
Σημαντική αύξηση στις εξαγωγές LNG των ΗΠΑ παρατηρήθηκε το πρώτο εξάμηνο του έτους, με τον μέσο όρο των εξαγωγών να είναι στα 9,6 δισ. κυβικά πόδια την ημέρα, σύμφωνα με έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA). Σε σχέση με τα επίπεδα εξαγωγών του πρώτου εξαμήνου του 2020, η αύξηση στον μέσο όρο είναι της τάξεως του 42%.
Ένας από τους βασικότερους λόγους της παρατηρούμενης αύξησης είναι η ενισχυμένη ζήτηση σε Ασία και Ευρώπη, η οποία προκλήθηκε λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών στις αρχές του έτους. Ακόμη, η αυξημένη ζήτηση που συνόδευσε τη χαλάρωση των μέτρων της πανδημίας Covid-19, όπως και οι διακοπές λειτουργίας σε εγκαταστάσεις εξαγωγών LNG σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Μαλαισία και η Νιγηρία, έπαιξαν σημαντικό ρόλο.
Στην Ασία, οι χαμηλότερες του συνηθισμένου θερμοκρασίες οδήγησαν στην αύξηση της ζήτησης, μειώνοντας ταυτόχρονα τα αποθέματα σε φυσικό αέριο. Ουσιαστικά, αυτό οδήγησε στο να παραμείνει αυξημένη η ζήτηση ακόμα και μετά το πέρας των κρύων μηνών και ώθησε τις ασιατικές χώρες να εισαγάγουν LNG από τις ΗΠΑ.
Παράλληλα, στην Ευρώπη, οι χαμηλές θερμοκρασίες των πρώτων μηνών του έτους λειτούργησαν με παρόμοιο τρόπο, όπως στην Ασία. Επιπλέον, οι αυξημένες θερμοκρασίες Μαΐου και Ιουνίου ώθησαν σε ενισχυμένη ζήτηση φυσικού αερίου στον τομέα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, η αύξηση των spot τιμών και στην Ευρώπη ανάγκασε τις χώρες να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ασίας και να αναζητήσουν φορτία κυρίως από τις ΗΠΑ.
Όπως και το 2020, η Ασία παρέμεινε ο πιο σημαντικός προορισμός αμερικανικού LNG, έχοντας ένα μερίδιο 46% των συνολικών εξαγωγών LNG, το πρώτο πεντάμηνο του έτους. Η Ευρώπη, κατά μέσο όρο, εισήγαγε το 37% του υγροποιημένου φυσικού αερίου κάθε μήνα. Ακόμη, αυξήθηκαν και οι εισαγωγές της Λατινικής Αμερικής, ειδικά στη Βραζιλία, η οποία υπενθυμίζεται πως υποφέρει από τη χειρότερη ξηρασία τα τελευταία 90 έτη.
Τέλος, μείωση παρατηρήθηκε στις εξαγωγές LNG των ΗΠΑ τον Ιούλιο, κυρίως λόγω εργασιών συντήρησης στους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου. Πάντως, ο IEA θεωρεί πως οι εξαγωγές LNG των Ηνωμένων Πολιτειών θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα για τους υπόλοιπους μήνες του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ