
Παρά την ισχυρή ναυλαγορά που απολαμβάνουν τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, οι εισαγωγές άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας, η οποία αποτελεί οδηγό της αγοράς, καταγράφουν μέχρι στιγμής πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, επί του παρόντος, οι πολύ υψηλοί ναύλοι των bulkers δεν συνδέονται με κάποια αύξηση των εισαγωγών άνθρακα και iron ore από πλευράς Κίνας αλλά ερμηνεύονται κυρίως από την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας συγκριτικά με τη ζήτηση. Σημαντικό ρόλο βέβαια διαδραματίζει η συμφόρηση πλοίων στα λιμάνια λόγω των περιορισμών της πανδημίας.
Τους πρώτους εννέα μήνες του έτους οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος παρουσιάζουν ετήσια πτώση 2,9% αγγίζοντας τους 843 εκατ. τόνους. Μάλιστα οι εισαγωγές ύψους 95,6 εκατ. τόνων του φετινού Σεπτεμβρίου ήταν οι μικρότερες για μήνα Σεπτέμβριο από το 2018. Αυστραλία και Βραζιλία αντιπροσωπεύουν φέτος το 81,7% των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας και ενώ αθροιστικά οι ροές αυτές σημειώνουν πτώση κατά 1,6%, τα τονομίλια έχουν πάρει την ανιούσα καθώς η ανάπτυξη των βραζιλιάνικων εξαγωγών παρέχουν στήριξη λόγω των μεγαλύτερων αποστάσεων που καλούνται να διανύσουν τα πλοία.
Σε αντίθεση με τις εισαγωγές iron ore, οι οποίες ξεκίνησαν δυναμικά το 2021 και εν συνεχεία υποχώρησαν, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα ακολουθούν αντίστροφη πορεία και τους τελευταίους μήνες παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με πέρσι. Η BIMCO στην ανάλυσή της αναφέρει ότι καθώς η ενεργειακή κρίση βαθαίνει στην Κίνα, οι εισαγωγές άνθρακα προς το τέλος του χρόνου θα επιταχυνθούν με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τους 304 εκατ. τόνους που εισήχθησαν το 2020.
Η Ινδονησία αναδεικνύεται σε κορυφαίο εξαγωγέα άνθρακα της Κίνας. Μάλιστα, το α΄ εννιάμηνο οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα από την Ινδονησία κατέγραψαν αύξηση 33,4% και άγγιξαν τους 143,2 εκατ. τόνους. Μόνο τον Σεπτέμβριο η Κίνα εισήγαγε 21,4 εκατ. τόνους ινδονησιακού άνθρακα, αριθμός ο οποίος είναι τέσσερις φορές υψηλότερος από τον Σεπτέμβριο του 2020. «Η Ινδονησία ξεκάθαρα καλύπτει ένα κενό στις κινεζικές εισαγωγές θερμικού άνθρακα μετά την απαγόρευση εισαγωγών από την Αυστραλία. Τα τελωνειακά δεδομένα της Κίνας δείχνουν ότι δεν εισήχθη καθόλου αυστραλιανός άνθρακας μέχρι στιγμής φέτος. […] Καθώς η Κίνα είναι αντιμέτωπη με τις ελλείψεις ενέργειας, οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα τους επόμενους μήνες αναμένονται ισχυρές, αυξάνοντας την πιθανότητα οι συνολικές κινεζικές εισαγωγές άνθρακα να υπερβούν τις αντίστοιχες περσινές», καταλήγει ο κ. Sand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ