
Στην αναβίωση της ναυπηγικής τους βιομηχανίας, η οποία «χτυπήθηκε» σημαντικά από την πανδημία, προσβλέπουν οι Φιλιππίνες, προωθώντας μια νέα δέσμη μέτρων.
Σύμφωνα με άρθρο των Manila Times, η κυβέρνηση της χώρας αναγνωρίζει τη ναυπηγική βιομηχανία ως έναν ζωτικής σημασίας κλάδο για την οικονομική ανάκαμψη των Φιλιππίνων μετά τις σφοδρές συνέπειες της Covid-19 και, ως εκ τούτου, θα λάβει μέτρα για την ενίσχυση των επενδύσεων. Με δεδομένα τα ανωτέρω, η ναυπηγική βιομηχανία θα ενταχθεί στη νομοθεσία Corporate Recovery and Tax Incentives for Enterprises (CREATE) Act. Η νέα νομοθεσία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει δημοσιονομικά μέτρα «ανακούφισης» τόσο των εγχώριων όσο και των ξένων ναυπηγείων που δραστηριοποιούνται στις Φιλιππίνες.
Τα μέτρα αυτά θα παράσχουν σημαντικά κίνητρα και σε ξένους επενδυτές, οι οποίοι έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τα περιουσιακά στοιχεία του ναυπηγείου HHIC-Phil στο Subic Bay, το οποίο αποτελεί και τη μεγαλύτερη ναυπηγική εγκατάσταση στη χώρα. Υπενθυμίζεται ότι το ναυπηγείο ανέστειλε τη λειτουργία του το 2019, λόγω χρεών, και τον περασμένο Αύγουστο η κυβέρνηση των Φιλιππίνων επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον εταιρείας της Βόρειας Αμερικής για την απόκτηση των περιουσιακών στοιχείων του HHIC-Phil έως το τέλος του 2021.
Αναγνωρίζοντας τον σημαίνοντα ρόλο του κλάδου, ο πρόεδρος Rodrigo Duterte υπέγραψε, τον Νοέμβριο του 2020, το «Philippines 2020 Investment Priorities Plan» (IPP), σύμφωνα με το οποίο ο συντελεστής φόρου εισοδήματος για τις ναυπηγικές εταιρείες μειώνεται από το 30% στο 25% για εγχώρια και ξένα ναυπηγεία αναδρομικά από τον Ιούλιο του 2020. Με τη νέα νομοθεσία, η κυβέρνηση μπορεί να παράσχει επιπλέον οικονομικά κίνητρα για ναυπηγικά projects με ελάχιστη επένδυση $1 δισ. ή δημιουργία τουλάχιστον 10.000 θέσεων εργασίας. Ακόμη, ιδιοκτήτες ναυπηγείων θα εξαιρούνται από δασμούς για τις εισαγωγές πρώτων υλών, εξοπλισμών, ανταλλακτικών κ.λπ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ