
Mε ανακοίνωσή τoυ το International Chamber of Shipping σχολιάζει την προτεινόμενη επέκταση από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής του Emissions Trading System (ETS) στη διεθνή ναυτιλία.
Ο γενικός γραμματέας του ICS, Guy Platten, κάνει λόγο για μια «ιδεολογική άσκηση αύξησης των εσόδων» και προσθέτει ότι δεν έχει εξακριβωθεί ακόμη η συμβολή του ETS στη μείωση των εκπομπών CO2, ιδιαίτερα από τη στιγμή που καλύπτει μόλις το 7,5% των εκπομπών της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Γνωρίζουμε ότι κράτη εκτός ΕΕ, όπως η Ιαπωνία, έχουν ήδη εκφράσει την ανησυχία τους γι’ αυτή τη διπλωματική υπέρβαση και επιβολή μονομερούς φόρου στο εμπόριο. Δεν είναι δίκαιο για τις ναυτιλιακές εταιρείες που δεν ανήκουν στην ΕΕ να υποχρεωθούν να πληρώσουν δισεκατομμύρια ευρώ για να στηρίξουν τα σχέδια οικονομικής ανάκαμψης της ΕΕ, ιδίως στο πλαίσιο ενός συστήματος που υπονομεύει τις διαπραγματεύσεις για τις εκπομπές CO2», σχολιάζει ο κ. Platten.
O ίδιος τονίζει ότι υπάρχουν πιο απλές και πιο αποδοτικές επιλογές ‒όπως ο παγκόσμιος φόρος για τα καύσιμα‒, οι οποίες ωστόσο απαιτούν «πολιτική ηγεσία αντί για πολιτική σκοπιμότητα».
«Είναι απογοητευτική η αποτυχία να συμπεριληφθεί στις προτάσεις ένα πλαίσιο για επενδύσεις για την έρευνα και την ανάπτυξη, τη στιγμή που η ΙΕΑ και η κρατική διοίκηση των ΗΠΑ τονίζουν ότι η μείωση των εκπομπών είναι πιθανή μόνο με την ανάπτυξη τεχνολογιών που δεν υπάρχουν. Tο να προτείνεται κάτι στην αρχή και μετά να αποσύρεται για την ανάκαμψη μετά την Covid στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι η ΕΕ δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη της το θέμα της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Στέλνει επίσης το μήνυμα πέραν της ναυτιλίας ότι ο πολιτικός και επενδυτικός κίνδυνος στην Ευρώπη είναι υψηλός. Από μόνο του αυτό δείχνει γιατί χρειαζόμαστε το IMO Maritime Research Fund των $5 δισ.», αναφέρει ο κ. Platten.
Στην ανακοίνωσή του καταλήγει ότι είναι ανάγκη να υπάρξουν ανεξάρτητες αξιολογήσεις του αντικτύπου αυτών των προτάσεων όσο το δυνατόν νωρίτερα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι «δεν υπνοβατούμε προς μη διαχειρίσιμα κόστη για το παγκόσμιο εμπόριο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ