
Η κινεζική εταιρεία Global Shipping Business Network (GSBN) ανακοίνωσε την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) με οκτώ σημαντικούς Λιμενικούς Ομίλους της Κίνας προκειμένου να επιταχυνθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και του κλάδου των logistics.
Μεταξύ των λιμένων που υπέγραψαν το ΜοU συγκαταλέγονται αυτά της Guangzhou, της Fujian, της Zhejiang, της Jiangsu της Anhui, της Shandong, του Tianjin και της Hainan. Μάλιστα, όπως σημειώνει η GSBN, η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας από τους εν λόγω λιμένες αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την επίτευξη μεγαλύτερης συνεργασίας μεταξύ των Κινεζικών λιμένων αλλά και για την ψηφιακή τους ολοκλήρωση μέσω της υιοθέτησης της πλατφόρμας blockchain της GSBN, Cargo Release. Η εφαρμογή Cargo Release αξιοποιεί την τεχνολογία blockchain προκειμένου να παρέχει στους χρήστες ένα αξιόπιστο και αποτελεσματικό «λειτουργικό σύστημα», το οποίο επιδιώκει να επιταχύνει τόσο την ανάπτυξη λιμένων παγκόσμιας κλάσης όσο και ενός παγκόσμιου δικτύου ναυτιλιακών μεταφορών.
Όπως πολλά κράτη, έτσι και η Κίνα προσπαθεί να ενισχύσει τη χρήση της τεχνολογίας στον εμπορικό της τομέα. Στα πλαίσια του προγράμματος «Chang Xing» του Υπουργείου Μεταφορών, η ψηφιοποίηση όλων των λιμένων της χώρας, καθώς και της ναυτιλιακής βιομηχανίας, λαμβάνει χώρα με γοργούς ρυθμούς. Μάλιστα, το πρόγραμμα, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα Cargo Release της GSBN, επιδιώκει να μειώσει σημαντικά τον χρόνο διαχείρισης των εμπορευμάτων από δύο ημέρες σε μόλις τέσσερις ώρες.
Όπως σημειώνει η GSBN, η υπογραφή του MοU αποτελεί μία συναρπαστική στιγμή, ωστόσο είναι μόνο η αρχή. Στόχο της GSBN και του λειτουργικού συστήματος που έχει αναπτύξει αποτελεί ο επαναπροσδιορισμός του παγκόσμιου εμπορίου, η αύξηση της αποτελεσματικότητας, η βελτίωση της ανθεκτικότητας και η δημιουργία προστιθέμενης αξίας. Ως μία μη κερδοσκοπική κοινοπραξία, η GSBN επιδιώκει τη συνεργασία τόσο με τα μέλη του ΜoU όσο και με το ευρύτερο μεταφορικό οικοσύστημα προκειμένου να καθοδηγήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και να επεκτείνει τις περιπτώσεις εφαρμογής της τεχνολογίας που έχει αναπτύξει. Για τον λόγο αυτό η κινεζική εταιρεία ευελπιστεί ότι τα οφέλη της κοινοπραξίας και του λειτουργικού της συστήματος θα αξιοποιηθούν και από άλλα λιμάνια ανά τον κόσμο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ