
Η πολιτική αναταραχή που δημιουργήθηκε πρόσφατα στη Γουινέα θα επηρεάσει τους ναύλους των Capesizes που δραστηριοποιούνται στην περιοχή τις επόμενες εβδομάδες, ωστόσο ο αντίκτυπος αυτός δεν θα διαρκέσει μακροπρόθεσμα, σημειώνει σε ανάλυσή της η Drewry.
To περασμένο Σαββατοκύριακο (03-04/09), ένοπλες δυνάμεις κατέλυσαν την εξουσία στην αφρικανική χώρα, δημιουργώντας μεταξύ άλλων ανησυχίες για την εξόρυξη και τη μεταφορά βωξίτη από τη Γουινέα.
Το 2020, ο βωξίτης αντιπροσώπευσε το 4,5% της ζήτησης για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου εκφρασμένης σε τονομίλια, με τη Γουινέα να κατέχει ένα 72% αυτής της ζήτησης.
Σύμφωνα με την Drewry, τα τελευταία πέντε χρόνια η Γουινέα κατέστη ο μεγαλύτερος προμηθευτής βωξίτη παγκοσμίως, αφήνοντας πίσω την Αυστραλία και την Ινδονησία. Κατά το ίδιο διάστημα, η Κίνα έχει αναδειχθεί σε κορυφαίο εισαγωγέα βωξίτη. Μάλιστα οι διενέξεις της τελευταίας με την Αυστραλία και η απόφαση της Ινδονησίας να περιορίσει τις εξαγωγές μετάλλων έχουν καταστήσει τη Γουινέα τη μοναδική επιλογή για την προμήθεια της Κίνας με βωξίτη.
Η βίαιη αυτή αλλαγή πολιτικής σελίδας στη Γουινέα θα καθυστερήσει τις εξορύξεις μετάλλων, προκαλώντας ανισορροπία στις εμπορευματικές ροές βωξίτη μεταξύ Γουινέας και Κίνας. Η Drewry εξηγεί ότι μια μείωση στο θαλάσσιο εμπόριο βωξίτη, ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη διαδρομή, θα έχει άμεσο αντίκτυπο στα Capesizes, δεδομένου ότι τα τρία τέταρτα του συνολικού όγκου βωξίτη από την αφρικανική χώρα μεταφέρονται με αυτά τα πλοία.
Οι ναύλοι των Capesizes από τις αρχές του έτους κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, κυρίως λόγω της συμφόρησης που παρατηρείται σε πολλά λιμάνια του κόσμου αλλά και της αυξημένης ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων μετά το πρώτο ξέσπασμα της πανδημίας. Η Drewry εκτιμά ότι, εάν η συμφόρηση αυτή περιοριστεί και το διά θαλάσσης εμπόριο βωξίτη επηρεαστεί από τις εξελίξεις στη Γουινέα, τότε οι ναύλοι των Capesizes ενδέχεται να υποχωρήσουν.
Ωστόσο, ο όποιος αντίκτυπος στη θαλάσσια μεταφορά βωξίτη και συνεπώς στα bulk carriers δεν θα διαρκέσει για πολύ, καταλήγει στην ανάλυσή της η Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025 και για ακόμη μία χρονιά αποτέλεσαν σημείο συνάντησης προσωπικοτήτων της ναυτιλιακής κοινότητας.…

Στις 3 Δεκεμβρίου, η Πρεσβεία και το Γενικό Προξενείο του Παναμά στην Ελλάδα πραγματοποίησαν το πρώτο τους Διεθνές Συνέδριο με τίτλο «Παναμάς: Ένας Στρατηγικός…

Οι πρόσφατες βροχοπτώσεις ενίσχυσαν με περίπου 15 εκατομμύρια κυβικά τα αποθέματα της ΕΥΔΑΠ. Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία ακόμα υστερούμε κατά 200 εκατομμύρια κυβικά…

Το Καράκας κατήγγειλε «προετοιμαζόμενη επίθεση», μπροστά στην ανάπτυξη στοιχείων του στρατού της Ουάσιγκτον, που εντείνει την πίεση στη Βενεζουέλα του προέδρου Νικολάς Μαδούρο, όπου…

Επίθεση ουκρανικού μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος (drone) προκάλεσε πυρκαγιά στο ρωσικό λιμάνι του Τεμριούκ στην Αζοφική θάλασσα, όπως δήλωσαν σήμερα οι υπηρεσίες εκτάκτων καταστάσεων.…

Την απόφαση να αναστείλει πλήρως κάθε εμπορική δραστηριότητα που συνδέεται με τη Ρωσία ανακοίνωσε η τουρκική Besiktas Shipping, επικαλούμενη «κινδύνους ασφαλείας». Η κίνηση αυτή…

Η εφοδιαστική αλυσίδα της Αυστραλίας βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της DP World, με την εταιρεία να επενδύει αδρά στις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας.…

Τα βέλη της προς την ΕΕ εξαπέλυσε η SEA Europe, η Ένωση Ναυπηγείων και Ναυτιλιακού Εξοπλισμού της Ευρώπης. Αυτή τη φορά, στο στόχαστρο βρέθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ