
Η παραλλαγή Όμικρον του κορονοϊού που προκαλεί την Covid-19 θα μπορούσε να πλήξει τις προοπτικές ανάπτυξης παγκοσμίως αλλά και να ωθήσει σε αύξηση των τιμών, εκτιμούν οι οίκοι αξιολόγησης Fitch Ratings και Moody’s.
«Η παραλλαγή Όμικρον εγκυμονεί κινδύνους για την παγκόσμια ανάπτυξη και τον πληθωρισμό, ιδίως επειδή εμφανίστηκε σε μια περίοδο με ήδη τεταμένη την εφοδιαστική αλυσίδα, αυξημένο πληθωρισμό και ελλείψεις στην αγορά εργασίας», σχολίασε η Έλενα Ντάγκαρ, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος του Moody’s σε μια ανακοίνωση που έστειλε στο πρακτορείο Reuters. Είναι επίσης πιθανό να πλήξει τη ζήτηση κατά την επερχόμενη ταξιδιωτική περίοδο των χριστουγεννιάτικων διακοπών, πρόσθεσε.
Ο οίκος Fitch, σε δική του ανακοίνωση, επισήμανε ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς για να συμπεριλάβει τις επιπτώσεις της παραλλαγής Όμικρον στις προβλέψεις του για την οικονομική ανάπτυξη και ότι θα πρέπει να υπάρξουν περισσότερες πληροφορίες για τη μεταδοτικότητα και τη σοβαρότητά της.
«Επί του παρόντος πιστεύουμε ότι άλλη μια μεγάλη, ταυτόχρονη παγκόσμια ύφεση, όπως αυτή που παρατηρήθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, είναι πολύ απίθανη, όμως η αύξηση του πληθωρισμού θα περιπλέξει τις μακροοικονομικές αντιδράσεις, εάν επικρατήσει η νέα παραλλαγή», ανέφερε.
Η Ντάγκαρ επισήμανε ότι η εμπειρία που αποκτήθηκε με τις προηγούμενες παραλλαγές δείχνει ότι, ακόμη και με κάποιους περιορισμούς στις διεθνείς μεταφορές, η εξάπλωση της Όμικρον ίσως είναι δύσκολο να συγκρατηθεί. «Αν η νέα παραλλαγή οδηγήσει σε ένα νέο κύμα μολύνσεων, οι οικονομίες που θα πληγούν σκληρότερα είναι εκείνες με τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού, την υψηλότερη εξάρτηση από τον τουρισμό και τη μικρότερη δυνατότητα να παράσχουν δημοσιονομική και νομισματική στήριξη για να αντισταθμίσουν τον αντίκτυπο του νέου κύματος», επισήμανε.
Φωτό: Justin Lane/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ