
Η κινητοποίηση των κινεζικών αρχών κατάφερε να ανακόψει την καλπάζουσα πορεία της τιμής άνθρακα, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Συγκεκριμένα, οι τιμές άνθρακα στην Κίνα μειώθηκαν σχεδόν κατά 50% τον Οκτώβριο.
Υπενθυμίζεται πως οι τιμές θερμικού άνθρακα, βάσει του οποίου παράγεται περίπου το 60% της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για να καλύψει τις ηλεκτροδοτικές ανάγκες της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη, αυξήθηκαν περισσότερο από τρεις φόρες τη δωδεκάμηνη περίοδο μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου του 2021. Αυτό οδήγησε σε μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και σε επιλεκτική διοχέτευσή της, θέτοντας εμπόδια στην οικονομική ανάκαμψη της Κίνας. Λόγω αυτού και εν αντιθέσει με την περιβαλλοντική πολιτική του, το Πεκίνο προέβη σε μέτρα αύξησης της εγχώριας παραγωγής άνθρακα, οδηγώντας σε πτώση των τιμών του. Σημειώνεται πως στις 10 Νοεμβρίου η Κίνα κατέγραψε ρεκόρ ημερήσιας παραγωγής άνθρακα, η οποία διαμορφώθηκε στους 12,05 εκατ. τόνους.
Παράλληλα, η πτώση των τιμών άνθρακα δεν περιορίστηκε μονάχα εντός κινεζικών συνόρων. Ειδικότερα, οι τιμές άνθρακα ισχυρών χωρών εξαγωγής του καυσίμου, όπως η Αυστραλία και η Ινδονησία, κατέγραψαν πτώση πρόσφατα. Ακόμη, υπήρξαν περαιτέρω παράπλευρες συνέπειες λόγω των κινήσεων του Πεκίνου. Συγκεκριμένα, καθώς οι εγχώριες τιμές κατέγραψαν πτώση, Κινέζοι εισαγωγείς προέβησαν σε πωλήσεις ποσοτήτων άνθρακα που είχαν παραγγείλει όταν οι τιμές βρίσκονταν στα ύψη, σημειώνοντας σημαντική ζημία. Εκτός αυτού, άλλοι αγοραστές επέλεξαν να απολέσουν την αρχική κατάθεση του συμβολαίου παραγγελίας και να μην παραλάβουν τα φορτία.
Αναλυτές εκτιμούν πως οι παρεμβάσεις του Πεκίνου στην αγορά άνθρακα δεν θα σταματήσουν άμεσα. Άλλωστε, οι ενεργειακές ανάγκες της ασιατικής χώρας θα αυξηθούν λόγω του επικείμενου χειμώνα, καθιστώντας απαραίτητη τη διαχείριση του παραγωγικού πλάνου των εγχώριων βιομηχανιών, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα σημαντικής αύξησης των τιμών.
Τέλος, σύμφωνα με αναλυτές, τα αποθέματα άνθρακα της Κίνας ίσως εξελιχθούν σε σκόπελο επί της διαχείρισης των τιμών του αγαθού. Ενδεικτικά, τον Οκτώβριο κυμάνθηκαν στους 52,4 εκατ. τόνους, περίπου 20% λιγότερο σε σύγκριση με τον μέσο όρο Οκτωβρίου των ετών 2017 έως 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ