
Η ολλανδική εταιρεία Fugro, που εξειδικεύεται στη συλλογή και στην ανάλυση γεωλογικών δεδομένων και στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για τις θαλάσσιες μεταφορές, κατασκεύασε ένα νέας γενιάς μη επανδρωμένο USV (Unmanned Surface Vessel). Το σκάφος, που θα επιχειρεί στο Ρότερνταμ, θα ελέγχεται από ένα απομακρυσμένο σύστημα ελέγχου στη στεριά μέσω δορυφόρου και θα χρησιμοποιείται για υδρογραφικές και γεωφυσικές μελέτες, για την επιθεώρηση περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας στην ανοιχτή θάλασσα και για τη συμμετοχή σε θαλάσσιες κατασκευές.
Τα USVs θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη ναυτιλία μελλοντικά, αναφέρουν στελέχη της εταιρείας. Θα συνδράμουν σημαντικά στη βελτίωση της ασφάλειας, καθώς θα επιτρέψουν στο προσωπικό που εργάζεται σε δύσκολα θαλάσσια περιβάλλοντα, όπως πλωτές πλατφόρμες υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, να επανδρώσουν απομακρυσμένο κέντρο ελέγχου στη στεριά. Επίσης, θα συμβάλουν στη συλλογή και στη διάθεση σημαντικών δεδομένων για τη ναυσιπλοΐα με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο, βοηθώντας την ταχύτερη και πλήρως ενημερωμένη λήψη στρατηγικών αποφάσεων.
Ο επικεφαλής της λιμενικής αρχής του Ρότερνταμ, René de Vries, σημείωσε ότι είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο μη επανδρωμένο σκάφος θα επιχειρήσει, με ασφάλεια, από το ολλανδικό λιμάνι σε έρευνες που διεξάγονται στη Βόρεια Θάλασσα. Η ψηφιοποίηση των διαδικασιών για τον απομακρυσμένο έλεγχό του θα αναβαθμίσουν γενικότερα την ασφάλεια και την προσβασιμότητα του λιμανιού για όλα τα πλοία.
Ο περιφερειακός διευθυντής της Fugro για την Ευρώπη και την Ασία, Erik-Jan Bijvank, υπογράμμισε ότι η εταιρεία είναι πρωτοπόρος στην κατασκευή μη επανδρωμένων σκαφών που συμμετέχουν σε υδρογραφικές έρευνες. Τα επόμενα χρόνια, στόχος της εταιρείας είναι να αναπτύξει τον στόλο της με τεχνολογικά εξελιγμένα USVs και να παράσχει πιο ασφαλείς και βιώσιμες λύσεις για τους συνεργάτες της και τις θαλάσσιες επιχειρήσεις.
Φωτό: www.fugro.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ