
Θετικές εμφανίζονται οι εξελίξεις στο μέτωπο των αλλαγών πληρωμάτων, σύμφωνα με το Neptune Indicator του Global Maritime Forum.
Συγκεκριμένα, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονταν στα πλοία πέραν των συμβάσεών τους μειώθηκε σημαντικά, από το 7,1% στο 4,7%, τον Νοέμβριο. Αισιοδοξία προκαλεί και η μείωση που κατεγράφη στο ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία πάνω από 11 μήνες (στο 0,7% από το 1%). Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για τα μικρότερα ποσοστά που έχουν σημειωθεί από όταν δημιουργήθηκε ο δείκτης Neptune Declaration Crew Change Indicator (NDCCI), τον Μάιο του 2021.
Την ίδια ώρα, ο δείκτης παρουσιάζει ακόμα μία θετική εξέλιξη, καθώς, εντός Νοεμβρίου, αυξήθηκε το ποσοστό εμβολιασμού των ναυτικών, από το 41% στο 49,5%. Η αύξηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι οι ναυτικοί αποκτούν πρόσβαση σε εμβόλια. Πάντως, υπάρχει διστακτικότητα σε ό,τι αφορά την επιλογή εμβολιασμού, ενώ ταυτόχρονα οι προκλήσεις σε επίπεδο προσφοράς εμβολίων δεν έχουν αντιμετωπιστεί πλήρως σε κάποιες περιοχές.
Επιπλέον, σημαντική πρόκληση για τους ναυτικούς αποτελεί το γεγονός ότι ορισμένες χώρες δεν αναγνωρίζουν την εγκυρότητα των πιστοποιητικών εμβολιασμού, με αποτέλεσμα ναυτικοί να έχουν αναγκαστεί να υποβληθούν σε πολλαπλούς εμβολιασμούς, των οποίων οι δυνητικές επιπτώσεις στην υγεία επί του παρόντος παραμένουν άγνωστες.
Παράλληλα, οι αλλαγές πληρωμάτων αναμένεται να αντιμετωπίσουν προκλήσεις τον Δεκέμβριο, λόγω πιθανών ακυρώσεων πτήσεων, αυστηρών μέτρων στις επιτρεπόμενες αλλαγές, αλλά φυσικά και λόγω της παραλλαγής Όμικρον, της οποίας ο αντίκτυπος στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς δεν έχει καταστεί ακόμη γνωστός.
Εν κατακλείδι, μέσα στον Νοέμβριο υπήρξε σημαντική πρόοδος σε πολλαπλές προκλήσεις που αφορούν τους ναυτικούς διεθνώς. Όμως, ο εφησυχασμός δεν αποτελεί επιλογή, καθώς η πανδημία βρίσκει νέους τρόπους να επιτίθεται και η μη καθολική αναγνώριση των πιστοποιητικών εμβολιασμού δημιουργεί πρόσθετους σκοπέλους στις μετακινήσεις των ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ