
Το International Chamber of Shipping (ICS) προχωρά με μια ολοκληρωμένη πρόταση για μια παγκόσμια εισφορά στις εκπομπές άνθρακα των πλοίων. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ICS, πρόκειται για την πρώτη τέτοια πρόταση σε οποιονδήποτε βιομηχανικό κλάδο.
Το ICS παρουσίασε την πρόταση στα Ηνωμένα Έθνη την Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου, κάνοντας έκκληση για την αποδοχή αγορακεντρικών μέτρων (Market-based measures), με στόχο την επιτάχυνση της χρήσης και της εφαρμογής καυσίμων μηδενικής περιεκτικότητας σε άνθρακα.
Σύμφωνα με έγγραφα που παραδόθηκαν στον ΙΜΟ, η εισφορά θα είναι υποχρεωτική για κάθε πλοίο άνω των 5.000 gt του παγκόσμιου στόλου που εκτελεί διεθνείς πλόες και θα εφαρμοστεί για κάθε τόνο CO2 που εκπέμπεται από αυτά τα πλοία. Τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν θα διοχετευτούν σε ένα «IMO Climate Fund», το οποίο, πέραν του ότι θα μειώσει τη διαφορά της τιμής μεταξύ μηδενικών καυσίμων άνθρακα και συμβατικών καυσίμων, θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη υποδομών τροφοδοσίας καυσίμων, όπως αμμωνίας ή υδρογόνου, σε διεθνή λιμάνια. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλιστεί η πράσινη μετάβαση της βιομηχανίας τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες, τονίζεται στην ανακοίνωση.
Με τους παρόντες ρυθμούς παραγωγής, τα καύσιμα μηδενικής περιεκτικότητας σε άνθρακα δεν είναι εμπορικά διαθέσιμα στην κλίμακα που απαιτείται από τον παγκόσμιο στόλο. Σκοπός της πρότασης του ICS είναι η δημιουργία μιας αγοράς που θα καταστήσει εφικτή και βιώσιμη τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών.
Για τη γρήγορη και επιτυχή εφαρμογή της εισφοράς άνθρακα, το προτεινόμενο πλαίσιο θα χρησιμοποιήσει τον υπάρχοντα μηχανισμό που έχει προταθεί από τις κυβερνήσεις για ένα ξεχωριστό ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης.
Φωτό: Dimitris Vetsikas/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ