
Η ολλανδική εταιρεία Fugro, που εξειδικεύεται στη συλλογή και στην ανάλυση γεωλογικών δεδομένων και στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για τις θαλάσσιες μεταφορές, κατασκεύασε ένα νέας γενιάς μη επανδρωμένο USV (Unmanned Surface Vessel). Το σκάφος, που θα επιχειρεί στο Ρότερνταμ, θα ελέγχεται από ένα απομακρυσμένο σύστημα ελέγχου στη στεριά μέσω δορυφόρου και θα χρησιμοποιείται για υδρογραφικές και γεωφυσικές μελέτες, για την επιθεώρηση περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας στην ανοιχτή θάλασσα και για τη συμμετοχή σε θαλάσσιες κατασκευές.
Τα USVs θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη ναυτιλία μελλοντικά, αναφέρουν στελέχη της εταιρείας. Θα συνδράμουν σημαντικά στη βελτίωση της ασφάλειας, καθώς θα επιτρέψουν στο προσωπικό που εργάζεται σε δύσκολα θαλάσσια περιβάλλοντα, όπως πλωτές πλατφόρμες υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, να επανδρώσουν απομακρυσμένο κέντρο ελέγχου στη στεριά. Επίσης, θα συμβάλουν στη συλλογή και στη διάθεση σημαντικών δεδομένων για τη ναυσιπλοΐα με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο, βοηθώντας την ταχύτερη και πλήρως ενημερωμένη λήψη στρατηγικών αποφάσεων.
Ο επικεφαλής της λιμενικής αρχής του Ρότερνταμ, René de Vries, σημείωσε ότι είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο μη επανδρωμένο σκάφος θα επιχειρήσει, με ασφάλεια, από το ολλανδικό λιμάνι σε έρευνες που διεξάγονται στη Βόρεια Θάλασσα. Η ψηφιοποίηση των διαδικασιών για τον απομακρυσμένο έλεγχό του θα αναβαθμίσουν γενικότερα την ασφάλεια και την προσβασιμότητα του λιμανιού για όλα τα πλοία.
Ο περιφερειακός διευθυντής της Fugro για την Ευρώπη και την Ασία, Erik-Jan Bijvank, υπογράμμισε ότι η εταιρεία είναι πρωτοπόρος στην κατασκευή μη επανδρωμένων σκαφών που συμμετέχουν σε υδρογραφικές έρευνες. Τα επόμενα χρόνια, στόχος της εταιρείας είναι να αναπτύξει τον στόλο της με τεχνολογικά εξελιγμένα USVs και να παράσχει πιο ασφαλείς και βιώσιμες λύσεις για τους συνεργάτες της και τις θαλάσσιες επιχειρήσεις.
Φωτό: www.fugro.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ