
Αυξημένες εμφανίζονται μέχρι στιγμής το 2021 οι παραγγελίες LPG carriers, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons. Ειδικότερα, από τις αρχές του έτους μέχρι τα τέλη Αυγούστου, 85 νέες παραγγελίες έχουν πραγματοποιηθεί. Συνολικά το orderbook των LPG carriers περιλαμβάνει 135 πλοία, μέσης μεταφορικής ικανότητας 60.661 κυβικών μέτρων. Το 54,8% αυτών έχουν μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη των 80.000 κυβικών μέτρων, με τη μέση μεταφορική ικανότητά τους να ανέρχεται σε 88.758 κυβικά μέτρα.

Αξίζει να σημειωθεί πως, λόγω της τεχνογνωσίας που απαιτείται για την κατασκευή gas carriers, μόλις 18 ναυπηγεία παγκοσμίως έχουν εξασφαλίσει αυτές τις παραγγελίες. Μόλις έξι ναυπηγεία αναμένεται να ναυπηγήσουν 106 από τα 135 πλοία (δηλαδή το 79,52% του orderbook) που επί του παρόντος βρίσκονται στο orderbook, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons.

Ωστόσο, εάν ληφθεί υπόψη η μεταφορική ικανότητα αντί του αριθμού πλοίων, γίνεται εμφανής η «κυριαρχία» των προαναφερθέντων έξι ναυπηγείων. Συγκεκριμένα, τα έξι ναυπηγεία θα κατασκευάσουν το 95,88% του παρόντος orderbook των LPG carriers, σε όρους dwt, ενώ τα υπόλοιπα δώδεκα μόλις το 4,12%, βάσει δεδομένων της Clarksons.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο, βάσει του παραπάνω γραφήματος, είναι ότι ο όμιλος της Hyundai έχει αναλάβει το 52,31% των ναυπηγήσεων (σε όρους dwt), αναδεικνύοντας τη νοτιοκορεατική ναυπηγική τεχνογνωσία για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου. Σημειώνεται πως, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του νοτιοκορεατικού πρακτορείου ειδήσεων Yonhap, ο όμιλος της Hyundai αναμένεται να αποκαλύψει έναν νέο σχεδιασμό για gas carriers στην έκθεση Gastech 2021, που θα λάβει χώρα στο Ντουμπάι από τις 21 έως τις 23 Σεπτεμβρίου.
Φωτό: Michael Reynolds/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ