
Στην αναβίωση της ναυπηγικής τους βιομηχανίας, η οποία «χτυπήθηκε» σημαντικά από την πανδημία, προσβλέπουν οι Φιλιππίνες, προωθώντας μια νέα δέσμη μέτρων.
Σύμφωνα με άρθρο των Manila Times, η κυβέρνηση της χώρας αναγνωρίζει τη ναυπηγική βιομηχανία ως έναν ζωτικής σημασίας κλάδο για την οικονομική ανάκαμψη των Φιλιππίνων μετά τις σφοδρές συνέπειες της Covid-19 και, ως εκ τούτου, θα λάβει μέτρα για την ενίσχυση των επενδύσεων. Με δεδομένα τα ανωτέρω, η ναυπηγική βιομηχανία θα ενταχθεί στη νομοθεσία Corporate Recovery and Tax Incentives for Enterprises (CREATE) Act. Η νέα νομοθεσία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει δημοσιονομικά μέτρα «ανακούφισης» τόσο των εγχώριων όσο και των ξένων ναυπηγείων που δραστηριοποιούνται στις Φιλιππίνες.
Τα μέτρα αυτά θα παράσχουν σημαντικά κίνητρα και σε ξένους επενδυτές, οι οποίοι έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τα περιουσιακά στοιχεία του ναυπηγείου HHIC-Phil στο Subic Bay, το οποίο αποτελεί και τη μεγαλύτερη ναυπηγική εγκατάσταση στη χώρα. Υπενθυμίζεται ότι το ναυπηγείο ανέστειλε τη λειτουργία του το 2019, λόγω χρεών, και τον περασμένο Αύγουστο η κυβέρνηση των Φιλιππίνων επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον εταιρείας της Βόρειας Αμερικής για την απόκτηση των περιουσιακών στοιχείων του HHIC-Phil έως το τέλος του 2021.
Αναγνωρίζοντας τον σημαίνοντα ρόλο του κλάδου, ο πρόεδρος Rodrigo Duterte υπέγραψε, τον Νοέμβριο του 2020, το «Philippines 2020 Investment Priorities Plan» (IPP), σύμφωνα με το οποίο ο συντελεστής φόρου εισοδήματος για τις ναυπηγικές εταιρείες μειώνεται από το 30% στο 25% για εγχώρια και ξένα ναυπηγεία αναδρομικά από τον Ιούλιο του 2020. Με τη νέα νομοθεσία, η κυβέρνηση μπορεί να παράσχει επιπλέον οικονομικά κίνητρα για ναυπηγικά projects με ελάχιστη επένδυση $1 δισ. ή δημιουργία τουλάχιστον 10.000 θέσεων εργασίας. Ακόμη, ιδιοκτήτες ναυπηγείων θα εξαιρούνται από δασμούς για τις εισαγωγές πρώτων υλών, εξοπλισμών, ανταλλακτικών κ.λπ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ