
Mε ανακοίνωσή τoυ το International Chamber of Shipping σχολιάζει την προτεινόμενη επέκταση από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής του Emissions Trading System (ETS) στη διεθνή ναυτιλία.
Ο γενικός γραμματέας του ICS, Guy Platten, κάνει λόγο για μια «ιδεολογική άσκηση αύξησης των εσόδων» και προσθέτει ότι δεν έχει εξακριβωθεί ακόμη η συμβολή του ETS στη μείωση των εκπομπών CO2, ιδιαίτερα από τη στιγμή που καλύπτει μόλις το 7,5% των εκπομπών της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Γνωρίζουμε ότι κράτη εκτός ΕΕ, όπως η Ιαπωνία, έχουν ήδη εκφράσει την ανησυχία τους γι’ αυτή τη διπλωματική υπέρβαση και επιβολή μονομερούς φόρου στο εμπόριο. Δεν είναι δίκαιο για τις ναυτιλιακές εταιρείες που δεν ανήκουν στην ΕΕ να υποχρεωθούν να πληρώσουν δισεκατομμύρια ευρώ για να στηρίξουν τα σχέδια οικονομικής ανάκαμψης της ΕΕ, ιδίως στο πλαίσιο ενός συστήματος που υπονομεύει τις διαπραγματεύσεις για τις εκπομπές CO2», σχολιάζει ο κ. Platten.
O ίδιος τονίζει ότι υπάρχουν πιο απλές και πιο αποδοτικές επιλογές ‒όπως ο παγκόσμιος φόρος για τα καύσιμα‒, οι οποίες ωστόσο απαιτούν «πολιτική ηγεσία αντί για πολιτική σκοπιμότητα».
«Είναι απογοητευτική η αποτυχία να συμπεριληφθεί στις προτάσεις ένα πλαίσιο για επενδύσεις για την έρευνα και την ανάπτυξη, τη στιγμή που η ΙΕΑ και η κρατική διοίκηση των ΗΠΑ τονίζουν ότι η μείωση των εκπομπών είναι πιθανή μόνο με την ανάπτυξη τεχνολογιών που δεν υπάρχουν. Tο να προτείνεται κάτι στην αρχή και μετά να αποσύρεται για την ανάκαμψη μετά την Covid στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι η ΕΕ δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη της το θέμα της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Στέλνει επίσης το μήνυμα πέραν της ναυτιλίας ότι ο πολιτικός και επενδυτικός κίνδυνος στην Ευρώπη είναι υψηλός. Από μόνο του αυτό δείχνει γιατί χρειαζόμαστε το IMO Maritime Research Fund των $5 δισ.», αναφέρει ο κ. Platten.
Στην ανακοίνωσή του καταλήγει ότι είναι ανάγκη να υπάρξουν ανεξάρτητες αξιολογήσεις του αντικτύπου αυτών των προτάσεων όσο το δυνατόν νωρίτερα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι «δεν υπνοβατούμε προς μη διαχειρίσιμα κόστη για το παγκόσμιο εμπόριο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ