
Ο όμιλος Wärtsilä ανέπτυξε ένα σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για πλοία που περιλαμβάνει φορητές μπαταρίες ‒οι οποίες είναι ενσωματωμένες σε containers‒ και το οποίο επιτρέπει σε πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας να επιχειρούν με μηδενικές εκπομπές. Στην πρώτη παραγγελία, η οποία αφορά τρεις μονάδες του εν λόγω συστήματος, προχώρησε η ολλανδική εταιρεία ZES (Zero Emission Services) BV, η οποία ιδρύθηκε το 2020 από την ING Bank, την Engie, το λιμάνι του Ρότερνταμ και τη Wärtsilä, με τα δύο πρώτα containers να έχουν παραδοθεί από τον περασμένο Ιούνιο.
Οι μπαταρίες έχουν εγκατασταθεί σε ένα containership εσωτερικής ναυσιπλοΐας, χωρητικότητας 104 TEUs, στο οποίο έγιναν ειδικές μετασκευές, προκειμένου τα containers των μπαταριών να τοποθετούνται στο κατάστρωμα. Το σύστημα επιτρέπει στο πλοίο να επιχειρεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια από τις μπαταρίες, χωρίς να παράγονται εκπομπές άνθρακα. Μόλις οι μπαταρίες αποφορτίζονται, τα containers μπορούν να αντικατασταθούν με φορτισμένα και στη συνέχεια να φορτιστούν στη στεριά, χρησιμοποιώντας ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.
Οι εν λόγω μπαταρίες σε containers της Wärtsilä είναι πλήρως εξοπλισμένες με τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος πυρόσβεσης, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα παρακολούθησης της λειτουργίας τους εξ αποστάσεως.
Η συγκεκριμένη ιδέα, η οποία υποστηρίζεται από το ολλανδικό Υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτινου Περιβάλλοντος, βασίζεται στη χρήση ενός δικτύου σημείων φόρτισης, όπου οι αποφορτισμένες μπαταρίες μπορούν να ανταλλάσσονται με φορτισμένες και στη συνέχεια να φορτίζονται, με ένα κόστος που αντιστοιχεί μόνο στο κόστος της απαιτούμενης ενέργειας φόρτισης, διατηρώντας έτσι τα λειτουργικά κόστη του πλοίου σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Φωτό: zeroemissionservices.nl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ