
Η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών -ITF) και το Joint Negotiating Group (JNG) των εργαζομένων στη ναυτιλία συναντήθηκαν στο πλαίσιο του International Bargaining Forum μεταξύ 1 και 3 Σεπτεμβρίου προχωρώντας σε σημαντικές διαπραγματεύσεις για τις αυξήσεις στις μισθοδοσίες ναυτικών. Nα σημειωθεί ότι το JNG αποτελείται από το International Maritime Employers’ Council (IMEC), την International Mariners Management Association of Japan (IMMAJ), την Korean Shipowners Association (KSA) και την εταιρεία Evergreen.
Όπως αναφέρει το ITF στην ανακοίνωσή του, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων τα ζητήματα προς επίλυση ήταν πολλά καθώς υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις σε ό,τι αφορά την κερδοφορία των επιμέρους κλάδων της ναυτιλίας αν και τα λειτουργικά κόστη έχουν αυξηθεί λόγω της πανδημίας. Ωστόσο και τα δύο μέρη αναγνώρισαν τις θυσίες των ναυτικών καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, έχοντας συμβάλλει τα μέγιστα προκειμένου να διατηρηθεί η ομαλότητα στη μεταφορά προϊόντων.
Οι διαπραγματεύσεις κατέληξαν στις εξής συμφωνίες:
– Aύξηση 3% στα μισθολόγια και τις αποζημιώσεις αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2022.
– Aύξηση 1,5% στα μισθολόγια και τις αποζημιώσεις αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2023.
Η μισθολογική αυτή αύξηση από 1/1/2022 αφορά κατώτερα πληρώματα που απασχολούνται σε 9.200 πλοία εγγεγραμμένα σε ανοικτά νηολόγια.
Πριν την έναρξη των διαπραγματεύσεων κρατικές αρχές, φορείς εκπροσώπησης της εργοδοσίας και τα ναυτεργατικά συνδικάτα είχαν στενή συνεργασία με τα δύο μέρη εκφράζοντας τις ανησυχίες τους για το τρόπο συνολικής αντιμετώπισης των ναυτικών από τις κυβερνήσεις εν μέσω της Covid-19.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ