
Ραγδαία είναι η αύξηση που έχει παρατηρηθεί σε κυβερνοεπιθέσεις τα τελευταία χρόνια. Η ναυτιλία δεν αποτελεί εξαίρεση στην τάση αυτή, καθώς τον τελευταίο χρόνο έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά αυτής της φύσεως, με πιο χαρακτηριστική κυβερνοεπίθεση εκείνη που έπληξε τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) στις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Ωστόσο, ο IMO δεν ήταν ούτε το πρώτο θύμα ούτε το τελευταίο. Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο γαλλικός κολοσσός CMA CGM είχε πληγεί επίσης, περίπου 45 ημέρες αφότου κυβερνοεπίθεση στην Carnival Corporation έθεσε σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα πολλών επιβατών.
Μια επιπλέον κυβερνοεπίθεση, που δεν σχετίζεται άμεσα με κάποια ναυτιλιακή εταιρεία ή ναυτιλιακό οργανισμό αλλά εμμέσως με το ευρύτερο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, ήταν στον πετρελαϊκό αγωγό Colonial Pipeline στις ΗΠΑ, στις 7 Μαΐου 2021. Το περιστατικό αυτό οδήγησε σε υψηλή ζήτηση για παράγωγα πετρελαίου και ευνόησε βραχυπρόθεσμα τη ναυτιλία, λόγω της απότομης αύξησης των ναύλων στα product tankers.
Η τάση αυτή δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης. Μόλις πριν από μερικές ημέρες, στις 22 Ιουλίου 2021, η εταιρεία Transnet της Νότιας Αφρικής δέχτηκε κυβερνοεπίθεση, η οποία επηρέασε τα συστήματά της, οδηγώντας σε καθυστέρηση της διακίνησης φορτίων στα λιμάνια του Ντούρμπαν και του Κέιπ Τάουν.
Παρ’ όλα αυτά, είναι αδιαμφισβήτητο πως η ψηφιοποίηση των δεδομένων και των λειτουργιών έχει ήδη συνεισφέρει σημαντικά σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας, όπως για παράδειγμα στους λιμένες, και είναι επόμενο πως θα συνεχίσει να συνεισφέρει καθώς θα εξελίσσεται. Όμως, προκειμένου η ναυτιλία να μπορέσει να απολαύσει τα οφέλη της ψηφιοποίησης, πρέπει παράλληλα να επιδοθεί και στην εύρεση αποτελεσματικών τρόπων προστασίας από τους κινδύνους που αυτή ενέχει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Η Καραϊβική εισέρχεται σε μια νέα εποχή ενεργειακής καινοτομίας με το έργο Soley Blé, το πρώτο υπεράκτιο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο, που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ