
Στις 26 Ιουλίου, το Τμήμα Κρουαζιέρας του ομίλου MSC και οι εταιρείες Fincantieri και Snam ανακοίνωσαν την υπογραφή ενός Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) μέσω του οποίου θα εξετάσουν τις δυνατότητες σχεδιασμού και κατασκευής του πρώτου στον κόσμο κρουαζιερόπλοιου το οποίο θα τροφοδοτείται με καύσιμο υδρογόνο. Σκοπός της εν λόγω συνεργασίας είναι να επισημάνει την ανάγκη υιοθέτησης του υδρογόνου ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου για την επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, αλλά και να προσελκύσει κρατικές και ιδιωτικές επενδύσεις που θα βοηθήσουν στην ομαλότερη μετάβαση προς το νέο αυτό καύσιμο. Επιπλέον, οι τρεις εταίροι θα εξετάσουν και τις δυνατότητες ανάπτυξης των σχετικών υποδομών ανεφοδιασμού καυσίμου υδρογόνου, για την εξυπηρέτηση πλοίων που θα χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο καύσιμο.
Το πράσινο υδρογόνο μπορεί να παραχθεί χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων, αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για τη διάσπαση του νερού μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται ηλεκτρόλυση, και μπορεί επομένως να παράγει μηδενικές εκπομπές καθ’ όλο τον κύκλο ζωής του. Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, παράγοντας ως υποπροϊόντα μόνο υδρατμούς και θερμότητα. Το πράσινο υδρογόνο έχει μεγάλες δυνατότητες συνεισφοράς στις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου της κρουαζιέρας, είτε χρησιμοποιηθεί στην καθαρή του μορφή, είτε ως καύσιμο που προέρχεται από υδρογόνο.
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του ομίλου MSC έχει δεσμευτεί να επιτύχει μηδενικό καθαρό ισοζύγιο εκπομπών άνθρακα όσον αφορά τις λειτουργίες του, έως το 2050. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η MSC συνεργάζεται με ένα μεγάλο αριθμό ναυπηγείων, προμηθευτών, κατασκευαστών αλλά και με άλλους οργανισμούς, ενώ επενδύει σε ένα ευρύ φάσμα νέων τεχνολογιών για το στόλο της.
Φωτό: Richard Wainwrith/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ