
H επιμένουσα ρότα ανόδου της τιμής του φυσικού αερίου έχει σταματήσει να εκπλήσσει. Τα ρεκόρ τιμών καταρρίπτονται σε καθημερινή βάση, απόρροια μεταξύ άλλων των χαμηλών αποθεμάτων της Ευρώπης, της μειωμένης παραγωγής της, της απροθυμίας της Ρωσίας να αυξήσει τις ροές της προς αυτήν αλλά και του ανταγωνισμού μεταξύ Ευρωπαίων και Ασιατών αγοραστών.
Στις συγκυρίες αυτές, οι ΗΠΑ έχουν αναδειχθεί σε κορυφαίο πάροχο φυσικού αερίου, με τις εξαγωγές τους να έχουν εκτοξευτεί. Σε εβδομαδιαία έκθεσή της, που δημοσιεύτηκε στις 30 Σεπτεμβρίου, η Energy Information Administration (EIA) παρουσιάζει τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά φυσικού αερίου. Ειδικότερα, οι διεθνείς τιμές φυσικού αερίου, συγκεκριμένα τα συμβόλαια παραγώγων, σημείωσαν άνοδο για πέμπτη συνεχόμενη εβδομάδα, στις 23-29 Σεπτεμβρίου. Ταυτόχρονα, τα απαιτούμενα φορτία για την ανακούφιση της αγοράς επί του παρόντος «αγνοούνται». Συγκεκριμένα, έναν μήνα αφότου ο τυφώνας Άιντα έφτασε στη στεριά, υποδομές παραγωγικής ικανότητας 540 εκατ. κυβικών ποδιών ανά ημέρα παραμένουν εκτός λειτουργίας.
Παράλληλα, σύμφωνα με την EIA, οι εξαγωγές LNG των ΗΠΑ κατέγραψαν μείωση σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ειδικότερα, 17 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 63 δισ. κυβικών ποδιών αναχώρησαν από τις ΗΠΑ το διάστημα 23-29 Σεπτεμβρίου.
Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, στατιστικά δεδομένα της S&P Platts, σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές LNG των ΗΠΑ, δείχνουν ότι μια νέα δύναμη έκανε την εμφάνισή της το γ΄ τρίμηνο του 2021. Συγκεκριμένα, η Βραζιλία σκαρφάλωσε στην κορυφή των προορισμών των αμερικανικών φορτίων LNG, ξεπερνώντας την Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.
Όπως αναφέρει το S&P Platts, η Βραζιλία παρέλαβε 32 φορτία αμερικανικού LNG το γ΄ τρίμηνο, με την Κίνα και τη Νότια Κορέα να ισοβαθμούν στη δεύτερη θέση με 19 φορτία η καθεμία. Έπειτα, ακολούθησαν η Ιαπωνία με 11 φορτία και η Ισπανία, η Χιλή και η Ινδία, με 9 φορτία η καθεμία.
Τέλος, η αύξηση των φορτίων προς τη Βραζιλία εμφανίζεται ως απόρροια της επιμένουσας ξηρασίας με την οποία ήρθε αντιμέτωπη η χώρα και η οποία έπληξε την ηλεκτροπαραγωγική της ικανότητα. Άλλωστε, η Βραζιλία βασίζεται ιδιαίτερα στην υδροηλεκτρική ενέργεια για την ηλεκτροδότησή της (περίπου 70% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας πηγάζει από υδροηλεκτρικά φράγματα).
Φωτό: Tomek Muranski/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ