
Φρενίτιδα συνεχίζει να επικρατεί στις τακτικές γραμμές από τις αρχές του έτους. Ο τεράστιος όγκος εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στους λιμένες, σε συνδυασμό με τους σκοπέλους που έχει προκαλέσει η πανδημία Covid-19, οδηγούν σε υψηλά επίπεδα συμφόρησης κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων. Ενδεικτικό της κατάστασης, όπως αναφέρει το S&P Platts, είναι ότι το throughput στους 20 σημαντικότερους λιμένες εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε αύξηση 13% το α΄ εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2020.
Ειδικότερα, πρωτοκαθεδρία διατήρησε το λιμάνι της Σαγκάης, του οποίου το throughput ανήλθε σε 22,95 εκατ. ΤΕUs το α΄ εξάμηνο του έτους. Φαίνεται πως ο λιμένας κινείται σε παρόμοια επίπεδα με το 2020, καθώς η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το προηγούμενο έτος διαμορφώθηκε στα 43,5 εκατ. TEUs. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως ο λιμένας της Σαγκάης έθεσε νέο ρεκόρ στη μηνιαία διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Αύγουστο του 2021, η οποία ανήλθε σε 4,32 εκατ. TEUs.
Τη δεύτερη θέση της κατάταξης κατέλαβε ο λιμένας της Σιγκαπούρης, με τη διακίνησή του το α΄ εξάμηνο του έτους να διαμορφώνεται στα 18,73 εκατ. TEUs. Υπενθυμίζεται πως η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον λιμένα το 2020 ανήλθε σε 36,6 εκατ. TEUs.
Τους δύο προαναφερθέντες λιμένες ακολούθησαν τέσσερα κινεζικά λιμάνια, τα Ningbo-Zhoushan, Shenzhen, Guangzhou και Qingdao. Άρα, οι κορυφαίοι έξι λιμένες παγκοσμίως με βάση τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, το α΄ εξάμηνο του έτους, είναι όλοι ασιατικοί, και μάλιστα οι πέντε εξ αυτών κινεζικοί, όπως αναφέρουν οι S&P Platts.
Παράλληλα, το 2021 ξεχωρίζει η πορεία των λιμένων των ΗΠΑ. Οι λιμένες της Καλιφόρνια, συγκεκριμένα εκείνοι των Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς, κατέγραψαν αύξηση του throughput κατά 41% σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2020 και 24% σε σύγκριση με εκείνο του 2019. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων των δύο λιμένων αθροιστικά ανήλθε σε 10,18 εκατ. TEUs το α΄ εξάμηνο του 2021, ξεπερνώντας τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω του λιμένα του Χονγκ Κονγκ και καταλαμβάνοντας την ένατη θέση παγκοσμίως.
Τέλος, ενώ το throughput κατέγραψε αύξηση σε όλους τους 20 κορυφαίους λιμένες σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2020, υπήρχαν σημαντικοί λιμένες οι οποίοι κατέγραψαν μείωση του throughput το α΄ εξάμηνο του έτους, σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, βάσει δεδομένων της Alphaliner. Ενδεικτικά, ο όγκος διακίνησης στους λιμένες Χονγκ Κονγκ, Καοσιούνγκ, Ντουμπάι και Αμβούργου κατέγραψε μείωση 3,6%, 4,9%, 3,6% και 6,7% αντίστοιχα.
Φωτό: Qilai Shen/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ