
Παρά την ισχυρή ναυλαγορά που απολαμβάνουν τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, οι εισαγωγές άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας, η οποία αποτελεί οδηγό της αγοράς, καταγράφουν μέχρι στιγμής πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, επί του παρόντος, οι πολύ υψηλοί ναύλοι των bulkers δεν συνδέονται με κάποια αύξηση των εισαγωγών άνθρακα και iron ore από πλευράς Κίνας αλλά ερμηνεύονται κυρίως από την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας συγκριτικά με τη ζήτηση. Σημαντικό ρόλο βέβαια διαδραματίζει η συμφόρηση πλοίων στα λιμάνια λόγω των περιορισμών της πανδημίας.
Τους πρώτους εννέα μήνες του έτους οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος παρουσιάζουν ετήσια πτώση 2,9% αγγίζοντας τους 843 εκατ. τόνους. Μάλιστα οι εισαγωγές ύψους 95,6 εκατ. τόνων του φετινού Σεπτεμβρίου ήταν οι μικρότερες για μήνα Σεπτέμβριο από το 2018. Αυστραλία και Βραζιλία αντιπροσωπεύουν φέτος το 81,7% των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας και ενώ αθροιστικά οι ροές αυτές σημειώνουν πτώση κατά 1,6%, τα τονομίλια έχουν πάρει την ανιούσα καθώς η ανάπτυξη των βραζιλιάνικων εξαγωγών παρέχουν στήριξη λόγω των μεγαλύτερων αποστάσεων που καλούνται να διανύσουν τα πλοία.
Σε αντίθεση με τις εισαγωγές iron ore, οι οποίες ξεκίνησαν δυναμικά το 2021 και εν συνεχεία υποχώρησαν, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα ακολουθούν αντίστροφη πορεία και τους τελευταίους μήνες παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με πέρσι. Η BIMCO στην ανάλυσή της αναφέρει ότι καθώς η ενεργειακή κρίση βαθαίνει στην Κίνα, οι εισαγωγές άνθρακα προς το τέλος του χρόνου θα επιταχυνθούν με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τους 304 εκατ. τόνους που εισήχθησαν το 2020.
Η Ινδονησία αναδεικνύεται σε κορυφαίο εξαγωγέα άνθρακα της Κίνας. Μάλιστα, το α΄ εννιάμηνο οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα από την Ινδονησία κατέγραψαν αύξηση 33,4% και άγγιξαν τους 143,2 εκατ. τόνους. Μόνο τον Σεπτέμβριο η Κίνα εισήγαγε 21,4 εκατ. τόνους ινδονησιακού άνθρακα, αριθμός ο οποίος είναι τέσσερις φορές υψηλότερος από τον Σεπτέμβριο του 2020. «Η Ινδονησία ξεκάθαρα καλύπτει ένα κενό στις κινεζικές εισαγωγές θερμικού άνθρακα μετά την απαγόρευση εισαγωγών από την Αυστραλία. Τα τελωνειακά δεδομένα της Κίνας δείχνουν ότι δεν εισήχθη καθόλου αυστραλιανός άνθρακας μέχρι στιγμής φέτος. […] Καθώς η Κίνα είναι αντιμέτωπη με τις ελλείψεις ενέργειας, οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα τους επόμενους μήνες αναμένονται ισχυρές, αυξάνοντας την πιθανότητα οι συνολικές κινεζικές εισαγωγές άνθρακα να υπερβούν τις αντίστοιχες περσινές», καταλήγει ο κ. Sand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ