
Τα κέρδη των VLCCs στη spot αγορά, τα οποία δεν διαθέτουν scrubbers, για τη διαδρομή TD3C μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Κίνας κινήθηκαν στα $500/ο α΄ εξάμηνο, σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή της η Gibson Shipbrokers. Πρόκειται μάλιστα για τα χαμηλότερα επίπεδα κερδών για α΄ εξάμηνο από το 2000. Η Gibson σημειώνει πως, παρά το γεγονός ότι τα κέρδη και για τα υπόλοιπα μεγέθη δεξαμενόπλοιων δεν είναι υγιή, τα VLCCs φαίνεται να καταγράφουν τις μεγαλύτερες απώλειες.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται κατά βάση σε δύο συνιστώσες, σύμφωνα με την Gibson. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι εξαγωγές πετρελαίου της Μέσης Ανατολής, οι οποίες αποτελούν οδηγό για τα VLCCs, ήταν κατά μέσο όρο στα 15,25 εκατ. βαρέλια/ημέρα, μειωμένες κατά 2,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα συγκριτικά με το α΄ εξάμηνο του 2020. Από την άλλη, από τις αρχές του έτους έως και τον Ιούλιο παραδόθηκαν 37 VLCCs, ενώ μόλις έξι στάλθηκαν προς διάλυση. Την ίδια ώρα παρατηρείται μια αξιοσημείωτη μείωση της πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου σε VLCCs.
H Gibson παράλληλα επιχειρεί να ερμηνεύσει γιατί τα κέρδη των VLCCs χωρίς scrubbers κινούνται σε τόσο χαμηλά επίπεδα σε σχέση με άλλα μεγέθη δεξαμενόπλοιων, αναφέροντας ότι σχεδόν το 39% του στόλου διαθέτει ήδη τα συστήματα αυτά, ενώ ένα ακόμα 5% ετοιμάζεται για μετασκευή. Scrubbers θα εγκατασταθούν και στο 34% του orderbook των VLCCs. Ο αριθμός των scrubbers εγκατεστημένων στα πλοία αυτά είναι σημαντικά πιο μεγάλος σε σχέση με άλλους τύπους δεξαμενόπλοιων. Για παράδειγμα, στα Suezmaxes, μόλις το 26% του στόλου φέρει τα συστήματα, ενώ ένα επιπλέον 4% θα μετασκευαστεί για τη χρήση τους.
Τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers κερδίζουν περισσότερα τη δεδομένη χρονική στιγμή λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου και συνεπώς των ναυτιλιακών καυσίμων. Το spread μεταξύ VLSFO και HSFO τον Ιούνιο του 2020 κινούνταν κατά μέσο όρο στα $50-70/τόνο, ενώ τον φετινό Ιούνιο διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα $110-120/τόνο. Για τα VLCCs με scrubbers, η αύξηση του spread μεταφράζεται σε αύξηση των ανώτατων κερδών για τη διαδρομή TD3C από $4.000/ημέρα στα $7.000/ημέρα μεταξύ Ιουνίου 2020 και Ιουνίου 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ