
Πτώση παρουσίασαν οι ναυλαγορές στο σύνολό τους την περασμένη εβδομάδα (15-19/11), βάσει έκθεσης του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea κατέγραψε πτώση για τέταρτη συνεχόμενη εβδομάδα, πέφτοντας κατά 4%, στα $34.272/ημέρα. Έτσι, έχει σημειωθεί συνολική πτώση της τάξεως του 20% από τα μέσα Οκτωβρίου, οπότε και είχε καταγράψει την υψηλότερη τιμή του. Πάντως, τα επίπεδα που παρατηρούνται επί του παρόντος είναι τα υψηλότερα που έχουν σημειωθεί από τις αρχές του 1990 (στο 4% των υψηλότερων τιμών), ενώ ο μέσος όρος του δείκτη από τις αρχές του 2021 βρίσκεται 88% υψηλότερα σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μέσο όρο του 2020.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των tankers παρέμεινε αποδυναμωμένη, με τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα VLCCs να βρίσκονται κάτω των $6.000. Τα κέρδη στα μικρότερα δεξαμενόπλοια επίσης σημείωσαν πτώση, με την Clarksons να εκτιμά ότι η παρούσα πίεση στη ναυλαγορά θα διατηρηθεί, καθώς διεθνείς δυνάμεις, μεταξύ άλλων η Κίνα και οι ΗΠΑ, εξετάζουν το ενδεχόμενο αποδέσμευσης ποσοτήτων πετρελαίου από τα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματά τους (SPR).
Στα dry, αύξηση της κινητικότητας στην αγορά FFAs σημειώθηκε για τα Capesizes, ενώ οι ναύλοι στους μικρότερους τύπους πλοίων συνέχισαν να υποχωρούν. Ενδεικτικά, τα μέσα κέρδη διαδρομής για τα Supramaxes ανέρχονται στα $24.750/ημέρα, 40% κάτω σε σύγκριση με τα μέσα Οκτωβρίου. Επιπλέον, παρότι κατεγράφη μικρή υποχώρηση στη ναυλαγορά των containerships, η ζήτηση παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Οι ναύλοι για χρονοναυλωμένα feeders διάρκειας 6 έως 12 μηνών υποχώρησαν κατά 6% σε εβδομαδιαία βάση, στα $60.000/ημέρα.
Τέλος, νέο ρεκόρ κατεγράφη στη ναυλαγορά των LNG carriers, καθώς οι μέσοι ναύλοι για ένα DFDE LNG carrier, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, αυξήθηκαν 4% σε εβδομαδιαία βάση, στα $205.000 ανά ημέρα. Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές για τη συγκεκριμένη ναυλαγορά παραμένουν θετικές, λόγω της ισχυρής ζήτησης σε συνάρτηση με την περιορισμένη προσφορά, με την Clarksons να μην αποκλείει το ενδεχόμενο νέου ρεκόρ τις επόμενες εβδομάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ