
Η κινεζική εταιρεία COSCO επεκτείνεται στη Σαουδική Αραβία μέσω της απόκτησης σημαντικού ποσοστού του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Red Sea Gateway Terminal (RSGT) του λιμανιού της Τζέντα, έπειτα από συμφωνία που είχε οριστικοποιηθεί τον Ιανουάριο του 2021. Συγκεκριμένα, η Cosco Shipping Ports Limited (CSPL) απέκτησε το 20% του RSGT, με ένα 20% να κατέχει πλέον το δημόσιο επενδυτικό ταμείο PIF της Σαουδικής Αραβίας και το υπόλοιπο 60% να παραμένει σε μετόχους.
Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, οι εμπορικές σχέσεις Σαουδικής Αραβίας και Κίνας έχουν ενισχυθεί τα τελευταία χρόνια, με τη Σαουδική Αραβία να εκθρονίζει τη Ρωσία από τη θέση του πρώτου προμηθευτή πετρελαίου προς την Κίνα, από το 2020 και έπειτα. Επιπλέον, υπενθυμίζεται πως, τον Σεπτέμβριο του 2016, η Cosco Shipping υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη Βασιλική Επιτροπή της Σαουδικής Αραβίας για τη χρηματοδότηση και την ολοκλήρωση των έργων στο λιμάνι του Jazan και στο κέντρο πολλαπλών υπηρεσιών και logistics στην πόλη Yanbu.
Δεν είναι μυστικό, άλλωστε, πως η στρατηγική επέκταση της Κίνας εξελίσσεται την τελευταία δεκαετία, με φόντο το πιο μεγαλεπήβολο μελλοντικό έργο της χώρας, το One Belt One Road Initiative (OBOR), που στοχεύει στη σύνδεση και στη συνεργασία χωρών της Ευρασίας.
Ενώ η μερική απόκτηση του τερματικού σταθμού RSGT δεν δείχνει να συνδέεται άμεσα με το OBOR, σε περίπτωση που υπάρξουν σχέδια συνεργασίας μεταξύ Ιράν και Σαουδικής Αραβίας, όλα δύνανται να αλλάξουν. Συγκεκριμένα, αν οι πρωτεύουσες Ριάντ και Τεχεράνη συνδεθούν σιδηροδρομικά, θα δημιουργηθεί ταυτόχρονα έμμεση σύνδεση του λιμανιού Τζέντα με την Τεχεράνη, καθώς η Σαουδική Αραβία έχει αποφασίσει τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με την πρωτεύουσα Ριάντ, μέσω του έργου Saudi Landbridge. Η πιθανή σύνδεση με το OBOR έγκειται στο γεγονός πως η Τεχεράνη αποτελεί πόλη-σταθμό της πρωτοβουλίας στη Μέση Ανατολή.
Φωτό: Wallace Woon/ AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ