
Το λιμάνι της Βαλένθια, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Κρατική Αρχή Λιμένων (Puertos del Estado) της Ισπανίας, διαχειρίστηκε το 40% επί του συνόλου των εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορευματοκιβωτίων του ισπανικού λιμενικού συστήματος έως και τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Ειδικότερα, από τα 3,58 εκατ. TEUs που εισήλθαν ή εξήλθαν από όλα τα λιμάνια της χώρας μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου του 2021, ο λιμένας της Βαλένθια διαχειρίστηκε τα 1.434.840 εκατ. TEUs, καταγράφοντας άνοδο στη διακίνηση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο της τάξεως του 19,45%.
Το λιμάνι της Βαλένθια ακολουθούν, με βάση τις διαχειρισθείσες εμπορευματικές ροές, αυτά της Βαρκελώνης (1,04 εκατ. εισαγόμενα/εξαγόμενα ΤΕUs), της Αλχεθίρας (0,390 εκατ. TEUs) και του Μπιλμπάο (0,29 εκατ. TEUs). Πιο συγκεκριμένα, η Βαρκελώνη διαχειρίστηκε το 29%, η Αλχεθίρας το 10,89% και το Μπιλμπάο το 8,01% της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, βάσει των στοιχείων, η διακίνηση στα τερματικά του λιμένα της Βαλένθια ισοδυναμεί με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα τερματικά της Βαρκελώνης και της Αλχεθίρας συνδυαστικά. Συνολικά, οι τρεις αυτοί λιμένες διαχειρίζονται το 80% περίπου των εμπορευματοκιβωτίων που εισάγουν και εξάγουν οι ισπανικές επιχειρήσεις.
Παράλληλα, τα στοιχεία του Puertos del Estado, σε συνδυασμό με τον Δείκτη Συνδεσιμότητας (Liner Shipping Connectivity Index ‒ LSCI) της UNCTAD, καταδεικνύουν την ανοδική σημασία του λιμένα της Βαλένθια ως πύλης εμπορευματικής διασύνδεσης της Ισπανίας με την υπόλοιπη παγκόσμια οικονομία. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο λιμένας της Βαλένθια, κατά το β΄ τρίμηνο του 2020, διατηρήθηκε στην κορυφή του ισπανικού λιμενικού συστήματος σε όρους συνδεσιμότητας, ενώ παράλληλα κατετάγη 4ος σε ευρωπαϊκό επίπεδο και 21ος σε παγκόσμιο επίπεδο.
Φωτό: Michael/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ