
H νορβηγική ναυτιλιακή MPC Container Ships (MPCC) ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών τη σύναψη συμφωνίας για την πώληση έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι $135 εκατ. Μετά την ολοκλήρωση της πώλησης των εν λόγω πλοίων, η μέση χωρητικότητα των οποίων φτάνει τα 1.200 TEUs (από 1.000 έως 1.500 TEUs), ο στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 68 containerships.
Με αυτή την κίνηση, η MPCC, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε, επιδιώκει να βελτιστοποιήσει τη σύνθεση του στόλου της αλλά και να εκμεταλλευτεί τις ιστορικά υψηλές τιμές που επικρατούν στη δευτερογενή αγορά των πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, η εταιρεία, την προηγούμενη περίοδο (β΄ τρίμηνο), προέβη και στη μακροχρόνια ναύλωση επτά ακόμα containerships σε ιδιαίτερα ελκυστικούς ναύλους. Ως άμεση συνέπεια των ενεργειών αυτών, που καταδεικνύουν τη συνεχιζόμενη αυξητική πορεία της ναυλαγοράς, το ανεξόφλητο EBITDA που αναμένεται να εισρεύσει στα ταμεία της εταιρείας ξεπερνά τα $700 εκατ.
Επιπροσθέτως, η MPCC συμφώνησε μια νέα εγγυημένη πιστωτική διευκόλυνση ύψους $180 εκατ. με την Εμπορική Τράπεζα του Αμβούργου (HCOB). Η διευκόλυνση περιλαμβάνει δάνειο $130 εκατ. καθώς και μια ανακυκλούμενη πιστωτική διευκόλυνση ύψους $50 εκατ.
Κατά το δ΄ τρίμηνο, η MPCC σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την ανωτέρω τραπεζική διευκόλυνση, μαζί με μέρος των εσόδων από τις συμφωνημένες πωλήσεις πλοίων, ούτως ώστε να χρηματοδοτήσει την εν εξελίξει απόκτηση της DNB, καθώς και για να αποπληρώσει εκκρεμείς ομολογιακές οφειλές ύψους $204 εκατ.
Στόχος των παραπάνω ενεργειών είναι να διαμορφωθεί ένα νέο χρηματοδοτικό σχήμα, το οποίο θα προσδώσει στην εταιρεία υψηλή ευελιξία στην κατανομή κεφαλαίου αλλά και στιβαρές βάσεις για την εφαρμογή μιας βιώσιμης μερισματικής πολιτικής. Σε αυτό το πλαίσιο, μετά την αποπληρωμή του ομολογιακού δανείου και την επιτυχή παράδοση των πωληθέντων πλοίων κατά το δ΄ τρίμηνο του 2021, η εταιρεία αναμένει να εισέλθει σε μια νέα εποχή μερισματικής πολιτικής προς τους μετόχους. Ήδη από το α΄ τρίμηνο του 2022 η MPCC εκτιμά ότι έως και το 75% των καθαρών κερδών της θα διανεμηθεί ως μέρισμα ή/και για την επαναγορά μετοχών.
Φωτό: Vidar Nordli-Mathisen/ Unspalsh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ιαπωνία συνιστά μια χώρα με έντονη βιομηχανική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, η οικονομία της στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό στις εξαγωγές της. Η…
Καθώς τα βιοκαύσιμα κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως βιώσιμη επιλογή για την πρόωση των πλοίων, οι συνεργασίες μεταξύ κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών και ενεργειακών κολοσσών αυξάνονται,…
Με γνώμονα την ενίσχυση της ασφάλειας στις θάλασσες, το World Shipping Council (WSC) προέβη πρόσφατα στην ανάληψη μιας σημαντικής πρωτοβουλίας για την πρόληψη των…
Στα 8,1 δισ. ευρώ, αυξήθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του Κρατικού Προϋπολογισμού στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι…
Η επίσημη επίσκεψη του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο ολοκληρώθηκε με κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Βρετανό πρωθυπουργό. Οι δύο ηγέτες…
Σε ισχύ βρίσκεται απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, καθώς σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) οι…
«Η Γερουσία των Ηνωμένων Πολιτειών αποφάσισε την Πέμπτη 18 Σεπτέμβριου, την επικύρωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ (Kimberly Guilfoyle) ως της επόμενης Πρέσβεως των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ