
Οκτώ πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs θα παραληφθούν το 2024 από τη Maersk, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Τρίτη 24 Αυγούστου. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα, συγκεκριμένα από την Hyundai Heavy Industries (HHI), θα έχουν συνολικό κόστος $1,4 δισ., και υπάρχει η επιλογή ναυπήγησης ακόμα τεσσάρων πλοίων, με ορίζοντα το 2025.
Τα πλοία χαρακτηρίστηκαν καινοτόμα, καθώς θα αξιοποιούν ανθρακικά ουδέτερη μεθανόλη για τη λειτουργία τους και θα αντικαταστήσουν παλαιότερα πλοία της δανέζικης εταιρείας, μειώνοντας τις εκπομπές της ‒διοξειδίου του άνθρακα‒ κατά 1 εκατ. τόνους το έτος.
Ωστόσο, τα πλοία θα είναι ευέλικτα ως προς την αξιοποίηση καυσίμων. Ειδικότερα, πέρα από την πράσινη μεθανόλη, η οποία θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, όπως η βιομάζα και η ηλιακή ενέργεια, θα υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης παραδοσιακών καυσίμων για τη λειτουργία των πλοίων. Η Maersk προβαίνει στην επιλογή αυτή καθώς, επί του παρόντος, δεν υπάρχει επαρκής αριθμός υποδομών παραγωγής ανθρακικά ουδέτερων καυσίμων.
Τέλος, η Maersk αναφέρει πως πολλοί από τους συνεργάτες της, μεταξύ άλλων οι Amazon, Disney, Microsoft, έχουν βλέψεις όσον αφορά τη βιωσιμότητα των μεταφορών των προϊόντων τους. Ακόμη, η εταιρεία φιλοδοξεί να αποτελέσει ηγέτη στον αγώνα απανθρακοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας των containerships.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ