
Δεν είναι μυστικό ότι φέτος, απρόσμενα ίσως, οι συμμετέχοντες στην αγορά των bulk carriers έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν. Και πώς να μη συμβαίνει αυτό άλλωστε καθώς, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Clarksons, οι ναύλοι επανειλημμένα έχουν αγγίξει τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 13 ετών.
Άλλωστε, η ανάπτυξη της ζήτησης φέτος αναμένεται να αγγίξει το 4,3% και να ξεπεράσει την αντίστοιχη της προσφοράς bulkers, η οποία εκτιμάται από την Clarksons στο 3,5%. Το αίσθημα αυτό αισιοδοξίας παραμένει και για την πορεία της αγοράς τους επόμενους μήνες.
Ο δείκτης της Clarksons για το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων μεταξύ των μηνών Ιανουαρίου-Ιουλίου ήταν αυξημένος κατά 4% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με τα σιτηρά να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση και συγκεκριμένα κατά 13%.
Το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,6%, στους 5,4 δισ. τόνους, το 2021 και ήδη καταγράφεται ανάκαμψη από τις συνέπειες της πανδημίας. Πάντως, προς τα κάτω έχουν αναθεωρηθεί οι εκτιμήσεις για το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, στο 2%, καθώς η Κίνα προωθεί πολιτικές περιορισμού της παραγωγής χάλυβα.
Από την πλευρά της προσφοράς, ο «ενεργός» στόλος έχει μειωθεί σημαντικά, λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια, σημειώνει η Clarksons, εξέλιξη βέβαια θετική για τη ναυλαγορά. Για το 2022, ο ναυλομεσιτικός οίκος αναμένει ότι ο στόλος θα καταγράψει αύξηση 1,5% σε σχέση με την εκτιμώμενη αύξηση 2% του θαλάσσιου εμπορίου ξηρών φορτίων. Ωστόσο, οι ναύλοι ενδέχεται να υποχωρήσουν από τα πολύ υψηλά επίπεδα που βλέπουμε φέτος, λόγω μιας σειράς παραγόντων, μεταξύ των οποίων η εποχικότητα και ο κλάδος χάλυβα της Κίνας.
Φωτό: Tapani Hellman/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ