
Στις 26 Ιουλίου, το Τμήμα Κρουαζιέρας του ομίλου MSC και οι εταιρείες Fincantieri και Snam ανακοίνωσαν την υπογραφή ενός Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) μέσω του οποίου θα εξετάσουν τις δυνατότητες σχεδιασμού και κατασκευής του πρώτου στον κόσμο κρουαζιερόπλοιου το οποίο θα τροφοδοτείται με καύσιμο υδρογόνο. Σκοπός της εν λόγω συνεργασίας είναι να επισημάνει την ανάγκη υιοθέτησης του υδρογόνου ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου για την επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, αλλά και να προσελκύσει κρατικές και ιδιωτικές επενδύσεις που θα βοηθήσουν στην ομαλότερη μετάβαση προς το νέο αυτό καύσιμο. Επιπλέον, οι τρεις εταίροι θα εξετάσουν και τις δυνατότητες ανάπτυξης των σχετικών υποδομών ανεφοδιασμού καυσίμου υδρογόνου, για την εξυπηρέτηση πλοίων που θα χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο καύσιμο.
Το πράσινο υδρογόνο μπορεί να παραχθεί χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων, αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για τη διάσπαση του νερού μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται ηλεκτρόλυση, και μπορεί επομένως να παράγει μηδενικές εκπομπές καθ’ όλο τον κύκλο ζωής του. Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, παράγοντας ως υποπροϊόντα μόνο υδρατμούς και θερμότητα. Το πράσινο υδρογόνο έχει μεγάλες δυνατότητες συνεισφοράς στις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου της κρουαζιέρας, είτε χρησιμοποιηθεί στην καθαρή του μορφή, είτε ως καύσιμο που προέρχεται από υδρογόνο.
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του ομίλου MSC έχει δεσμευτεί να επιτύχει μηδενικό καθαρό ισοζύγιο εκπομπών άνθρακα όσον αφορά τις λειτουργίες του, έως το 2050. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η MSC συνεργάζεται με ένα μεγάλο αριθμό ναυπηγείων, προμηθευτών, κατασκευαστών αλλά και με άλλους οργανισμούς, ενώ επενδύει σε ένα ευρύ φάσμα νέων τεχνολογιών για το στόλο της.
Φωτό: Richard Wainwrith/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ