
Πτώση παρουσίασαν οι ναυλαγορές στο σύνολό τους την περασμένη εβδομάδα (15-19/11), βάσει έκθεσης του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea κατέγραψε πτώση για τέταρτη συνεχόμενη εβδομάδα, πέφτοντας κατά 4%, στα $34.272/ημέρα. Έτσι, έχει σημειωθεί συνολική πτώση της τάξεως του 20% από τα μέσα Οκτωβρίου, οπότε και είχε καταγράψει την υψηλότερη τιμή του. Πάντως, τα επίπεδα που παρατηρούνται επί του παρόντος είναι τα υψηλότερα που έχουν σημειωθεί από τις αρχές του 1990 (στο 4% των υψηλότερων τιμών), ενώ ο μέσος όρος του δείκτη από τις αρχές του 2021 βρίσκεται 88% υψηλότερα σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μέσο όρο του 2020.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των tankers παρέμεινε αποδυναμωμένη, με τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα VLCCs να βρίσκονται κάτω των $6.000. Τα κέρδη στα μικρότερα δεξαμενόπλοια επίσης σημείωσαν πτώση, με την Clarksons να εκτιμά ότι η παρούσα πίεση στη ναυλαγορά θα διατηρηθεί, καθώς διεθνείς δυνάμεις, μεταξύ άλλων η Κίνα και οι ΗΠΑ, εξετάζουν το ενδεχόμενο αποδέσμευσης ποσοτήτων πετρελαίου από τα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματά τους (SPR).
Στα dry, αύξηση της κινητικότητας στην αγορά FFAs σημειώθηκε για τα Capesizes, ενώ οι ναύλοι στους μικρότερους τύπους πλοίων συνέχισαν να υποχωρούν. Ενδεικτικά, τα μέσα κέρδη διαδρομής για τα Supramaxes ανέρχονται στα $24.750/ημέρα, 40% κάτω σε σύγκριση με τα μέσα Οκτωβρίου. Επιπλέον, παρότι κατεγράφη μικρή υποχώρηση στη ναυλαγορά των containerships, η ζήτηση παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Οι ναύλοι για χρονοναυλωμένα feeders διάρκειας 6 έως 12 μηνών υποχώρησαν κατά 6% σε εβδομαδιαία βάση, στα $60.000/ημέρα.
Τέλος, νέο ρεκόρ κατεγράφη στη ναυλαγορά των LNG carriers, καθώς οι μέσοι ναύλοι για ένα DFDE LNG carrier, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, αυξήθηκαν 4% σε εβδομαδιαία βάση, στα $205.000 ανά ημέρα. Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές για τη συγκεκριμένη ναυλαγορά παραμένουν θετικές, λόγω της ισχυρής ζήτησης σε συνάρτηση με την περιορισμένη προσφορά, με την Clarksons να μην αποκλείει το ενδεχόμενο νέου ρεκόρ τις επόμενες εβδομάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ