
Η κρατική εταιρεία ενέργειας του Κατάρ, Qatar Petroleum, προβαίνει στην έκδοση ομολόγων σε δολάρια για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια, καθώς επιδιώκει να αυξήσει την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου, προσβλέποντας στην άντληση περίπου $10 δισ., σύμφωνα με το Bloomberg, γεγονός που σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη προσφορά χρέους από τις αναδυόμενες αγορές μέχρι στιγμής φέτος.
Η τελευταία πώληση ομολόγων σε δολάρια της εταιρείας ήταν το 2006, όταν συγκέντρωσε $650 εκατ., σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε το Bloomberg.
Η ένεση ρευστότητας θα βοηθήσει το κράτος του Κόλπου να αντλήσει περισσότερες ποσότητες φυσικού αερίου από το γιγαντιαίο Βόρειο Πεδίο, που εκτείνεται στα νερά του Ιράν. Το Κατάρ, μία από τις πλουσιότερες χώρες στον κόσμο, σχεδιάζει να δαπανήσει 29 δισ. δολάρια για να αυξήσει την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου σε 110 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2027, από 77 εκατ. τόνους σήμερα.
Η προσφορά ομολόγων έρχεται ακριβώς τη στιγμή που οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη ‒που φιλοξενεί μερικούς από τους μεγαλύτερους αγοραστές του Κατάρ‒ έχουν φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο σε σχεδόν 13 χρόνια εν μέσω παγκόσμιας κρίσης προσφοράς. Το Κατάρ ξεκινά μια επέκταση σε μία από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές εγκαταστάσεις LNG στον κόσμο εν μέσω προσπαθειών στην Ευρώπη και στην Ασία για μείωση της εξάρτησης από τον άνθρακα.
Η QP έχει κεφαλαιουχικές ανάγκες περίπου $59 δισ. τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με ένα ενημερωτικό δελτίο του Bloomberg. Η ίδια η κυβέρνηση του Κατάρ δεν χρειάζεται να επιστρέψει στην αγορά χρέους σύντομα, δήλωσε ο Ali Al Kuwari, αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών. Ωστόσο, μπορεί να επιλέξει να επωφεληθεί από τα χαμηλά επιτόκια στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, γεγονός που καθιστά φθηνότερη την έκδοση σε δολάρια και ευρώ. Η χώρα έχει πουλήσει κρατικά ομόλογα αξίας $34 δισ. από το 2018.
Φωτό: EPA/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ