
Η πολιτική αναταραχή που δημιουργήθηκε πρόσφατα στη Γουινέα θα επηρεάσει τους ναύλους των Capesizes που δραστηριοποιούνται στην περιοχή τις επόμενες εβδομάδες, ωστόσο ο αντίκτυπος αυτός δεν θα διαρκέσει μακροπρόθεσμα, σημειώνει σε ανάλυσή της η Drewry.
To περασμένο Σαββατοκύριακο (03-04/09), ένοπλες δυνάμεις κατέλυσαν την εξουσία στην αφρικανική χώρα, δημιουργώντας μεταξύ άλλων ανησυχίες για την εξόρυξη και τη μεταφορά βωξίτη από τη Γουινέα.
Το 2020, ο βωξίτης αντιπροσώπευσε το 4,5% της ζήτησης για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου εκφρασμένης σε τονομίλια, με τη Γουινέα να κατέχει ένα 72% αυτής της ζήτησης.
Σύμφωνα με την Drewry, τα τελευταία πέντε χρόνια η Γουινέα κατέστη ο μεγαλύτερος προμηθευτής βωξίτη παγκοσμίως, αφήνοντας πίσω την Αυστραλία και την Ινδονησία. Κατά το ίδιο διάστημα, η Κίνα έχει αναδειχθεί σε κορυφαίο εισαγωγέα βωξίτη. Μάλιστα οι διενέξεις της τελευταίας με την Αυστραλία και η απόφαση της Ινδονησίας να περιορίσει τις εξαγωγές μετάλλων έχουν καταστήσει τη Γουινέα τη μοναδική επιλογή για την προμήθεια της Κίνας με βωξίτη.
Η βίαιη αυτή αλλαγή πολιτικής σελίδας στη Γουινέα θα καθυστερήσει τις εξορύξεις μετάλλων, προκαλώντας ανισορροπία στις εμπορευματικές ροές βωξίτη μεταξύ Γουινέας και Κίνας. Η Drewry εξηγεί ότι μια μείωση στο θαλάσσιο εμπόριο βωξίτη, ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη διαδρομή, θα έχει άμεσο αντίκτυπο στα Capesizes, δεδομένου ότι τα τρία τέταρτα του συνολικού όγκου βωξίτη από την αφρικανική χώρα μεταφέρονται με αυτά τα πλοία.
Οι ναύλοι των Capesizes από τις αρχές του έτους κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, κυρίως λόγω της συμφόρησης που παρατηρείται σε πολλά λιμάνια του κόσμου αλλά και της αυξημένης ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων μετά το πρώτο ξέσπασμα της πανδημίας. Η Drewry εκτιμά ότι, εάν η συμφόρηση αυτή περιοριστεί και το διά θαλάσσης εμπόριο βωξίτη επηρεαστεί από τις εξελίξεις στη Γουινέα, τότε οι ναύλοι των Capesizes ενδέχεται να υποχωρήσουν.
Ωστόσο, ο όποιος αντίκτυπος στη θαλάσσια μεταφορά βωξίτη και συνεπώς στα bulk carriers δεν θα διαρκέσει για πολύ, καταλήγει στην ανάλυσή της η Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταρρυθμίσεων Ραφαέλε Φίττο και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασαν την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου το σχέδιο της Κομισιόν…

Συμφωνία για συμμετοχή της ExxonMobil με μερίδιο 60 % στην Κοινοπραξία Energean – Helleniq Energy που έχει τα δικαιώματα έρευνας υδρογονανθράκων στο «οικόπεδο 2»…

Η αμερικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες Τετάρτη 5 Νοεμβρίου ότι θα απαιτήσει από τις εταιρείες αεροπορικών μεταφορών να περικόψουν τις πτήσεις από αύριο Παρασκευή 7…

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ