
H νορβηγική ναυτιλιακή MPC Container Ships (MPCC) ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών τη σύναψη συμφωνίας για την πώληση έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι $135 εκατ. Μετά την ολοκλήρωση της πώλησης των εν λόγω πλοίων, η μέση χωρητικότητα των οποίων φτάνει τα 1.200 TEUs (από 1.000 έως 1.500 TEUs), ο στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 68 containerships.
Με αυτή την κίνηση, η MPCC, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε, επιδιώκει να βελτιστοποιήσει τη σύνθεση του στόλου της αλλά και να εκμεταλλευτεί τις ιστορικά υψηλές τιμές που επικρατούν στη δευτερογενή αγορά των πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, η εταιρεία, την προηγούμενη περίοδο (β΄ τρίμηνο), προέβη και στη μακροχρόνια ναύλωση επτά ακόμα containerships σε ιδιαίτερα ελκυστικούς ναύλους. Ως άμεση συνέπεια των ενεργειών αυτών, που καταδεικνύουν τη συνεχιζόμενη αυξητική πορεία της ναυλαγοράς, το ανεξόφλητο EBITDA που αναμένεται να εισρεύσει στα ταμεία της εταιρείας ξεπερνά τα $700 εκατ.
Επιπροσθέτως, η MPCC συμφώνησε μια νέα εγγυημένη πιστωτική διευκόλυνση ύψους $180 εκατ. με την Εμπορική Τράπεζα του Αμβούργου (HCOB). Η διευκόλυνση περιλαμβάνει δάνειο $130 εκατ. καθώς και μια ανακυκλούμενη πιστωτική διευκόλυνση ύψους $50 εκατ.
Κατά το δ΄ τρίμηνο, η MPCC σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την ανωτέρω τραπεζική διευκόλυνση, μαζί με μέρος των εσόδων από τις συμφωνημένες πωλήσεις πλοίων, ούτως ώστε να χρηματοδοτήσει την εν εξελίξει απόκτηση της DNB, καθώς και για να αποπληρώσει εκκρεμείς ομολογιακές οφειλές ύψους $204 εκατ.
Στόχος των παραπάνω ενεργειών είναι να διαμορφωθεί ένα νέο χρηματοδοτικό σχήμα, το οποίο θα προσδώσει στην εταιρεία υψηλή ευελιξία στην κατανομή κεφαλαίου αλλά και στιβαρές βάσεις για την εφαρμογή μιας βιώσιμης μερισματικής πολιτικής. Σε αυτό το πλαίσιο, μετά την αποπληρωμή του ομολογιακού δανείου και την επιτυχή παράδοση των πωληθέντων πλοίων κατά το δ΄ τρίμηνο του 2021, η εταιρεία αναμένει να εισέλθει σε μια νέα εποχή μερισματικής πολιτικής προς τους μετόχους. Ήδη από το α΄ τρίμηνο του 2022 η MPCC εκτιμά ότι έως και το 75% των καθαρών κερδών της θα διανεμηθεί ως μέρισμα ή/και για την επαναγορά μετοχών.
Φωτό: Vidar Nordli-Mathisen/ Unspalsh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ