
Ραγδαία είναι η αύξηση που έχει παρατηρηθεί σε κυβερνοεπιθέσεις τα τελευταία χρόνια. Η ναυτιλία δεν αποτελεί εξαίρεση στην τάση αυτή, καθώς τον τελευταίο χρόνο έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά αυτής της φύσεως, με πιο χαρακτηριστική κυβερνοεπίθεση εκείνη που έπληξε τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) στις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Ωστόσο, ο IMO δεν ήταν ούτε το πρώτο θύμα ούτε το τελευταίο. Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο γαλλικός κολοσσός CMA CGM είχε πληγεί επίσης, περίπου 45 ημέρες αφότου κυβερνοεπίθεση στην Carnival Corporation έθεσε σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα πολλών επιβατών.
Μια επιπλέον κυβερνοεπίθεση, που δεν σχετίζεται άμεσα με κάποια ναυτιλιακή εταιρεία ή ναυτιλιακό οργανισμό αλλά εμμέσως με το ευρύτερο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, ήταν στον πετρελαϊκό αγωγό Colonial Pipeline στις ΗΠΑ, στις 7 Μαΐου 2021. Το περιστατικό αυτό οδήγησε σε υψηλή ζήτηση για παράγωγα πετρελαίου και ευνόησε βραχυπρόθεσμα τη ναυτιλία, λόγω της απότομης αύξησης των ναύλων στα product tankers.
Η τάση αυτή δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης. Μόλις πριν από μερικές ημέρες, στις 22 Ιουλίου 2021, η εταιρεία Transnet της Νότιας Αφρικής δέχτηκε κυβερνοεπίθεση, η οποία επηρέασε τα συστήματά της, οδηγώντας σε καθυστέρηση της διακίνησης φορτίων στα λιμάνια του Ντούρμπαν και του Κέιπ Τάουν.
Παρ’ όλα αυτά, είναι αδιαμφισβήτητο πως η ψηφιοποίηση των δεδομένων και των λειτουργιών έχει ήδη συνεισφέρει σημαντικά σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας, όπως για παράδειγμα στους λιμένες, και είναι επόμενο πως θα συνεχίσει να συνεισφέρει καθώς θα εξελίσσεται. Όμως, προκειμένου η ναυτιλία να μπορέσει να απολαύσει τα οφέλη της ψηφιοποίησης, πρέπει παράλληλα να επιδοθεί και στην εύρεση αποτελεσματικών τρόπων προστασίας από τους κινδύνους που αυτή ενέχει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ