
Τα κέρδη των VLCCs στη spot αγορά, τα οποία δεν διαθέτουν scrubbers, για τη διαδρομή TD3C μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Κίνας κινήθηκαν στα $500/ο α΄ εξάμηνο, σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή της η Gibson Shipbrokers. Πρόκειται μάλιστα για τα χαμηλότερα επίπεδα κερδών για α΄ εξάμηνο από το 2000. Η Gibson σημειώνει πως, παρά το γεγονός ότι τα κέρδη και για τα υπόλοιπα μεγέθη δεξαμενόπλοιων δεν είναι υγιή, τα VLCCs φαίνεται να καταγράφουν τις μεγαλύτερες απώλειες.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται κατά βάση σε δύο συνιστώσες, σύμφωνα με την Gibson. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι εξαγωγές πετρελαίου της Μέσης Ανατολής, οι οποίες αποτελούν οδηγό για τα VLCCs, ήταν κατά μέσο όρο στα 15,25 εκατ. βαρέλια/ημέρα, μειωμένες κατά 2,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα συγκριτικά με το α΄ εξάμηνο του 2020. Από την άλλη, από τις αρχές του έτους έως και τον Ιούλιο παραδόθηκαν 37 VLCCs, ενώ μόλις έξι στάλθηκαν προς διάλυση. Την ίδια ώρα παρατηρείται μια αξιοσημείωτη μείωση της πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου σε VLCCs.
H Gibson παράλληλα επιχειρεί να ερμηνεύσει γιατί τα κέρδη των VLCCs χωρίς scrubbers κινούνται σε τόσο χαμηλά επίπεδα σε σχέση με άλλα μεγέθη δεξαμενόπλοιων, αναφέροντας ότι σχεδόν το 39% του στόλου διαθέτει ήδη τα συστήματα αυτά, ενώ ένα ακόμα 5% ετοιμάζεται για μετασκευή. Scrubbers θα εγκατασταθούν και στο 34% του orderbook των VLCCs. Ο αριθμός των scrubbers εγκατεστημένων στα πλοία αυτά είναι σημαντικά πιο μεγάλος σε σχέση με άλλους τύπους δεξαμενόπλοιων. Για παράδειγμα, στα Suezmaxes, μόλις το 26% του στόλου φέρει τα συστήματα, ενώ ένα επιπλέον 4% θα μετασκευαστεί για τη χρήση τους.
Τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers κερδίζουν περισσότερα τη δεδομένη χρονική στιγμή λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου και συνεπώς των ναυτιλιακών καυσίμων. Το spread μεταξύ VLSFO και HSFO τον Ιούνιο του 2020 κινούνταν κατά μέσο όρο στα $50-70/τόνο, ενώ τον φετινό Ιούνιο διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα $110-120/τόνο. Για τα VLCCs με scrubbers, η αύξηση του spread μεταφράζεται σε αύξηση των ανώτατων κερδών για τη διαδρομή TD3C από $4.000/ημέρα στα $7.000/ημέρα μεταξύ Ιουνίου 2020 και Ιουνίου 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ