
Αυξημένες εμφανίζονται μέχρι στιγμής το 2021 οι παραγγελίες LPG carriers, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons. Ειδικότερα, από τις αρχές του έτους μέχρι τα τέλη Αυγούστου, 85 νέες παραγγελίες έχουν πραγματοποιηθεί. Συνολικά το orderbook των LPG carriers περιλαμβάνει 135 πλοία, μέσης μεταφορικής ικανότητας 60.661 κυβικών μέτρων. Το 54,8% αυτών έχουν μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη των 80.000 κυβικών μέτρων, με τη μέση μεταφορική ικανότητά τους να ανέρχεται σε 88.758 κυβικά μέτρα.

Αξίζει να σημειωθεί πως, λόγω της τεχνογνωσίας που απαιτείται για την κατασκευή gas carriers, μόλις 18 ναυπηγεία παγκοσμίως έχουν εξασφαλίσει αυτές τις παραγγελίες. Μόλις έξι ναυπηγεία αναμένεται να ναυπηγήσουν 106 από τα 135 πλοία (δηλαδή το 79,52% του orderbook) που επί του παρόντος βρίσκονται στο orderbook, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons.

Ωστόσο, εάν ληφθεί υπόψη η μεταφορική ικανότητα αντί του αριθμού πλοίων, γίνεται εμφανής η «κυριαρχία» των προαναφερθέντων έξι ναυπηγείων. Συγκεκριμένα, τα έξι ναυπηγεία θα κατασκευάσουν το 95,88% του παρόντος orderbook των LPG carriers, σε όρους dwt, ενώ τα υπόλοιπα δώδεκα μόλις το 4,12%, βάσει δεδομένων της Clarksons.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο, βάσει του παραπάνω γραφήματος, είναι ότι ο όμιλος της Hyundai έχει αναλάβει το 52,31% των ναυπηγήσεων (σε όρους dwt), αναδεικνύοντας τη νοτιοκορεατική ναυπηγική τεχνογνωσία για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου. Σημειώνεται πως, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του νοτιοκορεατικού πρακτορείου ειδήσεων Yonhap, ο όμιλος της Hyundai αναμένεται να αποκαλύψει έναν νέο σχεδιασμό για gas carriers στην έκθεση Gastech 2021, που θα λάβει χώρα στο Ντουμπάι από τις 21 έως τις 23 Σεπτεμβρίου.
Φωτό: Michael Reynolds/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ