
Πρόσφατη έκθεση της VesselsValue αναλύει την αγορά διαλύσεων για την περίοδο Ιουνίου-Οκτωβρίου 2021. Από το τέλος του α’ εξαμήνου του έτους μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου, 163 εμπορικά πλοία πουλήθηκαν σε γιάρδες διάλυσης, σηματοδοτώντας αύξηση 4,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και 145 πλοία είχαν πωληθεί προς διάλυση. Αξίζει να σημειωθεί πως η αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 είναι ίση με 63%, καθώς τότε μόλις 100 πλοία είχαν πωληθεί σε διαλυτήρια. Συνολικά, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, 6,3 εκατ. dwt μεταφορικής ικανότητας εξήλθαν του διεθνούς στόλου.
Ειδικότερα, 57 από αυτά αποκτήθηκαν από αγοραστές στο Μπανγκλαντές, αντιπροσωπεύοντας το 35% της αγοράς διαλύσεων την προαναφερθείσα περίοδο. Ακόμη 49 πλοία στάλθηκαν στην Ινδία, συνεπώς η ασιατική χώρα κατέλαβε ποσοστό 30% επί των πωλήσεων των προς διάλυση πλοίων. Σύμφωνα με τη VesselsValue, η αγοραστική δυναμικότητα των δύο χωρών οφείλεται στην ανάκαμψη των βιομηχανιών τους από την πανδημία Covid-19.
Παράλληλα, σε χαμηλότερα επίπεδα κυμάνθηκε η αγορά διαλύσεων στο Πακιστάν, καθώς μόλις 23 πλοία (14% των συνολικών) κατευθύνθηκαν στις γιάρδες διάλυσής του. Η VesselsValue αποδίδει αυτή την εξέλιξη στην αποδυνάμωση του πακιστανικού νομίσματος έναντι του αμερικανικού δολαρίου, καθώς η ισοτιμία κατέγραψε ιστορικά χαμηλά.
Τέλος, η μέση τιμή διάλυσης στην ινδική υποήπειρο για bulkers, tankers και containerships αυξήθηκε κατά περίπου 5%, από $590/lt στα $620/lt, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ