
Το λιμάνι της Βαλένθια, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Κρατική Αρχή Λιμένων (Puertos del Estado) της Ισπανίας, διαχειρίστηκε το 40% επί του συνόλου των εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορευματοκιβωτίων του ισπανικού λιμενικού συστήματος έως και τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Ειδικότερα, από τα 3,58 εκατ. TEUs που εισήλθαν ή εξήλθαν από όλα τα λιμάνια της χώρας μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου του 2021, ο λιμένας της Βαλένθια διαχειρίστηκε τα 1.434.840 εκατ. TEUs, καταγράφοντας άνοδο στη διακίνηση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο της τάξεως του 19,45%.
Το λιμάνι της Βαλένθια ακολουθούν, με βάση τις διαχειρισθείσες εμπορευματικές ροές, αυτά της Βαρκελώνης (1,04 εκατ. εισαγόμενα/εξαγόμενα ΤΕUs), της Αλχεθίρας (0,390 εκατ. TEUs) και του Μπιλμπάο (0,29 εκατ. TEUs). Πιο συγκεκριμένα, η Βαρκελώνη διαχειρίστηκε το 29%, η Αλχεθίρας το 10,89% και το Μπιλμπάο το 8,01% της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, βάσει των στοιχείων, η διακίνηση στα τερματικά του λιμένα της Βαλένθια ισοδυναμεί με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα τερματικά της Βαρκελώνης και της Αλχεθίρας συνδυαστικά. Συνολικά, οι τρεις αυτοί λιμένες διαχειρίζονται το 80% περίπου των εμπορευματοκιβωτίων που εισάγουν και εξάγουν οι ισπανικές επιχειρήσεις.
Παράλληλα, τα στοιχεία του Puertos del Estado, σε συνδυασμό με τον Δείκτη Συνδεσιμότητας (Liner Shipping Connectivity Index ‒ LSCI) της UNCTAD, καταδεικνύουν την ανοδική σημασία του λιμένα της Βαλένθια ως πύλης εμπορευματικής διασύνδεσης της Ισπανίας με την υπόλοιπη παγκόσμια οικονομία. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο λιμένας της Βαλένθια, κατά το β΄ τρίμηνο του 2020, διατηρήθηκε στην κορυφή του ισπανικού λιμενικού συστήματος σε όρους συνδεσιμότητας, ενώ παράλληλα κατετάγη 4ος σε ευρωπαϊκό επίπεδο και 21ος σε παγκόσμιο επίπεδο.
Φωτό: Michael/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ