
Πτώση παρουσίασαν οι ναυλαγορές στο σύνολό τους την περασμένη εβδομάδα (15-19/11), βάσει έκθεσης του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea κατέγραψε πτώση για τέταρτη συνεχόμενη εβδομάδα, πέφτοντας κατά 4%, στα $34.272/ημέρα. Έτσι, έχει σημειωθεί συνολική πτώση της τάξεως του 20% από τα μέσα Οκτωβρίου, οπότε και είχε καταγράψει την υψηλότερη τιμή του. Πάντως, τα επίπεδα που παρατηρούνται επί του παρόντος είναι τα υψηλότερα που έχουν σημειωθεί από τις αρχές του 1990 (στο 4% των υψηλότερων τιμών), ενώ ο μέσος όρος του δείκτη από τις αρχές του 2021 βρίσκεται 88% υψηλότερα σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μέσο όρο του 2020.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των tankers παρέμεινε αποδυναμωμένη, με τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα VLCCs να βρίσκονται κάτω των $6.000. Τα κέρδη στα μικρότερα δεξαμενόπλοια επίσης σημείωσαν πτώση, με την Clarksons να εκτιμά ότι η παρούσα πίεση στη ναυλαγορά θα διατηρηθεί, καθώς διεθνείς δυνάμεις, μεταξύ άλλων η Κίνα και οι ΗΠΑ, εξετάζουν το ενδεχόμενο αποδέσμευσης ποσοτήτων πετρελαίου από τα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματά τους (SPR).
Στα dry, αύξηση της κινητικότητας στην αγορά FFAs σημειώθηκε για τα Capesizes, ενώ οι ναύλοι στους μικρότερους τύπους πλοίων συνέχισαν να υποχωρούν. Ενδεικτικά, τα μέσα κέρδη διαδρομής για τα Supramaxes ανέρχονται στα $24.750/ημέρα, 40% κάτω σε σύγκριση με τα μέσα Οκτωβρίου. Επιπλέον, παρότι κατεγράφη μικρή υποχώρηση στη ναυλαγορά των containerships, η ζήτηση παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Οι ναύλοι για χρονοναυλωμένα feeders διάρκειας 6 έως 12 μηνών υποχώρησαν κατά 6% σε εβδομαδιαία βάση, στα $60.000/ημέρα.
Τέλος, νέο ρεκόρ κατεγράφη στη ναυλαγορά των LNG carriers, καθώς οι μέσοι ναύλοι για ένα DFDE LNG carrier, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, αυξήθηκαν 4% σε εβδομαδιαία βάση, στα $205.000 ανά ημέρα. Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές για τη συγκεκριμένη ναυλαγορά παραμένουν θετικές, λόγω της ισχυρής ζήτησης σε συνάρτηση με την περιορισμένη προσφορά, με την Clarksons να μην αποκλείει το ενδεχόμενο νέου ρεκόρ τις επόμενες εβδομάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…

The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…

Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…

Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…

Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…

Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…

Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…

Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ