
Κορυφώνεται η συζήτηση για τα οφέλη του LNG ως καυσίμου, το οποίο θα συμβάλει στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας. Υπό αυτό το πλαίσιο, πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τάχθηκε υπέρ της χρήσης του LNG από τα πλοία, δεδομένου ότι επί του παρόντος οι ποσότητες χαμηλού ή μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος είναι ελάχιστες.
Σε πρόσφατο ψηφιακό συνέδριο που διοργάνωσε το EURACTIV με θέμα την πράσινη καινοτομία στις θαλάσσιες μεταφορές, ο Joaquim Nunes de Almeida, διευθυντής για τις βιομηχανίες εντάσεως ενέργειας και την κινητικότητα της DG Grow της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόνισε: «Γνωρίζουμε τους περιορισμούς υπό τους οποίους λειτουργεί η βιομηχανία και η αλήθεια είναι ότι τώρα στην Ευρώπη ο διαθέσιμος όγκος ανανεώσιμης ενέργειας ή υδρογόνου ή απανθρακοποιημένων μορφών ενέργειας είναι περιορισμένος».
Ο ίδιος συνέχισε: «Είμαστε σε ένα δύσκολο ταξίδι και πρέπει να δείξουμε κατανόηση στη βιομηχανία, καθώς από τη μία είναι αντιμέτωπη με αυξημένη τιμή άνθρακα και από την άλλη με μια έλλειψη ρεαλιστικών εναλλακτικών».
Την ίδια ώρα, αντίθετη άποψη φαίνεται να έχουν Ευρωπαίοι νομοθέτες και περιβαλλοντικές οργανώσεις, που επιθυμούσαν τον αποκλεισμό του LNG από τη νoμοθετική πρωτοβουλία FuelEU Maritime, υπό τις ανησυχίες ότι το εν λόγω καύσιμο θα επιβράδυνε την υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας από τη ναυτιλία, όπως οι μπαταρίες, το υδρογόνο κ.ά.
Το debate για τη χρήση του LNG στη ναυτιλία λαμβάνει πολύπλευρες διαστάσεις. Τον περασμένο Απρίλιο, η Παγκόσμια Τράπεζα σε έκθεσή της σημείωνε ότι το LNG θα διαδραματίσει περιορισμένο ρόλο στην προσπάθεια απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με βάση τις συγκεκριμένες εξειδικευμένες εφαρμογές του σε προϋπάρχουσες διαδρομές ή σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων. Παράλληλα τόνιζε ότι οι χώρες πρέπει να αποφύγουν μια νέα δημόσια πολιτική που θα υποστηρίζει τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Από την άλλη, ο OPEC, στην τελευταία του έκθεση «World Oil Outlook», σημειώνει την εκτίμηση ότι η χρήση του LNG θα επεκταθεί στις ναυτικές μηχανές εσωτερικής καύσης μεσομακροπρόθεσμα. «Στην πραγματικότητα, το LNG θα αποτελέσει το κυρίαρχο καύσιμο, ιδιαίτερα για τα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας», τονίζεται.
Ο Οργανισμός αναγνωρίζει, ωστόσο, ότι «πολλές είναι οι φωνές που αμφισβητούν τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του LNG για τον στόχο μείωσης των εκπομπών CO2».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε απρόσμενο «νικητή» της εμπορικής κόντρας Πεκίνου-Ουάσιγκτον φαίνεται πως εξελίσσονται οι αποστολές σιτηρών της Βραζιλίας. Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2025,…
Στη «δίνη» του εμπορικού πολέμου που έχει πυροδοτήσει η επιθετική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να βρίσκεται (και) ο κλάδος των επιβατικών αερομεταφορών των…
Τα τελευταία δεδομένα για τα διυλιστήρια των ΗΠΑ αναμένεται να επιδράσουν θετικά στη ζήτηση για MR tankers. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της…
Με διπλό ρεκόρ ολοκληρώθηκε ο Απρίλιος για το Βιετνάμ, το οποίο «είδε» τις εισαγωγές από την Κίνα και τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ να…
Οι από κοινού φιλοδοξίες Ρεπουμπλικάνων και Δημοκρατικών περί αναβίωσης ναυπηγικής και ναυτιλιακής βιομηχανίας στις ΗΠΑ οδήγησαν στο «SHIPS for America Act», ένα αμερικανικό όνειρο…
Επενδύσεις ύψους $1,5 δισ. για την περαιτέρω ανάπτυξη των έργων πετρελαίου βαθέων υδάτων της Νιγηρίας προανήγγειλε πρόσφατα η ExxonMobil. Ειδικότερα, οι επενδύσεις θα εκκινήσουν…
Το γεγονός ότι ο OPEC+ έχει πραγματοποιήσει στροφή 180 μοιρών αναφορικά με τη στρατηγική του στην παραγωγή πετρελαίου συνεχίζει να αποτελεί έκπληξη. Ειδικότερα, όπως…
Η πρώτη δειγματοληψία για την ύπαρξη διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στον Κόλπο της Καβάλας πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2024, ενώ ακολούθησε μία δεύτερη τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ