
H παραγωγή αργού πετρελαίου από τα διυλιστήρια της Κίνας έφτασε τον περασμένο Μάιο στα επίπεδα ρεκόρ των 60,5 εκατ. τόνων. Μάλιστα, και σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO, τους πέντε πρώτους μήνες του 2021 ο συνολικός όγκος πετρελαίου που επεξεργάστηκαν τα διυλιστήρια στην Κίνα ήταν αυξημένος κατά 12% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και κατά 10,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Αρχή της Κίνας, συνολικά το α΄ πεντάμηνο τα κινεζικά διυλιστήρια επεξεργάστηκαν 292,7 εκατ. τόνους πετρελαίου.
Παρά την κατά 12% αύξηση του όγκου πετρελαίου στα διυλιστήρια της ασιατικής χώρας, η κινεζική προσφορά, η οποία περιλαμβάνει την εγχώρια παραγωγή και τις εισαγωγές, αυξήθηκε μόλις κατά 2,3% τους πέντε πρώτους μήνες του έτους, σύμφωνα με την BIMCO. Oι εισαγωγές ανήλθαν στους 220,5 εκατ. τόνους, ενώ η παραγωγή άγγιξε τους 82,6 εκατ. τόνους. Προσθέτοντας τους δύο αυτούς αριθμούς και λαμβάνοντας υπόψη ότι η συνολική προσφορά πετρελαίου της Κίνας κινήθηκε στους 303,2 εκατ. τόνους, συμπεραίνει κανείς ότι τα αποθέματα τους πέντε πρώτους μήνες του 2021 αυξήθηκαν κατά 10,7 εκατ. τόνους.
«Το γεγονός ότι η τιμή του πετρελαίου υπερέβη ξανά τα $70/βαρέλι έχει ενθαρρύνει την Κίνα να ξεκινήσει να χρησιμοποιεί τα αποθέματα αντί να συνεχίζει να τα αυξάνει, όπως έκανε τους τελευταίους μήνες. Παρ’ όλα αυτά, οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου τους πέντε πρώτους μήνες του έτους ήταν σε επίπεδα ρεκόρ, μία από τις λίγες ευχάριστες εξελίξεις για την αγορά των δεξαμενόπλοιων», τονίζει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
O ίδιος επισημαίνει ότι, καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι κινεζικές εισαγωγές θα παρουσιάσουν ετήσια πτώση, διότι δεν θα μπορούσαν να συναγωνιστούν τους αντίστοιχους περσινούς αριθμούς, οι οποίοι ήταν ιδιαίτερα αυξημένοι λόγω του «πολέμου τιμών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Ένα νέο κεφάλαιο για τις εξαγωγές LNG του Κατάρ «εγκαινίασε» πρόσφατα η QatarEnergy στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παραχώρηση ενός εκ των μεγαλύτερων τερματικών…

Με το σταγονόμετρο ανακυκλώνονται containerships φέτος, καθώς, βάσει δεδομένων της BIMCO, ο εν λόγω αριθμός διαμορφώνεται στις δέκα ανακυκλώσεις μέχρι και σήμερα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ