
Η Evergrande φιγουράρει τις τελευταίες μέρες στα πρωτοσέλιδα εφημερίδων και ιστοσελίδων, καθώς το κινεζικό conglomerate βρίσκεται ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία.
H Evergrande, η οποία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες real estate στην Κίνα και ανήκει στις 500 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κόσμου με βάση τα έσοδα, θα πρέπει να αποπληρώσει οφειλές σε διάφορους δανειστές, προμηθευτές και επενδυτές της. Το συνολικό ποσό αυτών των οφειλών ανέρχεται στα $305 δισ. Η εβδομάδα που διανύουμε είναι κρίσιμη, καθώς θα πρέπει να αποπληρώσει ένα σημαντικό μέρος των οφειλών της σε τράπεζες και καλείται να καταβάλει τόκους $83,5 εκατ. την 23η Σεπτεμβρίου για ομολογία της που λήγει τον Μάρτιο του 2022. Κύκλοι της αγοράς χαρακτηρίζουν την πτώση της Evergrande ως ένα δυνατό crash test για το χρηματοπιστωτικό σύστημα της Κίνας και θεωρούν ότι ίσως θα μπορούσε να αποδειχτεί ως η «Lehman Brothers» της ασιατικής χώρας.
Η τιμή της μετοχής της έχει πάρει την κατιούσα και τη Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου υποχώρησε σε χαμηλά 11 ετών, συμπαρασύροντας προς τα κάτω και τις ευρωπαϊκές αγορές. Από τις αρχές του έτους, η μετοχή της έχει απολέσει 80%. Αναλυτές στις ΗΠΑ φαίνονται πεπεισμένοι ότι οι οικονομικές δυσκολίες της Evergrande δεν θα επηρεάσουν την αμερικανική οικονομία και τις κεφαλαιαγορές
Ποια είναι η Evergrande
H Evergrande ιδρύθηκε από τον δισεκατομμυριούχο Xu Jiayin, έναν εκ των πλουσιότερων ανθρώπων της Κίνας. Είναι εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ, βρίσκεται στη νότια κινεζική πόλη Shenzhen και απασχολεί 200.000 εργαζομένους.
Η Evergrande γιγαντώθηκε με το πέρασμα των ετών και έφτασε να διαχειρίζεται 1.300 projects real estate σε 280 πόλεις σε όλη την Κίνα. Η δραστηριότητά της δεν σταμάτησε στο real estate και επεκτάθηκε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στον αθλητισμό και σε εταιρείες τροφίμων και αναψυκτικών ανά την Κίνα.
Ο (πιθανός) αντίκτυπος στη ναυτιλία
Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το κατά πόσο μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει τη ναυτιλία. Το real estate αντιπροσωπεύει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της κινεζικής ζήτησης για χάλυβα, συνεπώς οι όποιες ανησυχίες για μείωση της θαλάσσιας μεταφοράς iron ore, σε περίπτωση χρεοκοπίας της Evergrande, μοιάζουν εύλογες. Βέβαια, τους τελευταίους μήνες, η Κίνα μειώνει σταδιακά την παραγωγή χάλυβα και τον Αύγουστο καταγράφηκε η μεγαλύτερη ετήσια μείωση (13,2%) από το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, χωρίς ωστόσο η ξέφρενη πορεία των ναύλων στα dry να επηρεάζεται.
Φωτό: Jerry Zhang/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ανακατατάξεις καταγράφονται τις τελευταίες εβδομάδες στα δρομολόγια των LNG carriers, καθώς η ραγδαία άνοδος του υδραργύρου στις χώρες της Ασίας έχει μετατοπίσει το εμπορικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ