
Οι πολυπλοκότητες που δημιούργησε η πανδημία στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, με τη συμφόρηση να επεκτείνεται σε ακόμα περισσότερα λιμάνια, τους ναύλους να διατηρούνται σε επίπεδα ρεκόρ λόγω της έλλειψης χωρητικότητας και την καταναλωτική ζήτηση να παραμένει αμείωτη, ασκούν ιδιαίτερα σημαντικές πιέσεις σε εμπόρους και λιανοπωλητές στις ΗΠΑ, οι οποίοι πασχίζουν να ανανεώσουν τα αποθέματά τους και να γεμίσουν τα ράφια τους.
Η συγκεκριμένη κατάσταση της αγοράς οδήγησε την Home Depot, τον μεγαλύτερο λιανοπωλητή ειδών σπιτιού και τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ, σε μια πρωτόγνωρη στα χρονικά απόφαση. Σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικανικού CNBC, η εταιρεία προέβη στη ναύλωση ενός πλοίου εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να μεταφέρει η ίδια τα προϊόντα της.
Το ναυλωμένο πλοίο θα ξεκινήσει τα δρομολόγιά του τον προσεχή μήνα, ενώ θα εξυπηρετεί αποκλειστικά τις μεταφορικές ανάγκες της εταιρείας. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Home Depot, η κίνηση αυτή αποτελεί ένα μόνο παράδειγμα των ασυνήθιστων μέτρων τα οποία έχει λάβει η εταιρεία προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που έχει δημιουργήσει η πανδημία στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Η απότομη αύξηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας από καταναλωτές που ήθελαν να αναβαθμίσουν το σπίτι τους κατέλαβε τη Home Depot εξαπίνης. Η εταιρεία καταγράφει σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις από τρίμηνο σε τρίμηνο, ενώ η πορεία αυτή συνεχίστηκε και κατά το α΄ τρίμηνο του 2021, με τις πωλήσεις να είναι αυξημένες κατά 31% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Εθνικής Ένωσης Λιανοπωλητών, κ. Gold, ο οποίος κλήθηκε να σχολιάσει την κίνηση της Home Depot, για κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στο λιανικό εμπόριο, η διερεύνηση γρηγορότερων και αποτελεσματικότερων τρόπων μεταφοράς των προϊόντων της έχει αναδειχθεί σε ύψιστη προτεραιότητα, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Στην περίπτωση της Home Depot, δεδομένου ότι αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ μετά την Walmart και την Target, το μέγεθος των διακινηθέντων φορτίων αποτέλεσε και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας, το οποίο και της επέτρεψε να προβεί σε μια τέτοια πρωτοφανή ενέργεια.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ