
Η περιβαλλοντική κρίση επιτάσσει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων με φόντο τη βιωσιμότητα. Σημαντική παράμετρος στην εξίσωση αυτή είναι η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων, μεταξύ άλλων και του πετρελαίου, καθώς κατά την καύση εκλύονται στην ατμόσφαιρα σημαντικές ποσότητες επιβλαβών αερίων. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η BP εκτιμά πως η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου έχει επιστρέψει σε προ-πανδημικά επίπεδα, συγκεκριμένα άνω των 100 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα.
Επί του παρόντος, η αυξημένη ενεργειακή ζήτηση σε συνάρτηση με τη μειωμένη προσφορά συντελούν στην αύξηση της τιμής των ενεργειακών αγαθών. Η αύξηση αυτή δεν έχει παρατηρηθεί μονάχα στην τιμή του πετρελαίου, αλλά και σε εκείνη του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας.
Αξίζει να σημειωθεί πως, σε αντίστοιχες περιπτώσεις υψηλής κατανάλωσης πετρελαίου στο παρελθόν, οι παραγωγοί παγκοσμίως κρατούσαν χαμηλά αποθέματα και είχαν αυξήσει σημαντικά την παραγωγή τους. Ωστόσο, μετά την οδυνηρή επίδραση της πανδημίας Covid-19 στην αγορά ενέργειας, οι παραγωγοί δρουν με ιδιαίτερη προσοχή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο OPEC, που, παρά την ολοένα αυξανόμενη πίεση που δέχεται προκειμένου να αυξήσει ταχύτερα την παραγωγή του, επιμένει στη μετριοπαθή προσέγγιση της σταδιακής αύξησης της προσφοράς πετρελαίου κατά 400.000 βαρέλια/ημέρα κάθε μήνα.
Παράλληλα, σύμφωνα με την Goldman Sachs, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου παρουσιάζει έλλειμμα περίπου 2,5 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα σε σύγκριση με την παρούσα ζήτηση. Η ζήτηση αυτή, μάλιστα, δεν περιλαμβάνει τη συνιστώσα της βιομηχανίας αερομεταφορών, η οποία δεν έχει επανέλθει πλήρως από τις συνέπειες της πανδημίας.
Τέλος, η επικρατούσα κατάσταση έχει ωφελήσει ιδιαίτερα τους πετρελαϊκούς κολοσσούς. Ενδεικτικά, BP, Chevron και ExxonMobil κατέγραψαν ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα το γ’ τρίμηνο του έτους.
Φωτό: Anoop VS/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ