
Νέο αρνητικό ρεκόρ έσπασε το παγκόσμιο χρέος το β΄ τρίμηνο, καθώς άγγιξε τα $300 τρισ., σύμφωνα με όσα αναφέρει το Institute of International Finance (IIF).
Τα συνολικά επίπεδα χρέους, τα οποία περιλαμβάνουν τις υποχρεώσεις νοικοκυριών, κυβερνήσεων, τραπεζών και επιχειρήσεων, αυξήθηκαν κατά $4,8 τρισ., στα $296 τρισ., στα τέλη Ιουνίου, $36 τρισ. πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Ανώτεροι οικονομολόγοι του IIF σημειώνουν ότι, εάν τα επίπεδα δανεισμού συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό, το παγκόσμιο χρέος θα ξεπεράσει τα $300 τρισ.
Θετικό, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ μειώθηκε για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας, καθώς η οικονομία σταδιακά επανακάμπτει. Ειδικότερα ο λόγος χρέους προς το ΑΕΠ μειώθηκε στο 353% το β΄ τρίμηνο, από το 362% το α΄ τρίμηνο του έτους, αριθμός ο οποίος αποτέλεσε και ρεκόρ.
Η Κίνα κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση χρέους συγκριτικά με τις άλλες χώρες, ενώ το χρέος των αναδυόμενων οικονομιών, εξαιρουμένης της Κίνας, άγγιξε τα επίπεδα ρεκόρ των $36 τρισ. Το IIF σημειώνει επίσης ότι, μετά την πτώση του α΄ τριμήνου, το χρέος μεταξύ των ανεπτυγμένων χωρών, ιδίως στην ευρωζώνη, αυξήθηκε σημαντικά το β΄ τρίμηνο του έτους.
Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί το ότι, παγκοσμίως, το χρέος των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά $1,5 τρισ. το α΄ εξάμηνο, φτάνοντας στα $55 τρισ. Η αύξηση αυτή έρχεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με την αύξηση των τιμών των κατοικιών παγκοσμίως που καταγράφηκε σε κάθε μεγάλη οικονομία του κόσμου.
Φωτό: Justin Lane/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ