
Η παραλλαγή Όμικρον του κορονοϊού που προκαλεί την Covid-19 θα μπορούσε να πλήξει τις προοπτικές ανάπτυξης παγκοσμίως αλλά και να ωθήσει σε αύξηση των τιμών, εκτιμούν οι οίκοι αξιολόγησης Fitch Ratings και Moody’s.
«Η παραλλαγή Όμικρον εγκυμονεί κινδύνους για την παγκόσμια ανάπτυξη και τον πληθωρισμό, ιδίως επειδή εμφανίστηκε σε μια περίοδο με ήδη τεταμένη την εφοδιαστική αλυσίδα, αυξημένο πληθωρισμό και ελλείψεις στην αγορά εργασίας», σχολίασε η Έλενα Ντάγκαρ, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος του Moody’s σε μια ανακοίνωση που έστειλε στο πρακτορείο Reuters. Είναι επίσης πιθανό να πλήξει τη ζήτηση κατά την επερχόμενη ταξιδιωτική περίοδο των χριστουγεννιάτικων διακοπών, πρόσθεσε.
Ο οίκος Fitch, σε δική του ανακοίνωση, επισήμανε ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς για να συμπεριλάβει τις επιπτώσεις της παραλλαγής Όμικρον στις προβλέψεις του για την οικονομική ανάπτυξη και ότι θα πρέπει να υπάρξουν περισσότερες πληροφορίες για τη μεταδοτικότητα και τη σοβαρότητά της.
«Επί του παρόντος πιστεύουμε ότι άλλη μια μεγάλη, ταυτόχρονη παγκόσμια ύφεση, όπως αυτή που παρατηρήθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, είναι πολύ απίθανη, όμως η αύξηση του πληθωρισμού θα περιπλέξει τις μακροοικονομικές αντιδράσεις, εάν επικρατήσει η νέα παραλλαγή», ανέφερε.
Η Ντάγκαρ επισήμανε ότι η εμπειρία που αποκτήθηκε με τις προηγούμενες παραλλαγές δείχνει ότι, ακόμη και με κάποιους περιορισμούς στις διεθνείς μεταφορές, η εξάπλωση της Όμικρον ίσως είναι δύσκολο να συγκρατηθεί. «Αν η νέα παραλλαγή οδηγήσει σε ένα νέο κύμα μολύνσεων, οι οικονομίες που θα πληγούν σκληρότερα είναι εκείνες με τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού, την υψηλότερη εξάρτηση από τον τουρισμό και τη μικρότερη δυνατότητα να παράσχουν δημοσιονομική και νομισματική στήριξη για να αντισταθμίσουν τον αντίκτυπο του νέου κύματος», επισήμανε.
Φωτό: Justin Lane/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ