
Σε παύση τέθηκε η διαδικασία έγκρισης του Nord Stream 2 από τη Ρυθμιστική Αρχή για την Ενέργεια της Γερμανίας. Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, νέοι σκόπελοι προέκυψαν για το αμφιλεγόμενο project παροχής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη, καθώς αναβλήθηκε προσωρινά η διαδικασία πιστοποίησής του. Σύμφωνα με τη Ρυθμιστική Αρχή, ο λόγος πίσω από την αναβολή είναι πως απαιτείται η ίδρυση θυγατρικής εταιρείας της ελβετικής κοινοπραξίας που θα διαχειρίζεται τον αγωγό Nord Stream 2 στην Γερμανία. Σε διαφορετική περίπτωση, λόγω του γερμανικού νομικού πλαισίου δεν καθίσταται εφικτή η έκδοση λειτουργικής άδειας.
Παράλληλα, αναταραχή επέφεραν τα νέα στην αγορά φυσικού αερίου, με τις τιμές στην Ευρώπη να καταγράφουν αυξήσεις. Άλλωστε, τους τελευταίους μήνες, τα βλέμματα παρέμεναν στραμμένα στη Ρυθμιστική Αρχή για την Ενέργεια της Γερμανίας, καθώς η παγκόσμια κοινότητα έκρινε την έγκριση του Nord Stream 2, ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη μείωση των τιμών ενέργειας, που αυξήθηκαν σημαντικά τους τελευταίους μήνες.
Όπως αναφέρουν αναλυτές, οι πρόσφατες εξελίξεις μονάχα αβεβαιότητα προσφέρουν, καθώς το χρονικό διάστημα που απαιτείται προκειμένου να συσταθεί η απαιτούμενη θυγατρική παραμένει θολό. Ωστόσο, η πιθανότητα φυσικό αέριο να ρέει μέσω του αγωγού προς την Ευρώπη μέσα στο α’ εξάμηνο του 2022 πλέον φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός.
Υπενθυμίζεται, πως το project έχει αντιμετωπίσει σωρεία αντιδράσεων σε διεθνές επίπεδο, με τις ΗΠΑ και κάποιες ευρωπαϊκές χώρες να κρίνουν πως ο νέος αγωγός θα αυξήσει επικίνδυνα την εξάρτηση της Ευρώπης στο ρωσικό φυσικό αέριο. Άλλωστε, ο Nord Stream 2 έχει χαρακτηρισθεί και ως «επικίνδυνο γεωπολιτικό όπλο».
Παράλληλα, ισχυρές αντιδράσεις στο Nord Stream 2 έχει εκφράσει η Ουκρανία. Άλλωστε, το Κίεβο “τρέμει” στην ιδέα έγκρισης του αγωγού, που δύναται να οδηγήσει στην απώλεια σημαντικών εσόδων για την Ουκρανία.
Υπενθυμίζεται, πως ο Nord Stream 2 θα διπλασιάσει τη διαμετακομιστική ικανότητα ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Ο Nord Stream 1 διαθέτει ικανότητα 55 δισ. κυβικών μέτρων, η οποία ανέρχεται στο ήμισυ των ετήσιων αναγκών φυσικού αερίου της Γερμανίας.
Επιπλέον, σύμφωνα με αναλυτές, ακόμη και αν ο αγωγός λάβει έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή για την Ενέργεια της Γερμανίας, θα χρειαστεί να έρθει αντιμέτωπος με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία πιθανά να αποτελέσει έναν ακόμη σκόπελο για το αμφιλεγόμενο project.
Συνεπώς, ενόψει του ερχόμενου χειμώνα στο Βόρειο Ημισφαίριο ο οποίος αναμένεται να αυξήσει περαιτέρω τις ενεργειακές ανάγκες στην Ευρώπη και καθώς η παροχή φυσικού αερίου θα παραμείνει σε παρεμφερή επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια των επόμενων μηνών, δύσκολο θα υπάρξει υποχώρηση των τιμών φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές αγορές. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η ναυλαγορά των LNG carriers κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και βάσει των πρόσφατων εξελίξεων, πιθανά θα συνεχίσει στην ίδια ρότα.
Φωτό: Clemens Bilan/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ