
Ραγδαία είναι η αύξηση που έχει παρατηρηθεί σε κυβερνοεπιθέσεις τα τελευταία χρόνια. Η ναυτιλία δεν αποτελεί εξαίρεση στην τάση αυτή, καθώς τον τελευταίο χρόνο έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά αυτής της φύσεως, με πιο χαρακτηριστική κυβερνοεπίθεση εκείνη που έπληξε τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) στις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Ωστόσο, ο IMO δεν ήταν ούτε το πρώτο θύμα ούτε το τελευταίο. Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο γαλλικός κολοσσός CMA CGM είχε πληγεί επίσης, περίπου 45 ημέρες αφότου κυβερνοεπίθεση στην Carnival Corporation έθεσε σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα πολλών επιβατών.
Μια επιπλέον κυβερνοεπίθεση, που δεν σχετίζεται άμεσα με κάποια ναυτιλιακή εταιρεία ή ναυτιλιακό οργανισμό αλλά εμμέσως με το ευρύτερο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, ήταν στον πετρελαϊκό αγωγό Colonial Pipeline στις ΗΠΑ, στις 7 Μαΐου 2021. Το περιστατικό αυτό οδήγησε σε υψηλή ζήτηση για παράγωγα πετρελαίου και ευνόησε βραχυπρόθεσμα τη ναυτιλία, λόγω της απότομης αύξησης των ναύλων στα product tankers.
Η τάση αυτή δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης. Μόλις πριν από μερικές ημέρες, στις 22 Ιουλίου 2021, η εταιρεία Transnet της Νότιας Αφρικής δέχτηκε κυβερνοεπίθεση, η οποία επηρέασε τα συστήματά της, οδηγώντας σε καθυστέρηση της διακίνησης φορτίων στα λιμάνια του Ντούρμπαν και του Κέιπ Τάουν.
Παρ’ όλα αυτά, είναι αδιαμφισβήτητο πως η ψηφιοποίηση των δεδομένων και των λειτουργιών έχει ήδη συνεισφέρει σημαντικά σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας, όπως για παράδειγμα στους λιμένες, και είναι επόμενο πως θα συνεχίσει να συνεισφέρει καθώς θα εξελίσσεται. Όμως, προκειμένου η ναυτιλία να μπορέσει να απολαύσει τα οφέλη της ψηφιοποίησης, πρέπει παράλληλα να επιδοθεί και στην εύρεση αποτελεσματικών τρόπων προστασίας από τους κινδύνους που αυτή ενέχει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ