
Κορυφώνεται η συζήτηση για τα οφέλη του LNG ως καυσίμου, το οποίο θα συμβάλει στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας. Υπό αυτό το πλαίσιο, πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τάχθηκε υπέρ της χρήσης του LNG από τα πλοία, δεδομένου ότι επί του παρόντος οι ποσότητες χαμηλού ή μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος είναι ελάχιστες.
Σε πρόσφατο ψηφιακό συνέδριο που διοργάνωσε το EURACTIV με θέμα την πράσινη καινοτομία στις θαλάσσιες μεταφορές, ο Joaquim Nunes de Almeida, διευθυντής για τις βιομηχανίες εντάσεως ενέργειας και την κινητικότητα της DG Grow της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόνισε: «Γνωρίζουμε τους περιορισμούς υπό τους οποίους λειτουργεί η βιομηχανία και η αλήθεια είναι ότι τώρα στην Ευρώπη ο διαθέσιμος όγκος ανανεώσιμης ενέργειας ή υδρογόνου ή απανθρακοποιημένων μορφών ενέργειας είναι περιορισμένος».
Ο ίδιος συνέχισε: «Είμαστε σε ένα δύσκολο ταξίδι και πρέπει να δείξουμε κατανόηση στη βιομηχανία, καθώς από τη μία είναι αντιμέτωπη με αυξημένη τιμή άνθρακα και από την άλλη με μια έλλειψη ρεαλιστικών εναλλακτικών».
Την ίδια ώρα, αντίθετη άποψη φαίνεται να έχουν Ευρωπαίοι νομοθέτες και περιβαλλοντικές οργανώσεις, που επιθυμούσαν τον αποκλεισμό του LNG από τη νoμοθετική πρωτοβουλία FuelEU Maritime, υπό τις ανησυχίες ότι το εν λόγω καύσιμο θα επιβράδυνε την υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας από τη ναυτιλία, όπως οι μπαταρίες, το υδρογόνο κ.ά.
Το debate για τη χρήση του LNG στη ναυτιλία λαμβάνει πολύπλευρες διαστάσεις. Τον περασμένο Απρίλιο, η Παγκόσμια Τράπεζα σε έκθεσή της σημείωνε ότι το LNG θα διαδραματίσει περιορισμένο ρόλο στην προσπάθεια απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με βάση τις συγκεκριμένες εξειδικευμένες εφαρμογές του σε προϋπάρχουσες διαδρομές ή σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων. Παράλληλα τόνιζε ότι οι χώρες πρέπει να αποφύγουν μια νέα δημόσια πολιτική που θα υποστηρίζει τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Από την άλλη, ο OPEC, στην τελευταία του έκθεση «World Oil Outlook», σημειώνει την εκτίμηση ότι η χρήση του LNG θα επεκταθεί στις ναυτικές μηχανές εσωτερικής καύσης μεσομακροπρόθεσμα. «Στην πραγματικότητα, το LNG θα αποτελέσει το κυρίαρχο καύσιμο, ιδιαίτερα για τα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας», τονίζεται.
Ο Οργανισμός αναγνωρίζει, ωστόσο, ότι «πολλές είναι οι φωνές που αμφισβητούν τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του LNG για τον στόχο μείωσης των εκπομπών CO2».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ