
Η αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται μέσα στο 2021 για τη μεταφορά τελικών προϊόντων, σε συνδυασμό με τους υγειονομικούς περιορισμούς που τέθηκαν στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της εξάπλωσης της πανδημίας Covid-19, έχουν επιβαρύνει σημαντικά την εφοδιαστική αλυσίδα.
Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευμάτων επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία διάφορων εταιρειών λιανικής πώλησης. Λόγω αυτού, μεγάλες εταιρείες λιανικής πώλησης αποφάσισαν τη ναύλωση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σε μια προσπάθεια να προστατευτούν από την παρούσα κατάσταση.
Υπενθυμίζεται πως, τον Ιούνιο του 2021, η Home Depot, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών σπιτιού στις ΗΠΑ, προέβη σε ναύλωση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να μεταφέρει η ίδια τα προϊόντα της. Επιπλέον, στα τέλη Αυγούστου, η Walmart προχώρησε επίσης σε ναυλώσεις πλοίων, έτσι ώστε να αντεπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών.
Στην ίδια ρότα αποφάσισε να κινηθεί και η IKEA, βάσει δημοσιεύματος του NBC News. Συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία προχώρησε σε ναύλωση πλοίων αλλά και σε αγορά δικών της εμπορευματοκιβωτίων. Οι κινήσεις αυτές επικεντρώνονται στη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας. Παραδείγματος χάριν, η αγορά containers μπορεί να αποδοθεί στην πρωτοφανή έλλειψή τους, η οποία μαστίζει τις τακτικές γραμμές και οφείλεται σε διάφορους λόγους, μεταξύ άλλων στους περιορισμούς που έχουν τεθεί προς αποφυγήν εξάπλωσης της Covid-19.
Τέλος, εταιρείες-κολοσσοί, όπως οι IKEA, Walmart και Home Depot, έχουν το περιθώριο να προβούν σε τέτοιες στρατηγικές καθετοποίησης, λόγω μεγέθους. Το γεγονός αυτό τούς προσφέρει ταυτόχρονα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι μικρότερων εταιρειών λιανικής πώλησης, οι οποίες, θέλοντας και μη, παραμένουν έρμαια της επιβαρυμένης διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας.
Φωτό: Everett Kennedy Brown/ AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ