
Με αφορμή τις πρόσφατες εξελίξεις στο Αφγανιστάν, το CNN με δημοσίευμά του επιχειρεί μια ανάλυση του ορυκτού πλούτου της χώρας και των προοπτικών του συγκεκριμένου κλάδου.
Όπως αναφέρει το CNN, το Αφγανιστάν είναι μία από τις φτωχότερες χώρες στον κόσμο, με το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της να ζει κάτω από το όριο της φτώχειας. Ωστόσο, η δυσμενής οικονομική κατάσταση της χώρας ίσως δύναται να αλλάξει μέσω της εκμετάλλευσης του ορυκτού της πλούτου.
Στη χώρα της Νότιας Ασίας υπάρχουν μεγάλα αποθέματα χαλκού, λιθίου, ουρανίου και πολύτιμων μετάλλων. Εκτός αυτών, η χώρα έχει σημαντικά αποθέματα άνθρακα, πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η εκτίμηση που είχε γίνει από γεωλόγους πριν από περίπου δέκα χρόνια έκανε λόγο για συνολική αξία ορυκτών $1 τρισ., μην έχοντας λάβει υπόψη την άνθηση της ζήτησης σπάνιων γαιών, η οποία επικρατεί σήμερα.
Υπενθυμίζεται πως ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας είχε ανακοινώσει τον Μάιο του 2020 ότι η παγκόσμια προσφορά λιθίου, χαλκού, νικελίου, κοβαλτίου και σπάνιων μεταλλευμάτων πρέπει να αυξηθεί σημαντικά, ώστε να επιτευχθούν οι παγκόσμιοι περιβαλλοντικοί στόχοι. Σημειώνεται πως το μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί έξι φορές περισσότερα ορυκτά μέταλλα σε σχέση με ένα συμβατικό.
Ωστόσο, φαντάζει αμφίβολο η χώρα να προσαρμοστεί άμεσα στις ανάγκες της παγκόσμιας αγοράς και να προβεί σε εξορύξεις. Άλλωστε, η κατάσταση επί του παρόντος είναι χαοτική και οι δυνάμεις των Ταλιμπάν, που πλέον κατέχουν τον έλεγχο του Αφγανιστάν, θα χρειαστεί να αφοσιωθούν στην οργάνωση του κράτους και στην αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης στη χώρα.
Πάντως, αυτό δεν συνεπάγεται πως το πεδίο δεν είναι ελεύθερο για διμερείς οικονομικές και διπλωματικές συμφωνίες με άλλα κράτη. Άλλωστε, οι Ταλιμπάν διατηρούν φιλικές σχέσεις με το Πακιστάν και φαίνεται να απολαμβάνουν τη μετριοπάθεια της Κίνας, η κυβέρνηση της οποίας έχει προβεί σε υποστηρικτικές προς τη χώρα δηλώσεις. Μετριοπαθή στάση φαίνεται να διατηρεί και η Ρωσία, βάσει του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, καθώς επανέλαβε τη στάση της Κίνας, δηλαδή της μη παρέμβασης και του σεβασμού προς την κυριαρχία και την ανεξαρτησία του Αφγανιστάν.
Τέλος, εκπρόσωπος των Ταλιμπάν εξέφρασε την άποψη πως η Κίνα είναι ευπρόσδεκτη να συνεισφέρει στην ανασυγκρότηση του Αφγανιστάν. Μια πιθανή συνεργασία των δύο χωρών είναι δυνατόν να ενισχύσει τον έλεγχο της Κίνας στην εξόρυξη πολύτιμων μετάλλων. Υπενθυμίζεται πως η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου διατηρεί τα μεγαλύτερα αποθέματα σπάνιων γαιών στον πλανήτη.
Επί του παρόντος, η κατάσταση στο Αφγανιστάν είναι χαοτική, με πολλούς Αφγανούς να επιθυμούν να εξέλθουν από τη χώρα και ενώ οι Ταλιμπάν προβαίνουν σε θηριωδίες έναντι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, σίγουρα οι οικονομικές προοπτικές της ασιατικής χώρας περνούν σε δεύτερη μοίρα. Το σίγουρο είναι, πάντως, πως θα αλλάξει άρδην ο γεωπολιτικός χάρτης της ευρύτερης περιοχής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ