
Ο όμιλος Wärtsilä ανέπτυξε ένα σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για πλοία που περιλαμβάνει φορητές μπαταρίες ‒οι οποίες είναι ενσωματωμένες σε containers‒ και το οποίο επιτρέπει σε πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας να επιχειρούν με μηδενικές εκπομπές. Στην πρώτη παραγγελία, η οποία αφορά τρεις μονάδες του εν λόγω συστήματος, προχώρησε η ολλανδική εταιρεία ZES (Zero Emission Services) BV, η οποία ιδρύθηκε το 2020 από την ING Bank, την Engie, το λιμάνι του Ρότερνταμ και τη Wärtsilä, με τα δύο πρώτα containers να έχουν παραδοθεί από τον περασμένο Ιούνιο.
Οι μπαταρίες έχουν εγκατασταθεί σε ένα containership εσωτερικής ναυσιπλοΐας, χωρητικότητας 104 TEUs, στο οποίο έγιναν ειδικές μετασκευές, προκειμένου τα containers των μπαταριών να τοποθετούνται στο κατάστρωμα. Το σύστημα επιτρέπει στο πλοίο να επιχειρεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια από τις μπαταρίες, χωρίς να παράγονται εκπομπές άνθρακα. Μόλις οι μπαταρίες αποφορτίζονται, τα containers μπορούν να αντικατασταθούν με φορτισμένα και στη συνέχεια να φορτιστούν στη στεριά, χρησιμοποιώντας ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.
Οι εν λόγω μπαταρίες σε containers της Wärtsilä είναι πλήρως εξοπλισμένες με τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος πυρόσβεσης, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα παρακολούθησης της λειτουργίας τους εξ αποστάσεως.
Η συγκεκριμένη ιδέα, η οποία υποστηρίζεται από το ολλανδικό Υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτινου Περιβάλλοντος, βασίζεται στη χρήση ενός δικτύου σημείων φόρτισης, όπου οι αποφορτισμένες μπαταρίες μπορούν να ανταλλάσσονται με φορτισμένες και στη συνέχεια να φορτίζονται, με ένα κόστος που αντιστοιχεί μόνο στο κόστος της απαιτούμενης ενέργειας φόρτισης, διατηρώντας έτσι τα λειτουργικά κόστη του πλοίου σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Φωτό: zeroemissionservices.nl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ