
Σε παύση τέθηκε η διαδικασία έγκρισης του Nord Stream 2 από τη Ρυθμιστική Αρχή για την Ενέργεια της Γερμανίας. Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, νέοι σκόπελοι προέκυψαν για το αμφιλεγόμενο project παροχής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη, καθώς αναβλήθηκε προσωρινά η διαδικασία πιστοποίησής του. Σύμφωνα με τη Ρυθμιστική Αρχή, ο λόγος πίσω από την αναβολή είναι πως απαιτείται η ίδρυση θυγατρικής εταιρείας της ελβετικής κοινοπραξίας που θα διαχειρίζεται τον αγωγό Nord Stream 2 στην Γερμανία. Σε διαφορετική περίπτωση, λόγω του γερμανικού νομικού πλαισίου δεν καθίσταται εφικτή η έκδοση λειτουργικής άδειας.
Παράλληλα, αναταραχή επέφεραν τα νέα στην αγορά φυσικού αερίου, με τις τιμές στην Ευρώπη να καταγράφουν αυξήσεις. Άλλωστε, τους τελευταίους μήνες, τα βλέμματα παρέμεναν στραμμένα στη Ρυθμιστική Αρχή για την Ενέργεια της Γερμανίας, καθώς η παγκόσμια κοινότητα έκρινε την έγκριση του Nord Stream 2, ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη μείωση των τιμών ενέργειας, που αυξήθηκαν σημαντικά τους τελευταίους μήνες.
Όπως αναφέρουν αναλυτές, οι πρόσφατες εξελίξεις μονάχα αβεβαιότητα προσφέρουν, καθώς το χρονικό διάστημα που απαιτείται προκειμένου να συσταθεί η απαιτούμενη θυγατρική παραμένει θολό. Ωστόσο, η πιθανότητα φυσικό αέριο να ρέει μέσω του αγωγού προς την Ευρώπη μέσα στο α’ εξάμηνο του 2022 πλέον φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός.
Υπενθυμίζεται, πως το project έχει αντιμετωπίσει σωρεία αντιδράσεων σε διεθνές επίπεδο, με τις ΗΠΑ και κάποιες ευρωπαϊκές χώρες να κρίνουν πως ο νέος αγωγός θα αυξήσει επικίνδυνα την εξάρτηση της Ευρώπης στο ρωσικό φυσικό αέριο. Άλλωστε, ο Nord Stream 2 έχει χαρακτηρισθεί και ως «επικίνδυνο γεωπολιτικό όπλο».
Παράλληλα, ισχυρές αντιδράσεις στο Nord Stream 2 έχει εκφράσει η Ουκρανία. Άλλωστε, το Κίεβο “τρέμει” στην ιδέα έγκρισης του αγωγού, που δύναται να οδηγήσει στην απώλεια σημαντικών εσόδων για την Ουκρανία.
Υπενθυμίζεται, πως ο Nord Stream 2 θα διπλασιάσει τη διαμετακομιστική ικανότητα ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Ο Nord Stream 1 διαθέτει ικανότητα 55 δισ. κυβικών μέτρων, η οποία ανέρχεται στο ήμισυ των ετήσιων αναγκών φυσικού αερίου της Γερμανίας.
Επιπλέον, σύμφωνα με αναλυτές, ακόμη και αν ο αγωγός λάβει έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή για την Ενέργεια της Γερμανίας, θα χρειαστεί να έρθει αντιμέτωπος με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία πιθανά να αποτελέσει έναν ακόμη σκόπελο για το αμφιλεγόμενο project.
Συνεπώς, ενόψει του ερχόμενου χειμώνα στο Βόρειο Ημισφαίριο ο οποίος αναμένεται να αυξήσει περαιτέρω τις ενεργειακές ανάγκες στην Ευρώπη και καθώς η παροχή φυσικού αερίου θα παραμείνει σε παρεμφερή επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια των επόμενων μηνών, δύσκολο θα υπάρξει υποχώρηση των τιμών φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές αγορές. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η ναυλαγορά των LNG carriers κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και βάσει των πρόσφατων εξελίξεων, πιθανά θα συνεχίσει στην ίδια ρότα.
Φωτό: Clemens Bilan/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ