
Οι πολυπλοκότητες που δημιούργησε η πανδημία στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, με τη συμφόρηση να επεκτείνεται σε ακόμα περισσότερα λιμάνια, τους ναύλους να διατηρούνται σε επίπεδα ρεκόρ λόγω της έλλειψης χωρητικότητας και την καταναλωτική ζήτηση να παραμένει αμείωτη, ασκούν ιδιαίτερα σημαντικές πιέσεις σε εμπόρους και λιανοπωλητές στις ΗΠΑ, οι οποίοι πασχίζουν να ανανεώσουν τα αποθέματά τους και να γεμίσουν τα ράφια τους.
Η συγκεκριμένη κατάσταση της αγοράς οδήγησε την Home Depot, τον μεγαλύτερο λιανοπωλητή ειδών σπιτιού και τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ, σε μια πρωτόγνωρη στα χρονικά απόφαση. Σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικανικού CNBC, η εταιρεία προέβη στη ναύλωση ενός πλοίου εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να μεταφέρει η ίδια τα προϊόντα της.
Το ναυλωμένο πλοίο θα ξεκινήσει τα δρομολόγιά του τον προσεχή μήνα, ενώ θα εξυπηρετεί αποκλειστικά τις μεταφορικές ανάγκες της εταιρείας. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Home Depot, η κίνηση αυτή αποτελεί ένα μόνο παράδειγμα των ασυνήθιστων μέτρων τα οποία έχει λάβει η εταιρεία προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που έχει δημιουργήσει η πανδημία στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Η απότομη αύξηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας από καταναλωτές που ήθελαν να αναβαθμίσουν το σπίτι τους κατέλαβε τη Home Depot εξαπίνης. Η εταιρεία καταγράφει σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις από τρίμηνο σε τρίμηνο, ενώ η πορεία αυτή συνεχίστηκε και κατά το α΄ τρίμηνο του 2021, με τις πωλήσεις να είναι αυξημένες κατά 31% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Εθνικής Ένωσης Λιανοπωλητών, κ. Gold, ο οποίος κλήθηκε να σχολιάσει την κίνηση της Home Depot, για κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στο λιανικό εμπόριο, η διερεύνηση γρηγορότερων και αποτελεσματικότερων τρόπων μεταφοράς των προϊόντων της έχει αναδειχθεί σε ύψιστη προτεραιότητα, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Στην περίπτωση της Home Depot, δεδομένου ότι αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ μετά την Walmart και την Target, το μέγεθος των διακινηθέντων φορτίων αποτέλεσε και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας, το οποίο και της επέτρεψε να προβεί σε μια τέτοια πρωτοφανή ενέργεια.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ