
Πρόσφατη έκθεση της VesselsValue αναλύει την αγορά διαλύσεων για την περίοδο Ιουνίου-Οκτωβρίου 2021. Από το τέλος του α’ εξαμήνου του έτους μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου, 163 εμπορικά πλοία πουλήθηκαν σε γιάρδες διάλυσης, σηματοδοτώντας αύξηση 4,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και 145 πλοία είχαν πωληθεί προς διάλυση. Αξίζει να σημειωθεί πως η αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 είναι ίση με 63%, καθώς τότε μόλις 100 πλοία είχαν πωληθεί σε διαλυτήρια. Συνολικά, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, 6,3 εκατ. dwt μεταφορικής ικανότητας εξήλθαν του διεθνούς στόλου.
Ειδικότερα, 57 από αυτά αποκτήθηκαν από αγοραστές στο Μπανγκλαντές, αντιπροσωπεύοντας το 35% της αγοράς διαλύσεων την προαναφερθείσα περίοδο. Ακόμη 49 πλοία στάλθηκαν στην Ινδία, συνεπώς η ασιατική χώρα κατέλαβε ποσοστό 30% επί των πωλήσεων των προς διάλυση πλοίων. Σύμφωνα με τη VesselsValue, η αγοραστική δυναμικότητα των δύο χωρών οφείλεται στην ανάκαμψη των βιομηχανιών τους από την πανδημία Covid-19.
Παράλληλα, σε χαμηλότερα επίπεδα κυμάνθηκε η αγορά διαλύσεων στο Πακιστάν, καθώς μόλις 23 πλοία (14% των συνολικών) κατευθύνθηκαν στις γιάρδες διάλυσής του. Η VesselsValue αποδίδει αυτή την εξέλιξη στην αποδυνάμωση του πακιστανικού νομίσματος έναντι του αμερικανικού δολαρίου, καθώς η ισοτιμία κατέγραψε ιστορικά χαμηλά.
Τέλος, η μέση τιμή διάλυσης στην ινδική υποήπειρο για bulkers, tankers και containerships αυξήθηκε κατά περίπου 5%, από $590/lt στα $620/lt, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ