
Ο όμιλος Wärtsilä ανέπτυξε ένα σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για πλοία που περιλαμβάνει φορητές μπαταρίες ‒οι οποίες είναι ενσωματωμένες σε containers‒ και το οποίο επιτρέπει σε πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας να επιχειρούν με μηδενικές εκπομπές. Στην πρώτη παραγγελία, η οποία αφορά τρεις μονάδες του εν λόγω συστήματος, προχώρησε η ολλανδική εταιρεία ZES (Zero Emission Services) BV, η οποία ιδρύθηκε το 2020 από την ING Bank, την Engie, το λιμάνι του Ρότερνταμ και τη Wärtsilä, με τα δύο πρώτα containers να έχουν παραδοθεί από τον περασμένο Ιούνιο.
Οι μπαταρίες έχουν εγκατασταθεί σε ένα containership εσωτερικής ναυσιπλοΐας, χωρητικότητας 104 TEUs, στο οποίο έγιναν ειδικές μετασκευές, προκειμένου τα containers των μπαταριών να τοποθετούνται στο κατάστρωμα. Το σύστημα επιτρέπει στο πλοίο να επιχειρεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια από τις μπαταρίες, χωρίς να παράγονται εκπομπές άνθρακα. Μόλις οι μπαταρίες αποφορτίζονται, τα containers μπορούν να αντικατασταθούν με φορτισμένα και στη συνέχεια να φορτιστούν στη στεριά, χρησιμοποιώντας ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.
Οι εν λόγω μπαταρίες σε containers της Wärtsilä είναι πλήρως εξοπλισμένες με τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος πυρόσβεσης, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα παρακολούθησης της λειτουργίας τους εξ αποστάσεως.
Η συγκεκριμένη ιδέα, η οποία υποστηρίζεται από το ολλανδικό Υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτινου Περιβάλλοντος, βασίζεται στη χρήση ενός δικτύου σημείων φόρτισης, όπου οι αποφορτισμένες μπαταρίες μπορούν να ανταλλάσσονται με φορτισμένες και στη συνέχεια να φορτίζονται, με ένα κόστος που αντιστοιχεί μόνο στο κόστος της απαιτούμενης ενέργειας φόρτισης, διατηρώντας έτσι τα λειτουργικά κόστη του πλοίου σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Φωτό: zeroemissionservices.nl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ