
Η περιβαλλοντική κρίση επιτάσσει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων με φόντο τη βιωσιμότητα. Σημαντική παράμετρος στην εξίσωση αυτή είναι η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων, μεταξύ άλλων και του πετρελαίου, καθώς κατά την καύση εκλύονται στην ατμόσφαιρα σημαντικές ποσότητες επιβλαβών αερίων. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η BP εκτιμά πως η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου έχει επιστρέψει σε προ-πανδημικά επίπεδα, συγκεκριμένα άνω των 100 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα.
Επί του παρόντος, η αυξημένη ενεργειακή ζήτηση σε συνάρτηση με τη μειωμένη προσφορά συντελούν στην αύξηση της τιμής των ενεργειακών αγαθών. Η αύξηση αυτή δεν έχει παρατηρηθεί μονάχα στην τιμή του πετρελαίου, αλλά και σε εκείνη του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας.
Αξίζει να σημειωθεί πως, σε αντίστοιχες περιπτώσεις υψηλής κατανάλωσης πετρελαίου στο παρελθόν, οι παραγωγοί παγκοσμίως κρατούσαν χαμηλά αποθέματα και είχαν αυξήσει σημαντικά την παραγωγή τους. Ωστόσο, μετά την οδυνηρή επίδραση της πανδημίας Covid-19 στην αγορά ενέργειας, οι παραγωγοί δρουν με ιδιαίτερη προσοχή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο OPEC, που, παρά την ολοένα αυξανόμενη πίεση που δέχεται προκειμένου να αυξήσει ταχύτερα την παραγωγή του, επιμένει στη μετριοπαθή προσέγγιση της σταδιακής αύξησης της προσφοράς πετρελαίου κατά 400.000 βαρέλια/ημέρα κάθε μήνα.
Παράλληλα, σύμφωνα με την Goldman Sachs, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου παρουσιάζει έλλειμμα περίπου 2,5 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα σε σύγκριση με την παρούσα ζήτηση. Η ζήτηση αυτή, μάλιστα, δεν περιλαμβάνει τη συνιστώσα της βιομηχανίας αερομεταφορών, η οποία δεν έχει επανέλθει πλήρως από τις συνέπειες της πανδημίας.
Τέλος, η επικρατούσα κατάσταση έχει ωφελήσει ιδιαίτερα τους πετρελαϊκούς κολοσσούς. Ενδεικτικά, BP, Chevron και ExxonMobil κατέγραψαν ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα το γ’ τρίμηνο του έτους.
Φωτό: Anoop VS/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…

Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…

Ο Lloyd’s Register (LR) έδωσε τα χέρια με την DYNAMARINe για τη δρομολόγηση ενός ανεξάρτητου συστήματος ελέγχου για τους παρόχους STS μεταφορών. Βάσει της…

Βραχύβια αποδείχτηκε η ενεργοποίηση των συστημάτων AIS πλοίων με ιρανική σημαία. Συγκεκριμένα, από τα 88 δεξαμενόπλοια που φέρουν την ιρανική σημαία (τα περισσότερα από…

H τιμή του χρυσού υποχώρησε κατά 6% στις 21 Οκτωβρίου, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση των τελευταίων δώδεκα και πλέον ετών, αναφέρει…

Ακάθεκτη προελαύνει η CMA CGM σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου της στην Κεντρική Ευρώπη, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να ενισχύει…

Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…

Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ