
Δεν είναι μυστικό ότι φέτος, απρόσμενα ίσως, οι συμμετέχοντες στην αγορά των bulk carriers έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν. Και πώς να μη συμβαίνει αυτό άλλωστε καθώς, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Clarksons, οι ναύλοι επανειλημμένα έχουν αγγίξει τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 13 ετών.
Άλλωστε, η ανάπτυξη της ζήτησης φέτος αναμένεται να αγγίξει το 4,3% και να ξεπεράσει την αντίστοιχη της προσφοράς bulkers, η οποία εκτιμάται από την Clarksons στο 3,5%. Το αίσθημα αυτό αισιοδοξίας παραμένει και για την πορεία της αγοράς τους επόμενους μήνες.
Ο δείκτης της Clarksons για το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων μεταξύ των μηνών Ιανουαρίου-Ιουλίου ήταν αυξημένος κατά 4% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με τα σιτηρά να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση και συγκεκριμένα κατά 13%.
Το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,6%, στους 5,4 δισ. τόνους, το 2021 και ήδη καταγράφεται ανάκαμψη από τις συνέπειες της πανδημίας. Πάντως, προς τα κάτω έχουν αναθεωρηθεί οι εκτιμήσεις για το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, στο 2%, καθώς η Κίνα προωθεί πολιτικές περιορισμού της παραγωγής χάλυβα.
Από την πλευρά της προσφοράς, ο «ενεργός» στόλος έχει μειωθεί σημαντικά, λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια, σημειώνει η Clarksons, εξέλιξη βέβαια θετική για τη ναυλαγορά. Για το 2022, ο ναυλομεσιτικός οίκος αναμένει ότι ο στόλος θα καταγράψει αύξηση 1,5% σε σχέση με την εκτιμώμενη αύξηση 2% του θαλάσσιου εμπορίου ξηρών φορτίων. Ωστόσο, οι ναύλοι ενδέχεται να υποχωρήσουν από τα πολύ υψηλά επίπεδα που βλέπουμε φέτος, λόγω μιας σειράς παραγόντων, μεταξύ των οποίων η εποχικότητα και ο κλάδος χάλυβα της Κίνας.
Φωτό: Tapani Hellman/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ