
Mία ακόμα φορά φαίνεται πως διασταυρώνουν τα ξίφη τους Ουάσιγκτον και Πεκίνο, με την αμερικανική κρατική διοίκηση να καλοβλέπει στη Λατινική Αμερική έναν αμερικανικό «Δρόμο του Μεταξιού».
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, Αμερικανοί αξιωματούχοι θα επισκεφθούν χώρες της Λατινικής Αμερικής την τρέχουσα εβδομάδα, προκειμένου να διερευνήσουν το ενδεχόμενο επενδύσεων σε projects υποδομών. Ο στόχος της Ουάσιγκτον είναι σαφής: να ανταγωνιστούν το Belt and Road Initiative της κινεζικής πρωτοβουλίας, αξίας πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η αποστολή, με επικεφαλής τον αναπληρωτή σύμβουλο εθνικής ασφάλειας Daleep Singh, θα επισκεφθεί την Κολομβία, όπου θα πραγματοποιήσει συνάντηση με τον πρόεδρο Ivan Duque, πριν τελικά μεταβεί σε Εκουαδόρ και Παναμά.
Η συγκεκριμένη ομάδα είναι επιφορτισμένη με το να κάνει πράξη το Build Back Better World (B3W), μια πρωτοβουλία επενδύσεων σε υποδομές η οποία ανακοινώθηκε από το G7 τον περασμένο Ιούνιο.
Πέραν των προαναφερθεισών συναντήσεων, η αμερικανική αποστολή θα συνομιλήσει και με τον ιδιωτικό τομέα και την «κοινωνία των πολιτών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στις αρχές του 2022, θα λάβει χώρα επίσημη εκδήλωση για την έναρξη του B3W, στην οποία θα αποκαλυφθούν λεπτομέρειες για τα πρώτα projects υποδομών.
Η αμερικανική πλευρά θα κορυφώσει τις επαφές της το επόμενο διάστημα στη Σύνοδο Κορυφής των G20 και στο COP26, στο οποίο επίσης θα συμμετάσχει η Κίνα.
Υπενθυμίζεται ότι το Belt and Road Initiative (BRI), το οποίο ξεκίνησε το 2013 με πρωτοβουλία του προέδρου Xi, περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές όπως λιμάνια, σιδηροδρόμους κ.ά. σε πάνω από 100 χώρες.
Δεν είναι ωστόσο λίγες οι φορές που το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει δεχτεί δριμεία κριτική από τη Δύση λόγω των οικονομικών συνθηκών υπό τις οποίες αναπτύσσεται αλλά και λόγω του περιβαλλοντικού αντικτύπου του.
Φωτό: Grebmot/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ