
Mε ανακοίνωσή τoυ το International Chamber of Shipping σχολιάζει την προτεινόμενη επέκταση από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής του Emissions Trading System (ETS) στη διεθνή ναυτιλία.
Ο γενικός γραμματέας του ICS, Guy Platten, κάνει λόγο για μια «ιδεολογική άσκηση αύξησης των εσόδων» και προσθέτει ότι δεν έχει εξακριβωθεί ακόμη η συμβολή του ETS στη μείωση των εκπομπών CO2, ιδιαίτερα από τη στιγμή που καλύπτει μόλις το 7,5% των εκπομπών της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Γνωρίζουμε ότι κράτη εκτός ΕΕ, όπως η Ιαπωνία, έχουν ήδη εκφράσει την ανησυχία τους γι’ αυτή τη διπλωματική υπέρβαση και επιβολή μονομερούς φόρου στο εμπόριο. Δεν είναι δίκαιο για τις ναυτιλιακές εταιρείες που δεν ανήκουν στην ΕΕ να υποχρεωθούν να πληρώσουν δισεκατομμύρια ευρώ για να στηρίξουν τα σχέδια οικονομικής ανάκαμψης της ΕΕ, ιδίως στο πλαίσιο ενός συστήματος που υπονομεύει τις διαπραγματεύσεις για τις εκπομπές CO2», σχολιάζει ο κ. Platten.
O ίδιος τονίζει ότι υπάρχουν πιο απλές και πιο αποδοτικές επιλογές ‒όπως ο παγκόσμιος φόρος για τα καύσιμα‒, οι οποίες ωστόσο απαιτούν «πολιτική ηγεσία αντί για πολιτική σκοπιμότητα».
«Είναι απογοητευτική η αποτυχία να συμπεριληφθεί στις προτάσεις ένα πλαίσιο για επενδύσεις για την έρευνα και την ανάπτυξη, τη στιγμή που η ΙΕΑ και η κρατική διοίκηση των ΗΠΑ τονίζουν ότι η μείωση των εκπομπών είναι πιθανή μόνο με την ανάπτυξη τεχνολογιών που δεν υπάρχουν. Tο να προτείνεται κάτι στην αρχή και μετά να αποσύρεται για την ανάκαμψη μετά την Covid στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι η ΕΕ δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη της το θέμα της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Στέλνει επίσης το μήνυμα πέραν της ναυτιλίας ότι ο πολιτικός και επενδυτικός κίνδυνος στην Ευρώπη είναι υψηλός. Από μόνο του αυτό δείχνει γιατί χρειαζόμαστε το IMO Maritime Research Fund των $5 δισ.», αναφέρει ο κ. Platten.
Στην ανακοίνωσή του καταλήγει ότι είναι ανάγκη να υπάρξουν ανεξάρτητες αξιολογήσεις του αντικτύπου αυτών των προτάσεων όσο το δυνατόν νωρίτερα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι «δεν υπνοβατούμε προς μη διαχειρίσιμα κόστη για το παγκόσμιο εμπόριο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ