
H παραγωγή αργού πετρελαίου από τα διυλιστήρια της Κίνας έφτασε τον περασμένο Μάιο στα επίπεδα ρεκόρ των 60,5 εκατ. τόνων. Μάλιστα, και σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO, τους πέντε πρώτους μήνες του 2021 ο συνολικός όγκος πετρελαίου που επεξεργάστηκαν τα διυλιστήρια στην Κίνα ήταν αυξημένος κατά 12% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και κατά 10,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Αρχή της Κίνας, συνολικά το α΄ πεντάμηνο τα κινεζικά διυλιστήρια επεξεργάστηκαν 292,7 εκατ. τόνους πετρελαίου.
Παρά την κατά 12% αύξηση του όγκου πετρελαίου στα διυλιστήρια της ασιατικής χώρας, η κινεζική προσφορά, η οποία περιλαμβάνει την εγχώρια παραγωγή και τις εισαγωγές, αυξήθηκε μόλις κατά 2,3% τους πέντε πρώτους μήνες του έτους, σύμφωνα με την BIMCO. Oι εισαγωγές ανήλθαν στους 220,5 εκατ. τόνους, ενώ η παραγωγή άγγιξε τους 82,6 εκατ. τόνους. Προσθέτοντας τους δύο αυτούς αριθμούς και λαμβάνοντας υπόψη ότι η συνολική προσφορά πετρελαίου της Κίνας κινήθηκε στους 303,2 εκατ. τόνους, συμπεραίνει κανείς ότι τα αποθέματα τους πέντε πρώτους μήνες του 2021 αυξήθηκαν κατά 10,7 εκατ. τόνους.
«Το γεγονός ότι η τιμή του πετρελαίου υπερέβη ξανά τα $70/βαρέλι έχει ενθαρρύνει την Κίνα να ξεκινήσει να χρησιμοποιεί τα αποθέματα αντί να συνεχίζει να τα αυξάνει, όπως έκανε τους τελευταίους μήνες. Παρ’ όλα αυτά, οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου τους πέντε πρώτους μήνες του έτους ήταν σε επίπεδα ρεκόρ, μία από τις λίγες ευχάριστες εξελίξεις για την αγορά των δεξαμενόπλοιων», τονίζει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
O ίδιος επισημαίνει ότι, καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι κινεζικές εισαγωγές θα παρουσιάσουν ετήσια πτώση, διότι δεν θα μπορούσαν να συναγωνιστούν τους αντίστοιχους περσινούς αριθμούς, οι οποίοι ήταν ιδιαίτερα αυξημένοι λόγω του «πολέμου τιμών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ