
Εν μέσω της 26ης Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP26), η οποία υπερτονίζει την κλιματική κρίση με άμεση επίδραση στην παγκόσμια οικονομία και κατ’ επέκταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, η INTERCARGO προέβη στις 4 Νοεμβρίου σε ανακοίνωση που αφορά τις προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η ναυτιλία στον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση. Συγκεκριμένα, βάσει της INTERCARGO, η ναυτιλία δύναται να καταστεί ανθρακικά ουδέτερη έως το 2050, εφόσον και αν υπάρξει ταχεία πρόοδος σε ό,τι αφορά την εμπορική ανάπτυξη τεχνολογιών, καυσίμων, συστημάτων πρόωσης αλλά και σχετικών υποδομών.
Ο πρόεδρος της INTERCARGO, κ. Δημήτριος Φαφαλιός, δήλωσε πως παγκόσμια προβλήματα απαιτούν διεθνείς λύσεις. Συνεπώς, μια παγκόσμια πρόκληση, όπως εκείνη της επίτευξης ανθρακικής ουδετερότητας, απαιτεί διεθνείς λύσεις και την εμπορική ανάπτυξη αυτών των λύσεων και τη συνεργασία και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων μερών του κλάδου. Ο κ. Φαφαλιός επισημαίνει ότι είναι αναγκαία η υποστήριξη προς τον ΙΜΟ και η προτροπή προς τις κυβερνήσεις για τη λήψη μέτρων που θα διευκολύνουν την έρευνα και την ανάπτυξη σε ό,τι αφορά τεχνολογίες ουδέτερου ισοζυγίου, επιταχύνοντας τη χρήση τους.
Οι δηλώσεις του κ. Φαφαλιού ακολουθούν την επίσημη κατάθεση ενός paper, από πλευράς INTERCARGO και ICS, στο Intersessional Working Group on Reduction of Emissions from Ships του IMO, το οποίο πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα. Ουσιαστικά, το paper προτείνει μια παγκόσμια εισφορά στις ανθρακικές εκπομπές από τα πλοία. Άλλωστε, πληθώρα φορέων της ναυτιλιακής βιομηχανίας στηρίζουν την εφαρμογή μιας εισφοράς, με τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν να αξιοποιηθούν για την έρευνα και την ανάπτυξη τεχνολογιών που δύνανται να επιφέρουν λύσεις στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ