
Εν μέσω της 26ης Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP26), η οποία υπερτονίζει την κλιματική κρίση με άμεση επίδραση στην παγκόσμια οικονομία και κατ’ επέκταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, η INTERCARGO προέβη στις 4 Νοεμβρίου σε ανακοίνωση που αφορά τις προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η ναυτιλία στον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση. Συγκεκριμένα, βάσει της INTERCARGO, η ναυτιλία δύναται να καταστεί ανθρακικά ουδέτερη έως το 2050, εφόσον και αν υπάρξει ταχεία πρόοδος σε ό,τι αφορά την εμπορική ανάπτυξη τεχνολογιών, καυσίμων, συστημάτων πρόωσης αλλά και σχετικών υποδομών.
Ο πρόεδρος της INTERCARGO, κ. Δημήτριος Φαφαλιός, δήλωσε πως παγκόσμια προβλήματα απαιτούν διεθνείς λύσεις. Συνεπώς, μια παγκόσμια πρόκληση, όπως εκείνη της επίτευξης ανθρακικής ουδετερότητας, απαιτεί διεθνείς λύσεις και την εμπορική ανάπτυξη αυτών των λύσεων και τη συνεργασία και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων μερών του κλάδου. Ο κ. Φαφαλιός επισημαίνει ότι είναι αναγκαία η υποστήριξη προς τον ΙΜΟ και η προτροπή προς τις κυβερνήσεις για τη λήψη μέτρων που θα διευκολύνουν την έρευνα και την ανάπτυξη σε ό,τι αφορά τεχνολογίες ουδέτερου ισοζυγίου, επιταχύνοντας τη χρήση τους.
Οι δηλώσεις του κ. Φαφαλιού ακολουθούν την επίσημη κατάθεση ενός paper, από πλευράς INTERCARGO και ICS, στο Intersessional Working Group on Reduction of Emissions from Ships του IMO, το οποίο πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα. Ουσιαστικά, το paper προτείνει μια παγκόσμια εισφορά στις ανθρακικές εκπομπές από τα πλοία. Άλλωστε, πληθώρα φορέων της ναυτιλιακής βιομηχανίας στηρίζουν την εφαρμογή μιας εισφοράς, με τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν να αξιοποιηθούν για την έρευνα και την ανάπτυξη τεχνολογιών που δύνανται να επιφέρουν λύσεις στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ