
Η κινητοποίηση των κινεζικών αρχών κατάφερε να ανακόψει την καλπάζουσα πορεία της τιμής άνθρακα, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Συγκεκριμένα, οι τιμές άνθρακα στην Κίνα μειώθηκαν σχεδόν κατά 50% τον Οκτώβριο.
Υπενθυμίζεται πως οι τιμές θερμικού άνθρακα, βάσει του οποίου παράγεται περίπου το 60% της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για να καλύψει τις ηλεκτροδοτικές ανάγκες της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη, αυξήθηκαν περισσότερο από τρεις φόρες τη δωδεκάμηνη περίοδο μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου του 2021. Αυτό οδήγησε σε μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και σε επιλεκτική διοχέτευσή της, θέτοντας εμπόδια στην οικονομική ανάκαμψη της Κίνας. Λόγω αυτού και εν αντιθέσει με την περιβαλλοντική πολιτική του, το Πεκίνο προέβη σε μέτρα αύξησης της εγχώριας παραγωγής άνθρακα, οδηγώντας σε πτώση των τιμών του. Σημειώνεται πως στις 10 Νοεμβρίου η Κίνα κατέγραψε ρεκόρ ημερήσιας παραγωγής άνθρακα, η οποία διαμορφώθηκε στους 12,05 εκατ. τόνους.
Παράλληλα, η πτώση των τιμών άνθρακα δεν περιορίστηκε μονάχα εντός κινεζικών συνόρων. Ειδικότερα, οι τιμές άνθρακα ισχυρών χωρών εξαγωγής του καυσίμου, όπως η Αυστραλία και η Ινδονησία, κατέγραψαν πτώση πρόσφατα. Ακόμη, υπήρξαν περαιτέρω παράπλευρες συνέπειες λόγω των κινήσεων του Πεκίνου. Συγκεκριμένα, καθώς οι εγχώριες τιμές κατέγραψαν πτώση, Κινέζοι εισαγωγείς προέβησαν σε πωλήσεις ποσοτήτων άνθρακα που είχαν παραγγείλει όταν οι τιμές βρίσκονταν στα ύψη, σημειώνοντας σημαντική ζημία. Εκτός αυτού, άλλοι αγοραστές επέλεξαν να απολέσουν την αρχική κατάθεση του συμβολαίου παραγγελίας και να μην παραλάβουν τα φορτία.
Αναλυτές εκτιμούν πως οι παρεμβάσεις του Πεκίνου στην αγορά άνθρακα δεν θα σταματήσουν άμεσα. Άλλωστε, οι ενεργειακές ανάγκες της ασιατικής χώρας θα αυξηθούν λόγω του επικείμενου χειμώνα, καθιστώντας απαραίτητη τη διαχείριση του παραγωγικού πλάνου των εγχώριων βιομηχανιών, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα σημαντικής αύξησης των τιμών.
Τέλος, σύμφωνα με αναλυτές, τα αποθέματα άνθρακα της Κίνας ίσως εξελιχθούν σε σκόπελο επί της διαχείρισης των τιμών του αγαθού. Ενδεικτικά, τον Οκτώβριο κυμάνθηκαν στους 52,4 εκατ. τόνους, περίπου 20% λιγότερο σε σύγκριση με τον μέσο όρο Οκτωβρίου των ετών 2017 έως 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ