
Η ολλανδική εταιρεία Fugro, που εξειδικεύεται στη συλλογή και στην ανάλυση γεωλογικών δεδομένων και στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για τις θαλάσσιες μεταφορές, κατασκεύασε ένα νέας γενιάς μη επανδρωμένο USV (Unmanned Surface Vessel). Το σκάφος, που θα επιχειρεί στο Ρότερνταμ, θα ελέγχεται από ένα απομακρυσμένο σύστημα ελέγχου στη στεριά μέσω δορυφόρου και θα χρησιμοποιείται για υδρογραφικές και γεωφυσικές μελέτες, για την επιθεώρηση περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας στην ανοιχτή θάλασσα και για τη συμμετοχή σε θαλάσσιες κατασκευές.
Τα USVs θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη ναυτιλία μελλοντικά, αναφέρουν στελέχη της εταιρείας. Θα συνδράμουν σημαντικά στη βελτίωση της ασφάλειας, καθώς θα επιτρέψουν στο προσωπικό που εργάζεται σε δύσκολα θαλάσσια περιβάλλοντα, όπως πλωτές πλατφόρμες υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, να επανδρώσουν απομακρυσμένο κέντρο ελέγχου στη στεριά. Επίσης, θα συμβάλουν στη συλλογή και στη διάθεση σημαντικών δεδομένων για τη ναυσιπλοΐα με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο, βοηθώντας την ταχύτερη και πλήρως ενημερωμένη λήψη στρατηγικών αποφάσεων.
Ο επικεφαλής της λιμενικής αρχής του Ρότερνταμ, René de Vries, σημείωσε ότι είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο μη επανδρωμένο σκάφος θα επιχειρήσει, με ασφάλεια, από το ολλανδικό λιμάνι σε έρευνες που διεξάγονται στη Βόρεια Θάλασσα. Η ψηφιοποίηση των διαδικασιών για τον απομακρυσμένο έλεγχό του θα αναβαθμίσουν γενικότερα την ασφάλεια και την προσβασιμότητα του λιμανιού για όλα τα πλοία.
Ο περιφερειακός διευθυντής της Fugro για την Ευρώπη και την Ασία, Erik-Jan Bijvank, υπογράμμισε ότι η εταιρεία είναι πρωτοπόρος στην κατασκευή μη επανδρωμένων σκαφών που συμμετέχουν σε υδρογραφικές έρευνες. Τα επόμενα χρόνια, στόχος της εταιρείας είναι να αναπτύξει τον στόλο της με τεχνολογικά εξελιγμένα USVs και να παράσχει πιο ασφαλείς και βιώσιμες λύσεις για τους συνεργάτες της και τις θαλάσσιες επιχειρήσεις.
Φωτό: www.fugro.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ