
Στις 26 Ιουλίου, το Τμήμα Κρουαζιέρας του ομίλου MSC και οι εταιρείες Fincantieri και Snam ανακοίνωσαν την υπογραφή ενός Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) μέσω του οποίου θα εξετάσουν τις δυνατότητες σχεδιασμού και κατασκευής του πρώτου στον κόσμο κρουαζιερόπλοιου το οποίο θα τροφοδοτείται με καύσιμο υδρογόνο. Σκοπός της εν λόγω συνεργασίας είναι να επισημάνει την ανάγκη υιοθέτησης του υδρογόνου ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου για την επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, αλλά και να προσελκύσει κρατικές και ιδιωτικές επενδύσεις που θα βοηθήσουν στην ομαλότερη μετάβαση προς το νέο αυτό καύσιμο. Επιπλέον, οι τρεις εταίροι θα εξετάσουν και τις δυνατότητες ανάπτυξης των σχετικών υποδομών ανεφοδιασμού καυσίμου υδρογόνου, για την εξυπηρέτηση πλοίων που θα χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο καύσιμο.
Το πράσινο υδρογόνο μπορεί να παραχθεί χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων, αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για τη διάσπαση του νερού μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται ηλεκτρόλυση, και μπορεί επομένως να παράγει μηδενικές εκπομπές καθ’ όλο τον κύκλο ζωής του. Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, παράγοντας ως υποπροϊόντα μόνο υδρατμούς και θερμότητα. Το πράσινο υδρογόνο έχει μεγάλες δυνατότητες συνεισφοράς στις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου της κρουαζιέρας, είτε χρησιμοποιηθεί στην καθαρή του μορφή, είτε ως καύσιμο που προέρχεται από υδρογόνο.
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του ομίλου MSC έχει δεσμευτεί να επιτύχει μηδενικό καθαρό ισοζύγιο εκπομπών άνθρακα όσον αφορά τις λειτουργίες του, έως το 2050. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η MSC συνεργάζεται με ένα μεγάλο αριθμό ναυπηγείων, προμηθευτών, κατασκευαστών αλλά και με άλλους οργανισμούς, ενώ επενδύει σε ένα ευρύ φάσμα νέων τεχνολογιών για το στόλο της.
Φωτό: Richard Wainwrith/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τριπλή ονοματοδοσία πλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Laskaridis Maritime στο κινεζικό ναυπηγείο Hengli Shipbuilding στο Dalian. Τα bulk carriers που εισέρχονται στον στόλο της Laskaridis…
Η FARAD S.A. υπέγραψε μια νέα συμφωνία με τον γαλλικό ναυπηγικό κολοσσό Naval Group Hellas, θυγατρική της Naval Group στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της…
Μία νέα αεροπορική σύνδεση μεταξύ του Los Angeles International Airport (LAX) και της Αθήνας (ATH), εγκαινίασε η Norse Atlantic διευρύνοντας το υπερατλαντικό δίκτυό της.…
Με βραδύ ρυθμό έχει εκκινήσει το 2025 για τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας, καθώς η ζήτηση από την Κίνα και την Ινδία ‒τους…
Θετικές διαφαίνονται οι ενδείξεις για τις εξαγωγές σόγιας της Βραζιλίας προς την Κίνα, καθώς η τελευταία προέβη σε άρση ορισμένων πρότερων μέτρων. Συγκεκριμένα, το…
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα υψηλά. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αμερικανικές εξαγωγές…
Με την ενσωμάτωση συστοιχιών μπαταριών υψηλής ισχύος, το νέο φεριμπότ της Scandlines αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα πλοίου μηδενικών εκπομπών. Το πλοίο, σχεδιασμένο εξαρχής για…
Επιβραδύνθηκε σημαντικά ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Απρίλιο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 2%, από 2,4% τον Μάρτιο και έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ