
Η ελβετική εταιρεία σχεδιασμού κινητήρων WinGD ανακοίνωσε ότι οι κινητήρες της θα μπορούν να καταναλώνουν ως καύσιμα μεθανόλη και αμμωνία, αρχής γενομένης από το 2024 και το 2025 αντίστοιχα.
Οι τεχνολογικές λύσεις πολλαπλών καυσίμων που θα προσφέρει η WinGD θα βασίζονται στους κινητήρες κατανάλωσης πετρελαίου της σειράς X καθώς και στους κινητήρες διπλού καυσίμου X-DF της εταιρείας, που μέσω της δυνατότητας κατανάλωσης καυσίμων όπως η αμμωνία και η μεθανόλη θα παρέχουν στους διαχειριστές των πλοίων άνευ προηγουμένου ευελιξία ως προς τον τρόπο που θα επιλέξουν για να μειώσουν τις εκπομπές των πλοίων τους.
Τόσο οι κινητήρες της σειράς X όσο και αυτοί της σειράς X-DF είναι ήδη συμβατοί με καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, όπως τα βιοκαύσιμα και το βιοαέριο αντίστοιχα, τα οποία μπορούν να προσφέρουν σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου. Το επόμενο πλέον βήμα για την επίτευξη της ενεργειακής μετάβασης είναι η πλήρης και μακροχρόνια χρήση καυσίμων μηδενικής περιεκτικότητας σε άνθρακα και καυσίμων ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, και η WinGD στοχεύει προς αυτή την κατεύθυνση.
Το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η WinGD για την προσθήκη της μεθανόλης και της αμμωνίας ως καυσίμων που θα μπορούν να καταναλώσουν οι κινητήρες της αποτελεί μέρος της ευρύτερης φιλοδοξίας της εταιρείας να αυξήσει το ποσοστό των πωλήσεων κινητήρων πολλαπλών καυσίμων, με δυνατότητα να καταναλώνουν καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, στο 50% έως το 2030. Η φιλοδοξία αυτή συμβαδίζει με τις προβλέψεις του κλάδου σχετικά με το πότε τα συγκεκριμένα καύσιμα θα είναι ευρέως διαθέσιμα, ώστε να αποτελέσουν βιώσιμη επιλογή για τα ποντοπόρα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ