
Η αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται μέσα στο 2021 για τη μεταφορά τελικών προϊόντων, σε συνδυασμό με τους υγειονομικούς περιορισμούς που τέθηκαν στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της εξάπλωσης της πανδημίας Covid-19, έχουν επιβαρύνει σημαντικά την εφοδιαστική αλυσίδα.
Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευμάτων επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία διάφορων εταιρειών λιανικής πώλησης. Λόγω αυτού, μεγάλες εταιρείες λιανικής πώλησης αποφάσισαν τη ναύλωση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σε μια προσπάθεια να προστατευτούν από την παρούσα κατάσταση.
Υπενθυμίζεται πως, τον Ιούνιο του 2021, η Home Depot, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών σπιτιού στις ΗΠΑ, προέβη σε ναύλωση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να μεταφέρει η ίδια τα προϊόντα της. Επιπλέον, στα τέλη Αυγούστου, η Walmart προχώρησε επίσης σε ναυλώσεις πλοίων, έτσι ώστε να αντεπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών.
Στην ίδια ρότα αποφάσισε να κινηθεί και η IKEA, βάσει δημοσιεύματος του NBC News. Συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία προχώρησε σε ναύλωση πλοίων αλλά και σε αγορά δικών της εμπορευματοκιβωτίων. Οι κινήσεις αυτές επικεντρώνονται στη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας. Παραδείγματος χάριν, η αγορά containers μπορεί να αποδοθεί στην πρωτοφανή έλλειψή τους, η οποία μαστίζει τις τακτικές γραμμές και οφείλεται σε διάφορους λόγους, μεταξύ άλλων στους περιορισμούς που έχουν τεθεί προς αποφυγήν εξάπλωσης της Covid-19.
Τέλος, εταιρείες-κολοσσοί, όπως οι IKEA, Walmart και Home Depot, έχουν το περιθώριο να προβούν σε τέτοιες στρατηγικές καθετοποίησης, λόγω μεγέθους. Το γεγονός αυτό τούς προσφέρει ταυτόχρονα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι μικρότερων εταιρειών λιανικής πώλησης, οι οποίες, θέλοντας και μη, παραμένουν έρμαια της επιβαρυμένης διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας.
Φωτό: Everett Kennedy Brown/ AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ