
H παραγωγή αργού πετρελαίου από τα διυλιστήρια της Κίνας έφτασε τον περασμένο Μάιο στα επίπεδα ρεκόρ των 60,5 εκατ. τόνων. Μάλιστα, και σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO, τους πέντε πρώτους μήνες του 2021 ο συνολικός όγκος πετρελαίου που επεξεργάστηκαν τα διυλιστήρια στην Κίνα ήταν αυξημένος κατά 12% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και κατά 10,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Αρχή της Κίνας, συνολικά το α΄ πεντάμηνο τα κινεζικά διυλιστήρια επεξεργάστηκαν 292,7 εκατ. τόνους πετρελαίου.
Παρά την κατά 12% αύξηση του όγκου πετρελαίου στα διυλιστήρια της ασιατικής χώρας, η κινεζική προσφορά, η οποία περιλαμβάνει την εγχώρια παραγωγή και τις εισαγωγές, αυξήθηκε μόλις κατά 2,3% τους πέντε πρώτους μήνες του έτους, σύμφωνα με την BIMCO. Oι εισαγωγές ανήλθαν στους 220,5 εκατ. τόνους, ενώ η παραγωγή άγγιξε τους 82,6 εκατ. τόνους. Προσθέτοντας τους δύο αυτούς αριθμούς και λαμβάνοντας υπόψη ότι η συνολική προσφορά πετρελαίου της Κίνας κινήθηκε στους 303,2 εκατ. τόνους, συμπεραίνει κανείς ότι τα αποθέματα τους πέντε πρώτους μήνες του 2021 αυξήθηκαν κατά 10,7 εκατ. τόνους.
«Το γεγονός ότι η τιμή του πετρελαίου υπερέβη ξανά τα $70/βαρέλι έχει ενθαρρύνει την Κίνα να ξεκινήσει να χρησιμοποιεί τα αποθέματα αντί να συνεχίζει να τα αυξάνει, όπως έκανε τους τελευταίους μήνες. Παρ’ όλα αυτά, οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου τους πέντε πρώτους μήνες του έτους ήταν σε επίπεδα ρεκόρ, μία από τις λίγες ευχάριστες εξελίξεις για την αγορά των δεξαμενόπλοιων», τονίζει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
O ίδιος επισημαίνει ότι, καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι κινεζικές εισαγωγές θα παρουσιάσουν ετήσια πτώση, διότι δεν θα μπορούσαν να συναγωνιστούν τους αντίστοιχους περσινούς αριθμούς, οι οποίοι ήταν ιδιαίτερα αυξημένοι λόγω του «πολέμου τιμών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ