
Mία ακόμα φορά φαίνεται πως διασταυρώνουν τα ξίφη τους Ουάσιγκτον και Πεκίνο, με την αμερικανική κρατική διοίκηση να καλοβλέπει στη Λατινική Αμερική έναν αμερικανικό «Δρόμο του Μεταξιού».
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, Αμερικανοί αξιωματούχοι θα επισκεφθούν χώρες της Λατινικής Αμερικής την τρέχουσα εβδομάδα, προκειμένου να διερευνήσουν το ενδεχόμενο επενδύσεων σε projects υποδομών. Ο στόχος της Ουάσιγκτον είναι σαφής: να ανταγωνιστούν το Belt and Road Initiative της κινεζικής πρωτοβουλίας, αξίας πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η αποστολή, με επικεφαλής τον αναπληρωτή σύμβουλο εθνικής ασφάλειας Daleep Singh, θα επισκεφθεί την Κολομβία, όπου θα πραγματοποιήσει συνάντηση με τον πρόεδρο Ivan Duque, πριν τελικά μεταβεί σε Εκουαδόρ και Παναμά.
Η συγκεκριμένη ομάδα είναι επιφορτισμένη με το να κάνει πράξη το Build Back Better World (B3W), μια πρωτοβουλία επενδύσεων σε υποδομές η οποία ανακοινώθηκε από το G7 τον περασμένο Ιούνιο.
Πέραν των προαναφερθεισών συναντήσεων, η αμερικανική αποστολή θα συνομιλήσει και με τον ιδιωτικό τομέα και την «κοινωνία των πολιτών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στις αρχές του 2022, θα λάβει χώρα επίσημη εκδήλωση για την έναρξη του B3W, στην οποία θα αποκαλυφθούν λεπτομέρειες για τα πρώτα projects υποδομών.
Η αμερικανική πλευρά θα κορυφώσει τις επαφές της το επόμενο διάστημα στη Σύνοδο Κορυφής των G20 και στο COP26, στο οποίο επίσης θα συμμετάσχει η Κίνα.
Υπενθυμίζεται ότι το Belt and Road Initiative (BRI), το οποίο ξεκίνησε το 2013 με πρωτοβουλία του προέδρου Xi, περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές όπως λιμάνια, σιδηροδρόμους κ.ά. σε πάνω από 100 χώρες.
Δεν είναι ωστόσο λίγες οι φορές που το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει δεχτεί δριμεία κριτική από τη Δύση λόγω των οικονομικών συνθηκών υπό τις οποίες αναπτύσσεται αλλά και λόγω του περιβαλλοντικού αντικτύπου του.
Φωτό: Grebmot/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ