
Το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων LBCT στο Middle Harbor. Το εν λόγω τερματικό διαθέτει σχεδόν εξ ολοκλήρου ηλεκτροκίνητο εξοπλισμό μηδενικών ρύπων, γεγονός που το καθιστά ένα από τα πιο τεχνολογικά προηγμένα τερματικά διαχείρισης του κόσμου. Μεταξύ των στόχων του σχεδιασμού του LBCT ήταν η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, η ενίσχυσή των εμπορευματικών ροών καθώς και η δραστική βελτίωση της ποιότητας του αέρα στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ.
«Ως το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και μηδενικών εκπομπών τερματικό στον κόσμο, το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς αποτελεί παράδειγμα για το πώς επιτυγχάνεται η βιώσιμη μεταφορά εμπορευμάτων, ενώ διατηρούνται παράλληλα η ανταγωνιστικότητα του λιμένα και οι ζωτικές θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Mario Cordero, εκτελεστικός διευθυντής του λιμένα του Λονγκ Μπιτς.
H κατασκευή του τερματικού, το κόστος του οποίου ανήλθε σε $1,493 δισ., ξεκίνησε τον Μάιο του 2011. Το πρώτο τμήμα του παραδόθηκε πέντε χρόνια αργότερα, με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των κατασκευαστικών εργασιών, επιτρέποντας στο τερματικό να ξεκινήσει τη λειτουργία του σε μια περιοχή 151 εκταρίων . Αντίστοιχα, η ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης τον Οκτώβριο του 2017 πρόσθεσε άλλα 40 εκτάρια στο τερματικό.
Η τρίτη και τελευταία φάση των εργασιών ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο, με τη συνολική έκταση του τερματικού να φτάνει τα 300 εκτάρια. Πλέον η εγκατάσταση διαθέτει μια ολοκληρωμένη περιοχή εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων, ένα κτίριο διοίκησης καθώς και μια περιοχή στοιβασίας και φορτοεκφόρτωσης σιδηροδρομικών φορτίων, η οποία είναι σχεδιασμένη ούτως ώστε να διαχειρίζεται 1,1 εκατ. TEUs κατ’ έτος, ελαχιστοποιώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις χερσαίες μεταφορές στους τοπικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους. Επιπροσθέτως, το τερματικό διαθέτει δεκατέσσερις από τις πιο προηγμένες γερανογέφυρες, οι οποίες μπορούν να εξυπηρετήσουν παράλληλα τρία γιγαντιαίων διαστάσεων containerships.
Με την ετήσια χωρητικότητα του τερματικού να φτάνει τα 3,3 εκατ. TEUs, το LBCT από μόνο του θα μπορούσε να είναι το έκτο μεγαλύτερο λιμάνι της Αμερικής. Μάλιστα η ολοκλήρωσή του τη δεδομένη χρονική στιγμή αναμένεται να παράσχει μια επιπλέον ανάσα χωρητικότητας στο λιμάνι, το οποίο, παρά την πανδημία, τον τελευταίο χρόνο καταγράφει ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ