
Η ναυτιλιακή βιομηχανία συμβάλει σημαντικά στην ευημερία των κοινωνιών παγκοσμίως, καθώς μέσω θαλάσσης μεταφέρεται περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου.
Ειδικότερα τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (Dry Bulk Carriers) συμβάλλουν σημαντικά στο παγκόσμιο εμπόριο, καθώς μεταφέρουν απαραίτητα αγαθά, όπως βασικά είδη διατροφής και πρώτες ύλες.
Στο πλαίσιο αυτό, η Διεθνής Ένωση Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου (INTERCARGO) δημιούργησε ένα σύντομο βίντεο, το οποίο παρουσιάζει τη μεγάλη συμβολή της dry bulk ναυτιλίας στην παγκόσμια οικονομία.
Σύμφωνα με το βίντεο και με φόντο τις σφοδρές και παρατεταμένες συνέπειες της Covid-19 στην εφοδιαστική αλυσίδα, ένα από τα κύρια μελήματα της INTERCARGO για το 2021 είναι η καθολική αναγνώριση των ναυτικών ως key workers. Οι ναυτικοί, ειδικά σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά που στηρίζει το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο.
Παράλληλα, η INTERCARGO προωθεί την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα στη ναυτιλία, στηρίζοντας τις δράσεις που θα φέρουν τη ναυτιλία πιο κοντά στην απανθρακοποίηση. Σημειώνεται πως η INTERCARGO αποτελεί αρωγό του R&D προγράμματος, ύψους $5 δισ., το οποίο ερευνά τους τρόπους μέσω των οποίων η ναυτιλία μπορεί να συμβαδίσει με τους περιβαλλοντικούς στόχους των Ηνωμένων Εθνών.
Υπενθυμίζεται πως η ναυτιλία ξηρού φορτίου διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία και στο διεθνές εμπόριο, καθώς τα bulkers αντιπροσωπεύουν περίπου το 43% του παγκόσμιου στόλου σε όρους tonnage και είναι υπεύθυνα για το 55% περίπου του παγκόσμιου μεταφορικού έργου. Ως εκ τούτου, καθίσταται απαραίτητη για την παγκόσμια οικονομία, αλλά και για την επίτευξη των στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UN Sustainable Development Goals).
Η INTERCARGO (International Association of Dry Cargo Shipowners) αποτελείται από περισσότερες από 220 εταιρείες διαχείρισης πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, οι οποίες δραστηριοποιούνται σε τριάντα χώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ