
Η κινητοποίηση των κινεζικών αρχών κατάφερε να ανακόψει την καλπάζουσα πορεία της τιμής άνθρακα, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Συγκεκριμένα, οι τιμές άνθρακα στην Κίνα μειώθηκαν σχεδόν κατά 50% τον Οκτώβριο.
Υπενθυμίζεται πως οι τιμές θερμικού άνθρακα, βάσει του οποίου παράγεται περίπου το 60% της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για να καλύψει τις ηλεκτροδοτικές ανάγκες της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη, αυξήθηκαν περισσότερο από τρεις φόρες τη δωδεκάμηνη περίοδο μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου του 2021. Αυτό οδήγησε σε μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και σε επιλεκτική διοχέτευσή της, θέτοντας εμπόδια στην οικονομική ανάκαμψη της Κίνας. Λόγω αυτού και εν αντιθέσει με την περιβαλλοντική πολιτική του, το Πεκίνο προέβη σε μέτρα αύξησης της εγχώριας παραγωγής άνθρακα, οδηγώντας σε πτώση των τιμών του. Σημειώνεται πως στις 10 Νοεμβρίου η Κίνα κατέγραψε ρεκόρ ημερήσιας παραγωγής άνθρακα, η οποία διαμορφώθηκε στους 12,05 εκατ. τόνους.
Παράλληλα, η πτώση των τιμών άνθρακα δεν περιορίστηκε μονάχα εντός κινεζικών συνόρων. Ειδικότερα, οι τιμές άνθρακα ισχυρών χωρών εξαγωγής του καυσίμου, όπως η Αυστραλία και η Ινδονησία, κατέγραψαν πτώση πρόσφατα. Ακόμη, υπήρξαν περαιτέρω παράπλευρες συνέπειες λόγω των κινήσεων του Πεκίνου. Συγκεκριμένα, καθώς οι εγχώριες τιμές κατέγραψαν πτώση, Κινέζοι εισαγωγείς προέβησαν σε πωλήσεις ποσοτήτων άνθρακα που είχαν παραγγείλει όταν οι τιμές βρίσκονταν στα ύψη, σημειώνοντας σημαντική ζημία. Εκτός αυτού, άλλοι αγοραστές επέλεξαν να απολέσουν την αρχική κατάθεση του συμβολαίου παραγγελίας και να μην παραλάβουν τα φορτία.
Αναλυτές εκτιμούν πως οι παρεμβάσεις του Πεκίνου στην αγορά άνθρακα δεν θα σταματήσουν άμεσα. Άλλωστε, οι ενεργειακές ανάγκες της ασιατικής χώρας θα αυξηθούν λόγω του επικείμενου χειμώνα, καθιστώντας απαραίτητη τη διαχείριση του παραγωγικού πλάνου των εγχώριων βιομηχανιών, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα σημαντικής αύξησης των τιμών.
Τέλος, σύμφωνα με αναλυτές, τα αποθέματα άνθρακα της Κίνας ίσως εξελιχθούν σε σκόπελο επί της διαχείρισης των τιμών του αγαθού. Ενδεικτικά, τον Οκτώβριο κυμάνθηκαν στους 52,4 εκατ. τόνους, περίπου 20% λιγότερο σε σύγκριση με τον μέσο όρο Οκτωβρίου των ετών 2017 έως 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ