
Η περιβαλλοντική κρίση επιτάσσει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων με φόντο τη βιωσιμότητα. Σημαντική παράμετρος στην εξίσωση αυτή είναι η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων, μεταξύ άλλων και του πετρελαίου, καθώς κατά την καύση εκλύονται στην ατμόσφαιρα σημαντικές ποσότητες επιβλαβών αερίων. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η BP εκτιμά πως η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου έχει επιστρέψει σε προ-πανδημικά επίπεδα, συγκεκριμένα άνω των 100 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα.
Επί του παρόντος, η αυξημένη ενεργειακή ζήτηση σε συνάρτηση με τη μειωμένη προσφορά συντελούν στην αύξηση της τιμής των ενεργειακών αγαθών. Η αύξηση αυτή δεν έχει παρατηρηθεί μονάχα στην τιμή του πετρελαίου, αλλά και σε εκείνη του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας.
Αξίζει να σημειωθεί πως, σε αντίστοιχες περιπτώσεις υψηλής κατανάλωσης πετρελαίου στο παρελθόν, οι παραγωγοί παγκοσμίως κρατούσαν χαμηλά αποθέματα και είχαν αυξήσει σημαντικά την παραγωγή τους. Ωστόσο, μετά την οδυνηρή επίδραση της πανδημίας Covid-19 στην αγορά ενέργειας, οι παραγωγοί δρουν με ιδιαίτερη προσοχή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο OPEC, που, παρά την ολοένα αυξανόμενη πίεση που δέχεται προκειμένου να αυξήσει ταχύτερα την παραγωγή του, επιμένει στη μετριοπαθή προσέγγιση της σταδιακής αύξησης της προσφοράς πετρελαίου κατά 400.000 βαρέλια/ημέρα κάθε μήνα.
Παράλληλα, σύμφωνα με την Goldman Sachs, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου παρουσιάζει έλλειμμα περίπου 2,5 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα σε σύγκριση με την παρούσα ζήτηση. Η ζήτηση αυτή, μάλιστα, δεν περιλαμβάνει τη συνιστώσα της βιομηχανίας αερομεταφορών, η οποία δεν έχει επανέλθει πλήρως από τις συνέπειες της πανδημίας.
Τέλος, η επικρατούσα κατάσταση έχει ωφελήσει ιδιαίτερα τους πετρελαϊκούς κολοσσούς. Ενδεικτικά, BP, Chevron και ExxonMobil κατέγραψαν ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα το γ’ τρίμηνο του έτους.
Φωτό: Anoop VS/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ