
Σημαντική αύξηση στις εξαγωγές LNG των ΗΠΑ παρατηρήθηκε το πρώτο εξάμηνο του έτους, με τον μέσο όρο των εξαγωγών να είναι στα 9,6 δισ. κυβικά πόδια την ημέρα, σύμφωνα με έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA). Σε σχέση με τα επίπεδα εξαγωγών του πρώτου εξαμήνου του 2020, η αύξηση στον μέσο όρο είναι της τάξεως του 42%.
Ένας από τους βασικότερους λόγους της παρατηρούμενης αύξησης είναι η ενισχυμένη ζήτηση σε Ασία και Ευρώπη, η οποία προκλήθηκε λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών στις αρχές του έτους. Ακόμη, η αυξημένη ζήτηση που συνόδευσε τη χαλάρωση των μέτρων της πανδημίας Covid-19, όπως και οι διακοπές λειτουργίας σε εγκαταστάσεις εξαγωγών LNG σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Μαλαισία και η Νιγηρία, έπαιξαν σημαντικό ρόλο.
Στην Ασία, οι χαμηλότερες του συνηθισμένου θερμοκρασίες οδήγησαν στην αύξηση της ζήτησης, μειώνοντας ταυτόχρονα τα αποθέματα σε φυσικό αέριο. Ουσιαστικά, αυτό οδήγησε στο να παραμείνει αυξημένη η ζήτηση ακόμα και μετά το πέρας των κρύων μηνών και ώθησε τις ασιατικές χώρες να εισαγάγουν LNG από τις ΗΠΑ.
Παράλληλα, στην Ευρώπη, οι χαμηλές θερμοκρασίες των πρώτων μηνών του έτους λειτούργησαν με παρόμοιο τρόπο, όπως στην Ασία. Επιπλέον, οι αυξημένες θερμοκρασίες Μαΐου και Ιουνίου ώθησαν σε ενισχυμένη ζήτηση φυσικού αερίου στον τομέα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, η αύξηση των spot τιμών και στην Ευρώπη ανάγκασε τις χώρες να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ασίας και να αναζητήσουν φορτία κυρίως από τις ΗΠΑ.
Όπως και το 2020, η Ασία παρέμεινε ο πιο σημαντικός προορισμός αμερικανικού LNG, έχοντας ένα μερίδιο 46% των συνολικών εξαγωγών LNG, το πρώτο πεντάμηνο του έτους. Η Ευρώπη, κατά μέσο όρο, εισήγαγε το 37% του υγροποιημένου φυσικού αερίου κάθε μήνα. Ακόμη, αυξήθηκαν και οι εισαγωγές της Λατινικής Αμερικής, ειδικά στη Βραζιλία, η οποία υπενθυμίζεται πως υποφέρει από τη χειρότερη ξηρασία τα τελευταία 90 έτη.
Τέλος, μείωση παρατηρήθηκε στις εξαγωγές LNG των ΗΠΑ τον Ιούλιο, κυρίως λόγω εργασιών συντήρησης στους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου. Πάντως, ο IEA θεωρεί πως οι εξαγωγές LNG των Ηνωμένων Πολιτειών θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα για τους υπόλοιπους μήνες του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ