
Στην τελευταία έκθεση που δημοσιεύει η Drewry Shipping Consultants αναφορικά με την κατάσταση και τις προοπτικές της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκτιμάται ότι οι όγκοι φορτίου θα συνεχίσουν να αυξάνονται κατά το γ΄ τρίμηνο του 2021 έως και το τέλος του χρόνου, με ρυθμό ανάπτυξης περίπου 10%. Η αύξηση αναμένεται να συνεχιστεί και κατά το επόμενο έτος, ωστόσο η δυναμική της θα υποχωρήσει στο ήμισυ της υφιστάμενης ζήτησης για μεταφορές, καθότι εκτιμάται ότι οι καταναλωτικές δαπάνες, όσο αίρονται οι περιορισμοί που έχουν επιβληθεί λόγω της πανδημίας της Covid-19, θα στραφούν και πάλι προς την αγορά υπηρεσιών.
Από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας, οι αναλυτές της Drewry υπολογίζουν ότι ο στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν αναπτύσσεται αρκετά γρήγορα, προκειμένου να ικανοποιηθεί η ακόρεστη ζήτηση που υπάρχει στην αγορά αυτή τη στιγμή. Μάλιστα, πέραν των νεότευκτων πλοίων που εισέρχονται στην αγορά και ενισχύουν τη χωρητικότητα κάποιων εταιρειών, η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς ναύλωση έχει οδηγήσει ορισμένες εταιρείες τακτικών γραμμών να πληρώσουν ακριβά την προσθήκη επιπρόσθετων containerships στους στόλους τους από τη δευτερογενή αγορά, ενώ έχει αναγκάσει άλλες να πορευτούν αποκλειστικά με την υφιστάμενη χωρητικότητα που διαθέτουν. Παρά το γεγονός ότι η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 4,2% το 2021 και κατά 2,8% το 2022, οι προβλέψεις για την αύξηση παγκόσμιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες είναι πολύ υψηλότερες.
Δεδομένων των ανωτέρω, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν επιταχυνθεί σημαντικά από το β΄ εξάμηνο του 2020, ενώ κατά το τρέχον έτος, μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες, τα συμβόλαια ναυπήγησης νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζουν το ρεκόρ παραγγελιών (χωρητικότητας 2,7 εκατ. TEUs) που είχαν κατατεθεί κατά το 2007. Η Drewry ωστόσο υποστηρίζει ότι, αν τα αυξημένα επίπεδα νέων παραγγελιών συνεχιστούν για τα επόμενα δύο χρόνια, ο κίνδυνος επιστροφής σε συνθήκες πλεονάζουσας χωρητικότητας στην αγορά τακτικών γραμμών εντός του 2023 είναι υπαρκτός.
Φωτό: Timelab Pro/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (nternational Transport Workers’ Federation ‒ ITF) καταδίκασε την τελευταία επίθεση σε πλοία που δραστηριοποιούνται στη Μαύρη Θάλασσα, προειδοποιώντας…

Σημαντική άνοδο καταγράφουν φέτος οι θαλάσσιες μεταφορές τσιμέντου και πλίνθων, ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για μικρότερα bulk carriers, όπως Supramaxes και Handysizes, τα οποία…

Ενώ η αγορά κινείται σε ρυθμούς εορταστικής προετοιμασίας, οι liners φαίνεται να εστιάζουν σε έναν πολύ πιο μακρινό χρονικό ορίζοντα, προετοιμαζόμενοι για ένα μέλλον…

Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ