
Η γρήγορη εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα της COVID-19 έχει δημιουργήσει ανησυχίες στην αγορά πετρελαίου. Συγκεκριμένα, υπάρχει φόβος για πτώση του ρυθμού ανάκαμψης της ζήτησης για το υπόλοιπο του 2021 αλλά και το 2022. Ωστόσο, ο OPEC, όπως γνωστοποίησε μέσω μηνιαίας έκθεσης, θεωρεί πως η ζήτηση δεν θα επηρεαστεί σημαντικά.
Ειδικότερα, η εκτίμηση του οργανισμού για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τη φετινή χρονιά, παρέμεινε σταθερή, σε σύγκριση με εκείνη του προηγούμενου μήνα, ίση με 6,6% (ή 5,95 εκατ. βαρέλια/μέρα). Πάντως, ο OPEC αναγνωρίζει την ύπαρξη παραγόντων που δύναται να επηρεάσουν την ανάκαμψη της ζήτησης, ειδικά όσους έχουν να κάνουν με την COVID-19.
Η εκτίμηση για τη ζήτηση πετρελαίου δεν είναι η μόνη αξιολόγηση που παρέμεινε απαράλλαχτη στη μηνιαία έκθεση του OPEC. Συγκεκριμένα, εκτιμάται πως η κατανάλωση πετρελαίου το 2022 θα αυξηθεί κατά 3,28 εκατ. βαρέλια/ημέρα, όπως είχε ανακοινωθεί και στην προηγούμενη μηνιαία έκθεση.
Επιπλέον, αισιόδοξος παρέμεινε ο OPEC για την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας για το 2021, για την οποία πλέον υπολογίζει μια αύξηση της τάξεως του 5,6%, αντί του 5,5% που ήταν η πρόβλεψη τον προηγούμενο μήνα. Ωστόσο, στην έκθεση του τρέχοντος μήνα υπογραμμίζεται πως για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει να περιοριστεί η επίδραση της πανδημίας. Την ίδια τάση ακολούθησε και η εκτίμηση του OPEC για το 2022 προβλέποντας μια αύξηση 4,2%.
Φωτό: STR/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ