλεσμα ναυτικοί να έχουν αναγκαστεί να υποβληθούν σε πολλαπλούς εμβολιασμούς, των οποίων οι δυνητικές επιπτώσεις στην υγεία επί του παρόντος παραμένουν άγνωστες.
Παράλληλα, οι αλλαγές πληρωμάτων αναμένεται να αντιμετωπίσουν προκλήσεις τον Δεκέμβριο, λόγω πιθανών ακυρώσεων πτήσεων, αυστηρών μέτρων στις επιτρεπόμενες αλλαγές, αλλά φυσικά και λόγω της παραλλαγής Όμικρον, της οποίας ο αντίκτυπος στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς δεν έχει καταστεί ακόμη γνωστός.
Εν κατακλείδι, μέσα στον Νοέμβριο υπήρξε σημαντική πρόοδος σε πολλαπλές προκλήσεις που αφορούν τους ναυτικούς διεθνώς. Όμως, ο εφησυχασμός δεν αποτελεί επιλογή, καθώς η πανδημία βρίσκει νέους τρόπους να επιτίθεται και η μη καθολική αναγνώριση των πιστοποιητικών εμβολιασμού δημιουργεί πρόσθετους σκοπέλους στις μετακινήσεις των ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ